2023-08-29, 12:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Idag vill Saudi ha Joe Gomez. Det börjar inte bli löjligt det här é.
Vad är det som är så löjligt? Kolla på Chelsea som värvar ensamma lika mycket som hela Saudi.. PL har hållit på såhär mot resten av Europa i flera år och ingen skillnad att något annat land gör samma sak..
Citera
2023-08-29, 12:12
Medlem
Fans på mer ökända sidor än Flashback har redan börjat klaga på Kai Havertz. Man får hålla med att det inte sett märkvärdigt ut på plan för honom. Tror ni Arteta bänkar Havertz mot Man U?
Citera
2023-08-29, 15:11
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Fans på mer ökända sidor än Flashback har redan börjat klaga på Kai Havertz. Man får hålla med att det inte sett märkvärdigt ut på plan för honom. Tror ni Arteta bänkar Havertz mot Man U?

Hoppas det. Hade hellre sett ett stabilare mittfält med Ødegård, Rice och Partey. Om han fortsätter envisas med Partey som högerback så hade jag hellre satt Vieira på Havertz plats.
Citera
2023-08-29, 15:34
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdman123
Idag vill Saudi ha Joe Gomez. Det börjar inte bli löjligt det här é.

Saudi vill väl i princip plundra hela PL. Visa att det finns en liga med mer cash att splasha.

Känslan är att PL-klubbarna först såg saudi som en utmärkt avstjälpningsplats för dyra spelare de inte ville ha kvar. Men nu börjar de förstå att shit, saudi kan på allvar ta upp kampen med oss om våra spelare. En större fisk som plundrar PL på talang, som är en attraktivare destination än PL.

PL är fortfarande överlägset vad gäller uppmärksamhet, kändisskap och sportslig utmaning. Men om du får 4-5x lönen i saudi, varför flytta till regniga England?

Jag tror inte Liverpool varken värvar eller släpper någon mer. Det här är vad man har.

Jag frågar igen, LFC-fans - tycker ni släppa Fabinho var rätt beslut så här i efterhand? Har vi uppgraderat truppen med Endo?
Citera
2023-08-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Saudi vill väl i princip plundra hela PL. Visa att det finns en liga med mer cash att splasha.

Känslan är att PL-klubbarna först såg saudi som en utmärkt avstjälpningsplats för dyra spelare de inte ville ha kvar. Men nu börjar de förstå att shit, saudi kan på allvar ta upp kampen med oss om våra spelare. En större fisk som plundrar PL på talang, som är en attraktivare destination än PL.

PL är fortfarande överlägset vad gäller uppmärksamhet, kändisskap och sportslig utmaning. Men om du får 4-5x lönen i saudi, varför flytta till regniga England?

Jag tror inte Liverpool varken värvar eller släpper någon mer. Det här är vad man har.

Jag frågar igen, LFC-fans - tycker ni släppa Fabinho var rätt beslut så här i efterhand? Har vi uppgraderat truppen med Endo?
Lite OT men jag vet inte riktigt kring Saudi. Det kan tyckas som att allt är frid och fröjd utåt men jag misstänker att flera av de spelare som gått dit från Europa kommer se till att komma tillbaks hit på lån redan i vinter och bråka sig bort permanent till nästa sommar. Hur roligt kan det vara att bo där trots alla skattelättnader och lyxliv? Jag undrar verkligen om spelarnas fruar och familjer trivs. De lever givetvis i en bubbla men ändå.

Titta på Gabi Veiga, en ung spelare som spås en lysande framtid. När det gått några år, är det verkligen så roligt att harva runt i öknen på långtidskontrakt när man vet att toppklubbar i Europa vill ha en?
Okej, pengarna är bra, men Saudi är knappast bra för hans utveckling som fotbollsspelare.

De här spelarna måste inse att ifall man är smart och investerar sina pengar väl så kan man säkra sin ekonomiska framtid även i europeiska klubbar och leva jävligt gott resten av livet. Fan, det finns bänkspelare i PL som tjänar tiotals miljoner om året. Allt detta snack om att man i Saudi kan förverkliga sitt drömliv är tramsigt, alla som går dit är redan mångmiljonärer.

