2023-08-30, 15:51
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Är inte förvånad att du högg på det, och missade som vanlig.

Hur är det med läsförståelsen? Amerikansk domstol ställde samma fråga som mig och förbjöd SEC att neka spot ETF:er av anledningar som annars funkat bra för Future ETF:er att godkännas.
Det rättsfallet som avslutades igår handlade om var helt enkelt att SEC:s formulering om varför ansökan nekades var inte tillräckligt tydligt motiverad. Ansökan är absolut inte godkänd utan får helt enkelt göras på nytt. Det var allt. Givetvis gick alla bitcoin-fans igång och basunerade ut detta som en enorm nyhet

Citat:
Förövrigt noterade jag att du duckade frågan igår så jag passar på att ställa den igen:
Vad tror du själv? Tror du att Grayscales ETF godkänns? Och BlackRocks ETF?
Varför ska jag kommentera dylika frågor utan att ha läst deras ansökan? Det har du heller inte gjort, för övrigt.
Citera
2023-08-30, 15:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Varför ska jag kommentera dylika frågor utan att ha läst deras ansökan? Det har du heller inte gjort, för övrigt.
Så du har ingen aning plötsligt? Tidigare fick man intrycket att du tyckte det var helt naturligt för SEC att neka spot ETF:er. Men nu menar du att det mycket väl kan hända, för du har ingen aning?
Citera
2023-08-30, 16:06
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Så du har ingen aning plötsligt? Tidigare fick man intrycket att du tyckte det var helt naturligt för SEC att neka spot ETF:er. Men nu menar du att det mycket väl kan hända, för du har ingen aning?
Ja, det är klart att det är rimligt (pga det finns ingen transparent marknad). Det vore också rimligt att neka futures-ETF:er. Kanske kan det felet rättas till i framtiden.
Citera
2023-08-30, 16:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja, det är klart att det är rimligt.
Om det spot ETF godkänns, hur tror du det påverkar priset kommande 12 månader?
Citera
2023-08-30, 16:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om det spot ETF godkänns, hur tror du det påverkar priset kommande 12 månader?
Det är inget jag bekymrar mig över, jag har tidigare sagt att det är tramsigt att kommentera priser på kort sikt. Jag kommenterar fundamenta, och de förändras inte.

Dock är det mer intressant att notera att du (och andra här) är otroligt kåta över en bitcoin-ETF, som är själva antitesen till vad du samtidigt förespråkar bitcoin att vara. Du brukar ha en tramsig och felaktig punktlista som du klistrar in i tid och otid. Känns den förenlig med att folk handlar bitcoin på en ETF? Eller kan det vara så att du helt enkelt desperat hoppas på number go up och inte bryr dig om annat?
Citera
2023-08-30, 16:13
Medlem
Citat:
Det rättsfallet som avslutades igår handlade om var helt enkelt att SEC:s formulering om varför ansökan nekades var inte tillräckligt tydligt motiverad. Ansökan är absolut inte godkänd utan får helt enkelt göras på nytt. Det var allt. Givetvis gick alla bitcoin-fans igång och basunerade ut detta som en enorm nyhet

Går bra nu
https://beincrypto.com/us-senator-davidson-resparks-calls-fire-gary-gensler-legal-loss/

Citat:
“The SEC Stabilization Act will make common-sense changes to ensure that the SEC’s priorities are with the investors they are charged to protect and not the whims of its reckless Chair.”
Citera
2023-08-30, 16:16
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Går bra nu
https://beincrypto.com/us-senator-davidson-resparks-calls-fire-gary-gensler-legal-loss/
Ah, Warren Davidson, en av de fina killarna som fick donationer från FTX och prompt ville stoppa SEC från att peta i samma bolag

Han är nog mer rädd om sitt eget skinn än något annat.
Citera
2023-08-30, 16:17
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det är inget jag bekymrar mig över, jag har tidigare sagt att det är tramsigt att kommentera priser på kort sikt. Jag kommenterar fundamenta, och de förändras inte.
Du behöver inte säga ett pris utan det räcker med att säga att du tror det har en positiv/negativ/neutral påverkan. Försök igen eller är du inte kunnig nog för att uttala dig?

Citat:
Eller kan det vara så att du helt enkelt desperat hoppas på number go up och inte bryr dig om annat?
Är du investerad i något där du inte hoppas på "number go up", utan du är det av andra anledningar? Kan du ge delge någon sådan investering du gjort?
Citera
2023-08-30, 16:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Notear att du inte svarade på någon av frågorna. Jag ställer dem igen:

1. Du behöver inte säga ett pris utan det räcker med att säga att du tror det har en positiv/negativ/neutral påverkan?
Hur lång sikt pratar vi om? På lång sikt har det ingen påverkan.

Citat:
2. Är du investerad i något där du inte hoppas på "number go up", utan du är det av andra anledningar? Kan du ge delge någon sådan investering du gjort?
Ja, flera vinstdrivande bolag som producerar värde (vad det nu har med trådens ämne att göra).
Citera
2023-08-30, 16:26
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Hur lång sikt pratar vi om? På lång sikt har det ingen påverkan.
12 månader sade jag.

Citat:
Ja, flera vinstdrivande bolag som producerar värde (vad det nu har med trådens ämne att göra).
Du har alltså investerat i bolag, men du är inte intresserad att din investering skall gå upp i värde? Har jag förstått dig rätt? Jag frågade dessutom VILKA bolag är det du har gjort dessa "investeringar" i?
Citera
2023-08-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ah, Warren Davidson, en av de fina killarna som fick donationer från FTX och prompt ville stoppa SEC från att peta i samma bolag

Han är nog mer rädd om sitt eget skinn än något annat.

Kommer du stå i skamvrån om/när han får sparken?
Citera
2023-08-30, 16:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du har alltså investerat i bolag, men du är inte intresserad att din investering skall gå upp i värde? Har jag förstått dig rätt? Jag frågade dessutom VILKA bolag är det du har gjort dessa "investeringar" i?
Du verkar inte förstå skillnaden i investering och gambling. Pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in