2023-08-30, 13:44
  #5593
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Jag tycker att det känns löjligt när de siktar på Mo, Diaz, Gomez och Konate. Har dålig koll på om de gör samma sak med andra lag i PL i den omfattningen. Men eftersom de redan har hämtat Gerrard, Hendo, Fabinho och ev fler har gått dit så känns det smålöjligt.

Deras fönster har öppet fyra veckor längre än PL.

Dock har de gått från 100m till 150-180 angående Salah, vilket börjar bli lite mer rimligt, som jag tjöta om. Vi får se. Känslan är att City och Newcastle är skonade från detta men inte Liverpool. Ja, det känns löjligt, men det är bara min känsla.

Núnez var helgens glädjeämne, fantastisk laginsats i brant uppförsbacke och han var extremt klinisk.
Tycker det var superenkelt att förstå att du menade Liverpool.
Du får glädjas över att de tycker spelarna har ett värde för dom.

Enda sättet de har glädje över längre transferfönster är om de överbetalar, några klubbar dumpar nog gärna nån spelare efter man handlat färdigt och inser att spelare är övertalig.

Nunez var inte så klinisk i situationen strax innan men gott han gjorde det i 2 kommande. Får hoppas spelet lossnar lite med en sådan gräva djupt seger. Ofantligt långt kvar till högsta nivå men 7 p är bra kunde varit klart sämre. Få lag i världen som klarar ut att vända mindre bra prestation, underläge & rött kort.

Säger som Alisson: Nunez Nunez Nunez
Citera
2023-08-30, 13:50
  #5594
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Lika lätt som Ayew när Tomi blåste i hans öra (eller nåt)

Lyssna, vi är av samma åsikt här. Bara att vi ser på det med olika lags ögon.
Jag lovar dig att efter söndagens match mot United kommer antingen jag, eller någon Unitedfan här att tycka att domaren avgjorde matchen.
Har tyvärr bara lyckats se Tomi från ena hållet och där är det ett lätt fall. Har du sett från läktarhåll?

Förhoppningsvis går domarna kurs under landslagsuppehållet för nu är det i princip bara det det talas om istället för fotbollen och mig veterligen säljer domarskandaler inga tv-rättigheter.
Citera
2023-08-30, 14:04
  #5595
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Jag tycker att det känns löjligt när de siktar på Mo, Diaz, Gomez och Konate. Har dålig koll på om de gör samma sak med andra lag i PL i den omfattningen. Men eftersom de redan har hämtat Gerrard, Hendo, Fabinho och ev fler har gått dit så känns det smålöjligt.

Deras fönster har öppet fyra veckor längre än PL.

Dock har de gått från 100m till 150-180 angående Salah, vilket börjar bli lite mer rimligt, som jag tjöta om. Vi får se. Känslan är att City och Newcastle är skonade från detta men inte Liverpool. Ja, det känns löjligt, men det är bara min känsla.

Núnez var helgens glädjeämne, fantastisk laginsats i brant uppförsbacke och han var extremt klinisk.
Fast det är ju en liga som värvar och inte enbart ett lag. Dom har har väl tagit några ifrån Chelsea också och förmodligen försökt på ännu fler?
Citera
2023-08-30, 14:04
  #5596
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag återkommer till att domarkollektivet och domarorganisationen är för dålig, de kollektiva regeltolkningarna, eller avsaknaden av kollektiva regeltolkningar, är problemet. Domarkollektivet har en agenda mot sporten, bestående av att man inte klarar av att hänga med i sporten.

Det där är ju bara löjligt. Rikta kritiken mot FA i stället.
Citera
2023-08-30, 14:16
  #5597
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Fast det är ju en liga som värvar och inte enbart ett lag. Dom har har väl tagit några ifrån Chelsea också och förmodligen försökt på ännu fler?

Chelsea har väl å andra sidan verkligen velat dumpat spelare till deras liga för att rädda deras egna skinn?

Nämnde inte ens Chelsea, skrev City och Newcastle av uppenbar anledning.

Nu går det de loss på Liverpool och har gjort det och det känns skrattretande 'löjligt', du reagerade på ordvalet och jag svarade.

--
Ville också se fabbe gå efter hans förra säsong och tunga rykten om att ersätta honom med spännande namn. Det blev inget av något och jag pudlar där.
Citera
2023-08-30, 14:32
  #5598
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Tycker det var superenkelt att förstå att du menade Liverpool.
Du får glädjas över att de tycker spelarna har ett värde för dom.

Enda sättet de har glädje över längre transferfönster är om de överbetalar, några klubbar dumpar nog gärna nån spelare efter man handlat färdigt och inser att spelare är övertalig.

Nunez var inte så klinisk i situationen strax innan men gott han gjorde det i 2 kommande. Får hoppas spelet lossnar lite med en sådan gräva djupt seger. Ofantligt långt kvar till högsta nivå men 7 p är bra kunde varit klart sämre. Få lag i världen som klarar ut att vända mindre bra prestation, underläge & rött kort.

Säger som Alisson: Nunez Nunez Nunez

Bra skrivet.