Senaste snacket är att Saudi vill ha med sina klubbar i Champions League från 2026 eller vad det var. Skulle UEFA godkänna detta så är det skandal!
Citera
2023-08-29, 17:55
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Titta på Gabi Veiga, en ung spelare som spås en lysande framtid. När det gått några år, är det verkligen så roligt att harva runt i öknen på långtidskontrakt när man vet att toppklubbar i Europa vill ha en?
Okej, pengarna är bra, men Saudi är knappast bra för hans utveckling som fotbollsspelare.
Konstigt nog har han bara kontrakt till 2026 troligen +1 år, tyckte det snackades om 4 år.

Ps gör oss en tjänst, efter helgens matcher sammanfatta första 4 omgångarna inkl domare/VAR så vi har något att läsa under landslagsuppehållet
Citera
2023-08-29, 17:59
Medlem
B-Dawks avatar
Man vet hur illa det är ställt i United när man ser följande rykten till klubben:

Sofyan Amrabat - Har spelat under Ten Hag i Utrecht
Ryan Gravenberch - Har spelat under Ten Hag i Ajax
Pierre Emile Højbjerg - Har spelat under Ten Hag i Bayern Münchens reservlag
Nicolás Tagliafico - Har spelat under Ten Hag i Ajax

Klubbens rekryteringsavdelning och scoutavdelning verkar helt under isen och inte alls vara med i 2000-talet utan snarare sitta kvar någonstans i 80-talet när managern styrde allt i klubben på ett sätt som inte görs längre.
Det finns tyvärr inget hopp längre för klubben så länge Glazers inte försvinner och det ter sig allt mer långsökt att de ska göra.

Roy Keane hade rätt när han kallade United för det nya Spurs.
Arsenal vinner lätt i helgen.
Citera
2023-08-29, 18:13
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Man vet hur illa det är ställt i United när man ser följande rykten till klubben:

Sofyan Amrabat - Har spelat under Ten Hag i Utrecht
Ryan Gravenberch - Har spelat under Ten Hag i Ajax
Pierre Emile Højbjerg - Har spelat under Ten Hag i Bayern Münchens reservlag
Nicolás Tagliafico - Har spelat under Ten Hag i Ajax

Klubbens rekryteringsavdelning och scoutavdelning verkar helt under isen och inte alls vara med i 2000-talet utan snarare sitta kvar någonstans i 80-talet när managern styrde allt i klubben på ett sätt som inte görs längre.
Det finns tyvärr inget hopp längre för klubben så länge Glazers inte försvinner och det ter sig allt mer långsökt att de ska göra.

Roy Keane hade rätt när han kallade United för det nya Spurs.
Arsenal vinner lätt i helgen.
Nu är man sugen på att låna Marc Cucurella, Chelsea
Citera
2023-08-29, 18:19
Medlem
Drickbacks avatar
Domaren Simon Hooper som blev avstängd efter första omgången fick givetvis Liverpool - Aston Villa.
Citera
2023-08-29, 18:20
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Nu är man sugen på att låna Marc Cucurella, Chelsea

På vänsterbacken har det pratats och skrivits om Cucurella, Rico Henry, Marcos Alonso och nu Tagliafico de senaste dagarna. En skada och paniken är fullständig...
Citera
2023-08-29, 18:36
Medlem
1.7 miljarder är nytt rekord för en ecuadorian.
Citera
2023-08-29, 18:37
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Finns kanske inga direkt dåliga men definitivt många sämre
Det går ju inte säga att det är bra försvarsspel när man ger bort mål?

Visste att alla skulle bli avundsjuka på West Hams spel denna säsong

Sämre absolut. Arsenals schema har varit ok, kunde varit både lättare och svårare. Men jag vidhåller att dom tre målen händer inte pga dåligt försvar, det är enskilda spelares slarv som ger bort målen. Slarvet drar ner betyget, men det gör inte försvaret dåligt. Hoppas du fattar vad jag menar. 😁

Haha mm, och nu kommer Kudus också, spännande spelare. Tror du Moyes får in han och Bowen i elvan samtidigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in