Citat:
Ursprungligen postat av
RiktigSvensk
Åker själv en privatägd scooter till/från jobbet varje dag, så jag är inte alls emot elscootrar, däremot så kan jag hålla med om att hyrscootrarna är en ren katastrof. Inte nog med långsamma cyklister överallt som tror att dom äger vägarna, nu ska man fastna bakom långsamma scootrar också.
Naturligtvis så är det en tidsfråga innan lagstiftningen ändras, i dagsläget så existerar i princip alla privatägda scootrar i en gråzon, om man inte vill hålla sig till 250W motor vilket är helt värdelöst.
Ja det är det som förstör så mycket och alla som ger sina anledningar till hat nämner hela tiden parkering när detta exklusivt gäller hyrscooters
det är en hemskt dålig känsla att man ska känna sig osäker bara för att man tekniskt sätt kör olagligt och som jag tidigare sa krav på försäkring kommer göra att hyperscooters blir lika olagliga som en ninebot g30 och då spelar det ingen roll så om polisen går på en person med en scooter som har möjligheten till 100 så kanske personen försöker smita för att undvika problem så det blir ännu mer farligt att bråka med oskyldiga och jag tror en person på en liten scooter som kan gå i 100 kan lyckas rymma genom cykelväg.
poliskontroll på vägen är omöjlig att undvika eftersom man kan inte backa men kontroll genom cykelbanor ska polis stå på banan med laser och sedan ha egna scooters för att komma ikapp?
det är så otroligt dumt och det straffar endast lagliga förare som bara vill njuta av lugnet och samtidigt ta sig gratis överallt utan att det stör någon.