2023-08-30, 12:44
  #5581
Medlem
HycklarSveriges avatar
Fulham spelade ju lika mot Tottenham igår, men vann på straffar och slog ut Spurs ur ligacupen. Spelade lika mot Arsenal förra veckan, kan de nu få till ännu ett kryss mot City på Etihad måntro?
Citera
2023-08-30, 13:09
  #5582
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ska se om jag hittar någon sekvens på händelsen och på fjärdedomarens agerande tanke på rättigheterna.

Finns artikel några sidor bak så förstår du agendan lite bättre, slumpen har passerats.. lägg till Mac’s felaktiga utvisning helgen innan liggande färskt i minnet.

Att tala om 3 extra matcher istället för 1 är en agenda mot Liverpool. Ska studera ditt lag extra noga i helgen och se hur många gula som borde delas ut och jämföra situationerna med vad Liverpool får gult för.
Var inte särskilt överdriven gest tanke på soft rött.

Trent ska ha frispark innan han får gult för att kasta in bollen för långt in på plan sittande en bit utanför planen. Joelinton skulle haft minst ett gult för upprepade förseelser och ett när han visar domaren tydligt att han vill ha rött kort, osäker på vem: kastar bort bollen men blev inget gult.

Får se om du har samma åsikt om ditt lag har samma beslut emot sig.

Inte ens Mark Clattenburg tyckte det var rött i realtid, det ökar förståelsen för VvD’s reaktion.
Lägg till att det inte går att hävda Isak kommer fri dvs friläge. Hade samma sak skett inne i straffområdet hade det blivit gult kort.

Jag har hittat sekvensen på Tiktok. Det är nog frågan om vad han säger till domaren som kan vara föremål för bestraffning. Kan köpa att det känns som en häxjakt om han blir avstängd för att ha sagt "you're a fucking joke" (om läppläsarna har rätt) ett par gånger men som sagt är detta något man gått ut med ska bestraffas (liksom managergnäll och långsamma inkast).

Att dock hävda att det inte ens ska vara en utvisning är lite larvigt. VVD sparkar Isak på foten först och därefter boll. Han hade inte kommit åt bollen utan att ta foten först. Självklart går det att hävda att Isak kommer fri om VVD inte gör det där, bollen är vid fötterna och det är ingen annan försvarare nära. Händelsen är också nära målet.

Sen har jag läst artikeln, som jag dock anser är konspiratorisk. Om en engagerad Arsenalsupporter skulle göra samma sak skulle vi ha en exakt lika artikel som visar hur Arsenal är utsatt. Det är väldigt selektiva mätetal och metoder (ibland exkluderas Arsenal från Big6 och Leicester används istället, undrar varför?). Lite kul att Paul Tierney är extra omnämnd. Som Arsenalsupporter kan jag ju där hävda att han har något emot oss också, Arsenal har inte vunnit de sex senaste matcherna Tierney dömt oss, inräknat helgens match mot Fulham.

Jag återkommer till att domarkollektivet och domarorganisationen är för dålig, de kollektiva regeltolkningarna, eller avsaknaden av kollektiva regeltolkningar, är problemet. Domarkollektivet har en agenda mot sporten, bestående av att man inte klarar av att hänga med i sporten.
Citera
2023-08-30, 13:16
  #5583
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Fulham spelade ju lika mot Tottenham igår, men vann på straffar och slog ut Spurs ur ligacupen. Spelade lika mot Arsenal förra veckan, kan de nu få till ännu ett kryss mot City på Etihad måntro?

Fulham utan Palhinha - solklar förlust.
Fulham med Palhinha - inte omöjligt med poäng mot city.
Citera
2023-08-30, 13:24
  #5584
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Vad är det som är så löjligt? Kolla på Chelsea som värvar ensamma lika mycket som hela Saudi.. PL har hållit på såhär mot resten av Europa i flera år och ingen skillnad att något annat land gör samma sak..

Jag tycker att det känns löjligt när de siktar på Mo, Diaz, Gomez och Konate. Har dålig koll på om de gör samma sak med andra lag i PL i den omfattningen. Men eftersom de redan har hämtat Gerrard, Hendo, Fabinho och ev fler har gått dit så känns det smålöjligt.

Deras fönster har öppet fyra veckor längre än PL.