Alissons räddning var för övrigt bland det svettigaste jag sett. Vilken man. 🙂
Citera
2023-08-30, 17:03
  #5599
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Bra skrivet.

Alissons räddning var för övrigt bland det svettigaste jag sett. Vilken man. 🙂
Bra räddat men konstigt nog tycker jag han ska ta den sju dar i veckan. Möjligt jag är hård i bedömningen 🤔 visst, det är kort avstånd och snabbt skott men den går nästan bredvid Alisson, tyvärr kommer skottet efter Trent nickar bollen till helt fel område han skulle bara förlängt mot långsidan istället.

Liverpool får vara glada de har just nu världens bästa målvakt, Courtois är långtidsskadad.
__________________
Senast redigerad av Drickback 2023-08-30 kl. 17:06.
Citera
2023-08-30, 17:21
  #5600
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Finns väl inget fan som inte tycker att just deras lag är extra utsatt gällande felaktiga och tveksamma domslut. Tror inte att det finns någon agenda mot eller för något/några lag. Men precis som med VAR-beslut spelar människor huvudrollen och de är inte perfekta. Jag kan ta att VvD får en extra lång avstängning om de anser hans beteende vara värt det. Problemet är ojämnheten. Med mer eller mindre alla domslut. Vad som slipper bestraffning vid liknande beteende. Det är sånt som skapar "offermentalitet".
Citera
2023-08-30, 17:41
  #5601
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Bra räddat men konstigt nog tycker jag han ska ta den sju dar i veckan. Möjligt jag är hård i bedömningen 🤔 visst, det är kort avstånd och snabbt skott men den går nästan bredvid Alisson, tyvärr kommer skottet efter Trent nickar bollen till helt fel område han skulle bara förlängt mot långsidan istället.

Liverpool får vara glada de har just nu världens bästa målvakt, Courtois är långtidsskadad.

Haha, så tänkte inte jag. Satt bara och gapade och sa till de andra att vill Alisson vidare efter att bli MOTM hela tiden trots laget han spelar i är ett lag som ska dominera majoriteten av matcherna så skulle jag förstå honom, även om han är en riktig favorit. Det var inte ens en teve-räddning, det var bara världens bästa som gjorde något makalöst.

Men han känns som en brasiliansk scouser som Lukas Leiva. Han kommer nog stanna, även om Saudi yrade även honom för ett par veckor sedan.

Men det är tjusningen och sunda diskussioner tycker jag, att man inte alltid är överens men att man ändå lyssnar på den andre skribenten, kollegan eller sin vän och att man kan kan ta till sig. Det tar folk framåt i diskussioner, istället för att sätta sig på tvären och stå på sig att "sitt lag är bäst punkt slut". Trots att personen får tunga motiveringar som pekar på det motsatta. Det ska inte ens behöva bli gräl över det.

Vi hade en målvaktsdiskussion över världens bästa målvakter efter matchen. "Irl" alltså.

Alisson och Courtois gick varm, någon nämnde Donnarumma. Jag älskar Alisson, men jag kan inte ljuga att jag blir stressad när han håller i bollen för länge med fötterna och skapar stress och ibland blir det en blunder.

I frilägen ropar jag innan att han tar den, vilket han i stort sett nästan alltid gör. Sen sina långa utsparkar på fötterna till Salah och co som titt som tätt leder till mål, det toppat med räddningar som sist och samt att känns lojal gör han till min nummer ett. Men då är C skadad också som du nämner.

Framåt så känns Vargarna okej, borde bli tre poäng. Villa och West Han känns tuffa. Kan man hoppas på 7 poäng?
__________________
Senast redigerad av asdman123 2023-08-30 kl. 17:45.
Citera
2023-08-30, 17:49
  #5602
Medlem
Drickbacks avatar
Många säger Liverpool har domarna med sig hur kommer det sig då att deras ojämnhet drabbar just Liverpool så ofta? Otur varje gång? Säsongens första tre omgångar talar sitt tydliga språk så om någon hävdar det är offermentalitet får den nog ta en runda till i sin hjärna.
Så om Liverpool känner sig felaktigt behandlade ska se bara svälja och gå vidare likaså när man ser vad motståndare kommer undan med.

Det må var fotboll men det är så mycket som står på spel tex vinstpengar, hierarki i att värva spelare.

Det finns skäl att tro att det inte är enbart ojämnhet och okunnighet som drabbar Liverpool.

Att som ex domare uttala sig om något den inte har hört men ändå tycker VvD ska ha +3 matcher stödjer tesen en del vill hävda.
Undrar varför han inte gjorde uttalande när Mings fotade Gakpo i bröstet med tydliga märken eller när Mac åkte ut felaktigen 🤔
Citera
2023-08-30, 17:56
  #5603
Medlem
Dofternas avatar
Undrar om engelska lag kommer värva "muslimska" spelare mer aktivt för att kunna sälja dessa dyrt till Saudi?
Citera
2023-08-30, 17:58
  #5604
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Varane skadad 327 dagar, åtta olika skador och missat 28 matcher (plus alla ett halvår framåt) sedan han kom till klubben för två år sedan.
Exakt. Kanske att Varane trots allt inte är en så lyckad värvning som det MU-kåren ska ha det till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in