Citat:
Ursprungligen postat av
zzcool
jag gissar att ni flesta hatar dem men varför? jag har kört en i över 3 år aldrig varit i en olycka varför vill så många straffa oss som är ansvarsfulla.
Jag kör på vad som tekniskt sätt är en olaglig scooter jag har aldrig haft ett problem och nu blir det regel förslag med Försäkrings tvång detta tvingar att använda lagliga scooters med motorer starka nog för barn.
Jag gjorde en tråd för 2 år sedan här där jag sa att friheten med scooters snart kommer ta slut och om denna lagen blir verklig så hade jag rätt
Jag vet att många inte bryr sig och många här vill säkert att dem ska bli olagliga helt men tror ni verkligen att alla kör som galningar och orsakar olyckor det handlar mest om hyrdcooters som förstörde ryktet för dessa fordon
det kommer göra ont för mig när jag inte kan ha en längre för det är en frihet jag inte kunnat beskriva att kunna ta mig till olika platser gratis utan planering
Ogillar konceptet. Cyklar fanns innan.
Ogillar människorna bakom företagen.
Ogillar hycklandet kring "gröna alternativ" när det egentligen bara betyder mer skräp och utsläpp. Massa batterier som ska skrotas.
Ogillar att det mestadels är massa ungdomar som kör som galningar överallt. Dessutom har massa folk börjat köra dom inomhus i affärer, på perrongen.
Jag vet inte, för mig är det väldigt amerikanskt. Ser det lite som snabba permobiler. Aka. personerna som åker på dessa är enormt lata.
Men jag har kört dom själv, dom är Nice. Men föredrar att gå, cykla.