Dock har de gått från 100m till 150-180 angående Salah, vilket börjar bli lite mer rimligt, som jag tjöta om. Vi får se. Känslan är att City och Newcastle är skonade från detta men inte Liverpool. Ja, det känns löjligt, men det är bara min känsla.

Núnez var helgens glädjeämne, fantastisk laginsats i brant uppförsbacke och han var extremt klinisk.
__________________
Senast redigerad av asdman123 2023-08-30 kl. 13:27.
Citera
2023-08-30, 13:32
  #5585
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag har hittat sekvensen på Tiktok. Det är nog frågan om vad han säger till domaren som kan vara föremål för bestraffning. Kan köpa att det känns som en häxjakt om han blir avstängd för att ha sagt "you're a fucking joke" (om läppläsarna har rätt) ett par gånger men som sagt är detta något man gått ut med ska bestraffas (liksom managergnäll och långsamma inkast).

Att dock hävda att det inte ens ska vara en utvisning är lite larvigt. VVD sparkar Isak på foten först och därefter boll. Han hade inte kommit åt bollen utan att ta foten först. Självklart går det att hävda att Isak kommer fri om VVD inte gör det där, bollen är vid fötterna och det är ingen annan försvarare nära. Händelsen är också nära målet.

Sen har jag läst artikeln, som jag dock anser är konspiratorisk. Om en engagerad Arsenalsupporter skulle göra samma sak skulle vi ha en exakt lika artikel som visar hur Arsenal är utsatt. Det är väldigt selektiva mätetal och metoder (ibland exkluderas Arsenal från Big6 och Leicester används istället, undrar varför?). Lite kul att Paul Tierney är extra omnämnd. Som Arsenalsupporter kan jag ju där hävda att han har något emot oss också, Arsenal har inte vunnit de sex senaste matcherna Tierney dömt oss, inräknat helgens match mot Fulham.

Jag återkommer till att domarkollektivet och domarorganisationen är för dålig, de kollektiva regeltolkningarna, eller avsaknaden av kollektiva regeltolkningar, är problemet. Domarkollektivet har en agenda mot sporten, bestående av att man inte klarar av att hänga med i sporten.
Bra att du hittade sekvensen, hoppas du hittade även när han kliver av.

Jag skriver att den är soft, VvD träffar fot, träffar boll, Isak förstärker rejält.
Det har varit märkliga beslut i varje omgång Liverpool har spelat tex är handleden mot Chelsea inte i naturlig position den är i position som att han höll en handväska likt en diva.. Varför klara sig Joelinton från kort? Regelboken verkar inte gälla alla likvärdigt.
Trent ska inte ha ett andra gult i Gordon-fallet, faller alldeles för lätt och förstärker situationen. En del tycker det därmed inte sagt att du tycker så.

Var inget oväntat alls att beslut skulle gå ut över Liverpool när oberoende tog bort Mac’s röda.

Artikeln bygger på beslut, det går inte att frångå att man måste fundera på orsak.


Att domare, VAR, PGMOL & FA saknar kompetens har jag skrivit om länge ö, senast inför denna säsong. I trådstarten hade jag förhoppningar om en förbättring (lite sarkastisk skrivet).
Citera
2023-08-30, 13:32
  #5586
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Jag tycker att det känns löjligt när de siktar på Mo, Diaz, Gomez och Konate. Har dålig koll på om de gör samma sak med andra lag i PL i den omfattningen. Men eftersom de redan har hämtat Gerrard, Hendo, Fabinho och ev fler har gått dit så känns det smålöjligt.

Deras fönster har öppet fyra veckor längre än PL.

Dock har de gått från 100m till 150-180 angående Salah, vilket börjar bli lite mer rimligt, som jag tjöta om. Vi får se. Känslan är att City och Newcastle är skonade från detta men inte Liverpool. Ja, det känns löjligt, men det är bara min känsla.

Núnez var helgens glädjeämne, fantastisk laginsats i brant uppförsbacke och han var extremt klinisk.

Undrar varför City och Newcastle är skonade?
City ägs iofs av ett annat land där nere men de är väl polare.
Arsenal också skonat, men det är väl för att vi har för dåliga spelare.
Citera
2023-08-30, 13:32
  #5587
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Saudi vill väl i princip plundra hela PL. Visa att det finns en liga med mer cash att splasha.

