Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Bra räddat men konstigt nog tycker jag han ska ta den sju dar i veckan. Möjligt jag är hård i bedömningen 🤔 visst, det är kort avstånd och snabbt skott men den går nästan bredvid Alisson, tyvärr kommer skottet efter Trent nickar bollen till helt fel område han skulle bara förlängt mot långsidan istället.
Liverpool får vara glada de har just nu världens bästa målvakt, Courtois är långtidsskadad.
Haha, så tänkte inte jag. Satt bara och gapade och sa till de andra att vill Alisson vidare efter att bli MOTM hela tiden trots laget han spelar i är ett lag som ska dominera majoriteten av matcherna så skulle jag förstå honom, även om han är en riktig favorit. Det var inte ens en teve-räddning, det var bara världens bästa som gjorde något makalöst.
Men han känns som en brasiliansk scouser som Lukas Leiva. Han kommer nog stanna, även om Saudi yrade även honom för ett par veckor sedan.
Men det är tjusningen och sunda diskussioner tycker jag, att man inte alltid är överens men att man ändå lyssnar på den andre skribenten, kollegan eller sin vän och att man kan kan ta till sig. Det tar folk framåt i diskussioner, istället för att sätta sig på tvären och stå på sig att "sitt lag är bäst punkt slut". Trots att personen får tunga motiveringar som pekar på det motsatta. Det ska inte ens behöva bli gräl över det.
Vi hade en målvaktsdiskussion över världens bästa målvakter efter matchen. "Irl" alltså.
Alisson och Courtois gick varm, någon nämnde Donnarumma. Jag älskar Alisson, men jag kan inte ljuga att jag blir stressad när han håller i bollen för länge med fötterna och skapar stress och ibland blir det en blunder.
I frilägen ropar jag innan att han tar den, vilket han i stort sett nästan alltid gör. Sen sina långa utsparkar på fötterna till Salah och co som titt som tätt leder till mål, det toppat med räddningar som sist och samt att känns lojal gör han till min nummer ett. Men då är C skadad också som du nämner.
Framåt så känns Vargarna okej, borde bli tre poäng. Villa och West Han känns tuffa. Kan man hoppas på 7 poäng?