Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Jag har hittat sekvensen på Tiktok. Det är nog frågan om vad han säger till domaren som kan vara föremål för bestraffning. Kan köpa att det känns som en häxjakt om han blir avstängd för att ha sagt "you're a fucking joke" (om läppläsarna har rätt) ett par gånger men som sagt är detta något man gått ut med ska bestraffas (liksom managergnäll och långsamma inkast).
Att dock hävda att det inte ens ska vara en utvisning är lite larvigt. VVD sparkar Isak på foten först och därefter boll. Han hade inte kommit åt bollen utan att ta foten först. Självklart går det att hävda att Isak kommer fri om VVD inte gör det där, bollen är vid fötterna och det är ingen annan försvarare nära. Händelsen är också nära målet.
Sen har jag läst artikeln, som jag dock anser är konspiratorisk. Om en engagerad Arsenalsupporter skulle göra samma sak skulle vi ha en exakt lika artikel som visar hur Arsenal är utsatt. Det är väldigt selektiva mätetal och metoder (ibland exkluderas Arsenal från Big6 och Leicester används istället, undrar varför?). Lite kul att Paul Tierney är extra omnämnd. Som Arsenalsupporter kan jag ju där hävda att han har något emot oss också, Arsenal har inte vunnit de sex senaste matcherna Tierney dömt oss, inräknat helgens match mot Fulham.
Jag återkommer till att domarkollektivet och domarorganisationen är för dålig, de kollektiva regeltolkningarna, eller avsaknaden av kollektiva regeltolkningar, är problemet. Domarkollektivet har en agenda mot sporten, bestående av att man inte klarar av att hänga med i sporten.
Bra att du hittade sekvensen, hoppas du hittade även när han kliver av.
Jag skriver att den är soft, VvD träffar fot, träffar boll, Isak förstärker rejält.
Det har varit märkliga beslut i varje omgång Liverpool har spelat tex är handleden mot Chelsea inte i naturlig position den är i position som att han höll en handväska likt en diva.. Varför klara sig Joelinton från kort? Regelboken verkar inte gälla alla likvärdigt.
Trent ska inte ha ett andra gult i Gordon-fallet, faller alldeles för lätt och förstärker situationen. En del tycker det därmed inte sagt att du tycker så.
Var inget oväntat alls att beslut skulle gå ut över Liverpool när oberoende tog bort Mac’s röda.
Artikeln bygger på beslut, det går inte att frångå att man måste fundera på orsak.
Att domare, VAR, PGMOL & FA saknar kompetens har jag skrivit om länge ö, senast inför denna säsong. I trådstarten hade jag förhoppningar om en förbättring (lite sarkastisk skrivet).