2023-06-20, 14:33
Bannlyst
jag gissar att ni flesta hatar dem men varför? jag har kört en i över 3 år aldrig varit i en olycka varför vill så många straffa oss som är ansvarsfulla.

Jag kör på vad som tekniskt sätt är en olaglig scooter jag har aldrig haft ett problem och nu blir det regel förslag med Försäkrings tvång detta tvingar att använda lagliga scooters med motorer starka nog för barn och en kostnad på 300 kr i månaden plötsligt så är det inte så billigt längre

Jag gjorde en tråd för 2 år sedan här där jag sa att friheten med scooters snart kommer ta slut och om denna lagen blir verklig så hade jag rätt

Jag vet att många inte bryr sig och många här vill säkert att dem ska bli olagliga helt men tror ni verkligen att alla kör som galningar och orsakar olyckor det handlar mest om hyrdcooters som förstörde ryktet för dessa fordon

det kommer göra ont för mig när jag inte kan ha en längre för det är en frihet jag inte kunnat beskriva att kunna ta mig till olika platser gratis utan planering
Senast redigerad av zzcool 2023-06-20 kl. 15:00.
Citera
2023-06-20, 14:35
Medlem
Du kör redan olagligt, fortsätt med det bara?
Citera
2023-06-20, 14:37
Medlem
Därför att det ser jättebarnsligt ut. Använd benen och gå. Om du har kostym får du antingen bara åka i taxi eller byta om till kostym när du är på jobbet. Inte åka en jävla elsparkcykel tut tut här är jag, VD på ett start up, usch.
Citera
2023-06-20, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Därför att det ser jättebarnsligt ut. Använd benen och gå. Om du har kostym får du antingen bara åka i taxi eller byta om till kostym när du är på jobbet. Inte åka en jävla elsparkcykel tut tut här är jag, VD på ett start up, usch.

Något för bilister att tänka på. Gå kortare sträckor än 5 km.
Citera
2023-06-20, 14:44
Medlem
Jordgubbes avatar
Vi är ju med och får ta kostnaden medan era kulmagar växer "Under 2022 skadades 3 334 personer i olyckor där elsparkcyklar var inblandade, vilket är en ökning med 35 procent på ett år, enligt siffror från Transportstyrelsen. Fyra av olyckorna ledde till dödsfall" ur DI.
Citera
2023-06-20, 14:50
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzcool
jag gissar att ni flesta hatar dem men varför? jag har kört en i över 3 år aldrig varit i en olycka varför vill så många straffa oss som är ansvarsfulla.

Jag kör på vad som tekniskt sätt är en olaglig scooter jag har aldrig haft ett problem och nu blir det regel förslag med Försäkrings tvång detta tvingar att använda lagliga scooters med motorer starka nog för barn.

Jag gjorde en tråd för 2 år sedan här där jag sa att friheten med scooters snart kommer ta slut och om denna lagen blir verklig så hade jag rätt

Jag vet att många inte bryr sig och många här vill säkert att dem ska bli olagliga helt men tror ni verkligen att alla kör som galningar och orsakar olyckor det handlar mest om hyrdcooters som förstörde ryktet för dessa fordon

det kommer göra ont för mig när jag inte kan ha en längre för det är en frihet jag inte kunnat beskriva att kunna ta mig till olika platser gratis utan planering

Ogillar konceptet. Cyklar fanns innan.

Ogillar människorna bakom företagen.

Ogillar hycklandet kring "gröna alternativ" när det egentligen bara betyder mer skräp och utsläpp. Massa batterier som ska skrotas.

Ogillar att det mestadels är massa ungdomar som kör som galningar överallt. Dessutom har massa folk börjat köra dom inomhus i affärer, på perrongen.

Jag vet inte, för mig är det väldigt amerikanskt. Ser det lite som snabba permobiler. Aka. personerna som åker på dessa är enormt lata.

Men jag har kört dom själv, dom är Nice. Men föredrar att gå, cykla.
Citera
Medlem
jesussugers avatar
Folk som åker elscooter ser jag som lågt begåvade människor med en snitt på 50 IQ
Citera
Medlem
Jag ser inget större problem med elsparkcyklarna så lägge alla följer lagar och trafikregler, inte åker på gångbanor och trottoarer, inte parkerar på gångbanor, trottoarer och cykelbanor, inte kör trimmade, inte åker mer än en person. Nu är det ju långtifrån alla som följer lagar och regler, det ser jag som problem.
Citera
2023-06-20, 14:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Vi är ju med och får ta kostnaden medan era kulmagar växer "Under 2022 skadades 3 334 personer i olyckor där elsparkcyklar var inblandade, vilket är en ökning med 35 procent på ett år, enligt siffror från Transportstyrelsen. Fyra av olyckorna ledde till dödsfall" ur DI.

Oj, det låter högt. Har du motsvarande siffror för cyklister? Skulle vara en intressant jämförelse.
Citera
2023-06-20, 14:57
Medlem
Jag bor i en liten stad så jag kan inte sia om hur det är för dom som bor i större städer. Kan tänka mig att det är något av ett problem där borta i exempelvis Tokholmen.
Så för min del så har jag knappt reflekterat över att dom finns än mindre att det kommer lagar om det.

Dom som jag sett köra runt på dessa är snorungar, nått nyktert fyllo och invandrare.
Citera
2023-06-20, 14:59
Medlem
SpartanskSpades avatar
Blattarna som haft pang pang kommer undan för lätt på elscooter, man höjer inte på ögonbrynen om någon kommer swishande på en sådan. Hade denna blatte istället fått använda benen och springa efter pang pangandet så väcker den mer uppmärksamhet och kan lättare spåras, gripas.
Citera
2023-06-20, 15:00
Avslutad
Vi hatar er eftersom att ni borde cykla eller köra bil istället. Ni ska inte ägna tid åt trams och lek som vuxna människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in