Känslan är att PL-klubbarna först såg saudi som en utmärkt avstjälpningsplats för dyra spelare de inte ville ha kvar. Men nu börjar de förstå att shit, saudi kan på allvar ta upp kampen med oss om våra spelare. En större fisk som plundrar PL på talang, som är en attraktivare destination än PL.

PL är fortfarande överlägset vad gäller uppmärksamhet, kändisskap och sportslig utmaning. Men om du får 4-5x lönen i saudi, varför flytta till regniga England?

Jag tror inte Liverpool varken värvar eller släpper någon mer. Det här är vad man har.

Jag frågar igen, LFC-fans - tycker ni släppa Fabinho var rätt beslut så här i efterhand? Har vi uppgraderat truppen med Endo?

Jag kan svara och pudla, då jag inte visste att fabbe bara var början, vilket iaf jag inte visste då. Nej, jag hade gärna sett att fabbe aldrig gick i skrivande stund.

Sen att det lyser i hans ögon när han får en Rolex av ett fan efter matchen gör det till vad det är är. Tror han hade gått dit hur mycket Liverpool hade försökt behålla honom iaf, med facit och "X"-videos i hand.

Sen känns det mer än olustigt att de bara fortsätter leta efter fler röda. Gör de samma sak på övriga topplag?
Citera
2023-08-30, 13:35
  #5588
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Undrar varför City och Newcastle är skonade?
City ägs iofs av ett annat land där nere men de är väl polare.
Arsenal också skonat, men det är väl för att vi har för dåliga spelare.

Ja, jag förstår det. Det är väl därför Liverpool är mest utsatt, eller är det någon anledning?

Det är väl lite löjligt, i brist på andra ord? Tragiskt?
Citera
2023-08-30, 13:36
  #5589
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bra att du hittade sekvensen, hoppas du hittade även när han kliver av.

Jag skriver att den är soft, VvD träffar fot, träffar boll, Isak förstärker rejält.
Det har varit märkliga beslut i varje omgång Liverpool har spelat tex är handleden mot Chelsea inte i naturlig position den är i position som att han höll en handväska likt en diva.. Varför klara sig Joelinton från kort? Regelboken verkar inte gälla alla likvärdigt.
Trent ska inte ha ett andra gult i Gordon-fallet, faller alldeles för lätt och förstärker situationen. En del tycker det därmed inte sagt att du tycker så.

Var inget oväntat alls att beslut skulle gå ut över Liverpool när oberoende tog bort Mac’s röda.

Artikeln bygger på beslut, det går inte att frångå att man måste fundera på orsak.


Att domare, VAR, PGMOL & FA saknar kompetens har jag skrivit om länge ö, senast inför denna säsong. I trådstarten hade jag förhoppningar om en förbättring (lite sarkastisk skrivet).

Lika lätt som Ayew när Tomi blåste i hans öra (eller nåt)

Lyssna, vi är av samma åsikt här. Bara att vi ser på det med olika lags ögon.
Jag lovar dig att efter söndagens match mot United kommer antingen jag, eller någon Unitedfan här att tycka att domaren avgjorde matchen.
Citera
2023-08-30, 13:40
  #5590
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Ja, jag förstår det. Det är väl därför Liverpool är mest utsatt, eller är det någon anledning?

Det är väl lite löjligt, i brist på andra ord? Tragiskt?

Ja det är löjligt. Men "money talks", nu får PL-lagen smaka på samma spel som man själv kört mot resten av Europa ett tag.
Betyder inte att jag gillar det..
Citera
2023-08-30, 13:41
  #5591
Bannlyst
England har tagit sig till toppen som förmodligen världens bästa liga och då vill de flesta ditt, förutom vissa som alltid drömt om Real och Barca. Det köper jag.

När sedan saudi gör samma sak som är rankade sämre än Allsvenskan så ser iaf jag en stor skillnad. Men allt är i sin ordning och Saudi gör precis vad PL har gjort i mannaminne?

Det är som natt och dag i mina ögon och ingen "smaka på egen medicin".
Citera
2023-08-30, 13:43
  #5592
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja det är löjligt. Men "money talks", nu får PL-lagen smaka på samma spel som man själv kört mot resten av Europa ett tag.
Betyder inte att jag gillar det..

Absolut. Minus att PL får smaka på egen medicin, det argumentet haltar för mig.

Skönt att höra. Tror inte många gillar det, oavsett klubbtillhörighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in