Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Saudi vill väl i princip plundra hela PL. Visa att det finns en liga med mer cash att splasha.
Känslan är att PL-klubbarna först såg saudi som en utmärkt avstjälpningsplats för dyra spelare de inte ville ha kvar. Men nu börjar de förstå att shit, saudi kan på allvar ta upp kampen med oss om våra spelare. En större fisk som plundrar PL på talang, som är en attraktivare destination än PL.
PL är fortfarande överlägset vad gäller uppmärksamhet, kändisskap och sportslig utmaning. Men om du får 4-5x lönen i saudi, varför flytta till regniga England?
Jag tror inte Liverpool varken värvar eller släpper någon mer. Det här är vad man har.
Jag frågar igen, LFC-fans - tycker ni släppa Fabinho var rätt beslut så här i efterhand? Har vi uppgraderat truppen med Endo?
Lite OT men jag vet inte riktigt kring Saudi. Det kan tyckas som att allt är frid och fröjd utåt men jag misstänker att flera av de spelare som gått dit från Europa kommer se till att komma tillbaks hit på lån redan i vinter och bråka sig bort permanent till nästa sommar. Hur roligt kan det vara att bo där trots alla skattelättnader och lyxliv? Jag undrar verkligen om spelarnas fruar och familjer trivs. De lever givetvis i en bubbla men ändå.
Titta på Gabi Veiga, en ung spelare som spås en lysande framtid. När det gått några år, är det verkligen så roligt att harva runt i öknen på långtidskontrakt när man vet att toppklubbar i Europa vill ha en?
Okej, pengarna är bra, men Saudi är knappast bra för hans utveckling som fotbollsspelare.
De här spelarna måste inse att ifall man är smart och investerar sina pengar väl så kan man säkra sin ekonomiska framtid även i europeiska klubbar och leva jävligt gott resten av livet. Fan, det finns bänkspelare i PL som tjänar tiotals miljoner om året. Allt detta snack om att man i Saudi kan förverkliga sitt drömliv är tramsigt, alla som går dit är redan mångmiljonärer.
Senaste snacket är att Saudi vill ha med sina klubbar i Champions League från 2026 eller vad det var. Skulle UEFA godkänna detta så är det skandal!