Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Jag har letat efter en video på reaktionen, för jag antar att det är det som avses när det snackas om förlängd avstängning. Har du en?
Jag har sett stillbilder där VVD har pekfingret i ansiktet på domaren, men en bild kan ju ljuga. Hursomhelst var väl överdrivna reaktioner och omringande av domare något som det skulle slås ned på denna säsong så är väl inte förvånande i så fall.
Och att snacka om att domare har en agenda mot sitt lag är ju lite larvigt, det kan alla lag göra. Samma agenda som inte resulterade i rött för TAA för exakt samma sekvenser som Tomiyasu åkte för?
Domarna är inkompetenta, det är problemet. Det ursäktar dock inte spelarnas beteenden vid överdrivna protester.
Ska se om jag hittar någon sekvens på händelsen och på fjärdedomarens agerande tanke på rättigheterna.
Finns artikel några sidor bak så förstår du agendan lite bättre, slumpen har passerats.. lägg till Mac’s felaktiga utvisning helgen innan liggande färskt i minnet.
Att tala om 3 extra matcher istället för 1 är en agenda mot Liverpool. Ska studera ditt lag extra noga i helgen och se hur många gula som borde delas ut och jämföra situationerna med vad Liverpool får gult för.
Var inte särskilt överdriven gest tanke på soft rött.
Trent ska ha frispark innan han får gult för att kasta in bollen för långt in på plan sittande en bit utanför planen. Joelinton skulle haft minst ett gult för upprepade förseelser och ett när han visar domaren tydligt att han vill ha rött kort, osäker på vem: kastar bort bollen men blev inget gult.
Får se om du har samma åsikt om ditt lag har samma beslut emot sig.
Inte ens Mark Clattenburg tyckte det var rött i realtid, det ökar förståelsen för VvD’s reaktion.
Lägg till att det inte går att hävda Isak kommer fri dvs friläge. Hade samma sak skett inne i straffområdet hade det blivit gult kort.