2023-08-24, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag svarar på frågan om du erkänner är logiskt inkonsekvent.

Du verkar inte fatta varför jag vill ha ett ja/nej? Det är ju för att du har sagt ja tidigare ditt spån, jag testar ju för fan konsekvensen haha.

Att hitta på en massa irrelevanta frågor som inte ens interagerar med ämnet och be mig svara ja/nej är bara efterblivet.
Är du dum i huvudet? Jag svarar fortfarande nej på frågan om Agda och Arne, som jag gjort precis varenda gång, med reservation för att Agda tar hem fler segermedaljer.

Nu din tur, om Monika vore lika kass på att anpassa hastigheten som Agda och Arne, skulle hon också krascha då?
Citera
2023-08-24, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Är du dum i huvudet? Jag svarar fortfarande nej på frågan om Agda och Arne, som jag gjort precis varenda gång, med reservation för att Agda tar hem fler segermedaljer.

Nu din tur, om Monika vore lika kass på att anpassa hastigheten som Agda och Arne, skulle hon också krascha då?

Du har svarat att de är lika kassa, det är varken ett nej eller ja.

Om du svarar nej så är du logiskt inkonsekvent din inavlade idiot. Det är det som är hela problemet. Du har två olika definitioner nu för vad du anser utgör skicklighet.

Det finns inga garantier för att man kraschar eller inte med ökad fart men det ökar snittsrisken att krascha.

Du har nyss sagt emot dig själv utan att förstå det själv.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-08-24 kl. 19:47.
Citera
2023-08-24, 19:49
Avslutad
Citat:
Du har svarat att de är lika kassa, det är varken ett nej eller ja.

Om du svarar nej så är du logiskt inkonsekvent din inavlade idiot. Det är det som är hela problemet. Du har två olika definitioner nu för vad du anser utgör skicklighet.

Det finns inga garantier för att man kraschar eller inte med ökad fart men det ökar snittsrisken att krascha.

Du har nyss sagt emot dig själv utan att förstå det själv.
Svaret var Nej, de är båda lika kassa, din inavlade idiot.

Och om du visar din logiska konsekvens och svarar ja eller nej på MIN fråga, din inavlade idiot?
Citera
2023-08-24, 20:17
Avslutad
Citat:
Du är hjärnskapad, Ipsi.
Och om du visar din logiska konsekvens och svarar ja eller nej på frågan?
Citera
2023-08-24, 22:30
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Vi pratar om bilkörning ditt pucko, inte kirurgi. Därför ska bilkörning diskuteras. Det svartmarkerade är inte ens något jag tycker.

Du har redan gjort bort dig. För mina argument syftar på bilkörning, inte operationer. Därför passar en liknelse som avser bilkörning bättre. Vågar du svara på min tro?

Varför inte hålla dig till bilkörning? Jo, för då förlorar du och det vet du om. Därför tar du upp ett helt irrelevant område - kirurgi.

Du lägger ord i min mun.

Agda kör i genomsnitt 20km/h och råkar ut för 10 olyckor på ett år

Arne kör i genomsnitt 100 km/h och råkar ut för 20 olyckor på ett år.

Är Agda en skickligare förare än Arne i ovanstående exempel trots att Arne har färre olyckor när man kalibrerar för samma hastighet?

Vad är ditt svar? Jag vill ha ett svar på detta.
Om vi ändrar Agdas hastighet till 50 km/h, en mer normal hastighet, och räknar om kraschtätheten:

Kraschtätheten för Agda vid 50 km/h: 10 krascher / (50 km/h * 365 dagar) ≈ 0.00055 krascher per km/h per dag.

Kraschtätheten för Arne: 20 krascher / (100 km/h * 365 dagar) ≈ 0.00055 krascher per km/h per dag.

Nu har både Agda och Arne samma kraschtäthet vid 0.00055 krascher per km/h per dag. Det innebär att i detta specifika scenariot är deras skicklighet som bilförare jämförbar när det gäller just kraschtäthet.

Slutsats: Både Agda och Arne är lika skickliga bilförare. Om Agda ökar sin hastighet till 60 km/h blir hon en bättre bilförare än Arne. Fastän hon fortfarande kör långsammare än Arne.

Du har precis bevisat att kvinnor är bättre bilförare än män.
Citera
2023-08-24, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Om vi ändrar Agdas hastighet till 50 km/h, en mer normal hastighet, och räknar om kraschtätheten:

Kraschtätheten för Agda vid 50 km/h: 10 krascher / (50 km/h * 365 dagar) ≈ 0.00055 krascher per km/h per dag.

Kraschtätheten för Arne: 20 krascher / (100 km/h * 365 dagar) ≈ 0.00055 krascher per km/h per dag.

Nu har både Agda och Arne samma kraschtäthet vid 0.00055 krascher per km/h per dag. Det innebär att i detta specifika scenariot är deras skicklighet som bilförare jämförbar när det gäller just kraschtäthet.

Slutsats: Både Agda och Arne är lika skickliga bilförare. Om Agda ökar sin hastighet till 60 km/h blir hon en bättre bilförare än Arne. Fastän hon fortfarande kör långsammare än Arne.

Du har precis bevisat att kvinnor är bättre bilförare än män.
Fast allra bäst bilförare är Monika som har noll bilkrascher per km/h.
Citera
2023-08-24, 23:53
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast allra bäst bilförare är Monika som har noll bilkrascher per km/h.
Ja, hon är en ohotad etta.
Citera
2023-08-25, 00:34
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proteinftw
Män är alltså bättre kriminella än kvinnor?
Citera
2023-08-25, 00:39
Medlem
Sjukt respektlös tråd.....hålla på att jämföra kvinnor och män som om det vore någon j*vla tävling. Vi är alla unika individer som är olika bra på olika saker.
Citera
2023-08-25, 03:06
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Tror du eller vet du? Att köra mer innebär att köra längre. Varför satte du ett kommatecken emellan dem när de syftar på samma sak?

Din logik är följande: ''Det finns en skillnad i antal dödsfall som inte förklaras av att män kör mer, detta betyder att kvinnor är skickligare bilförare''.

Du har glömt alla andra saker som påverkar. Du har satt en falsk premiss. Du hör inte alls hur galet ditt resonemang låter?

Jag tänker inte acceptera något som du inte har förmått att bevisa.

Mitt resonemang är enkelt och du kan faktiskt begripa det om du bara låter bli för en sekund att sätta dig på tvären: skillnaderna mellan könen i körstil (temperament, anpassning av hastighet, hänsyn till andra trafikanter etc) verkar ligga bakom att män utför uppgiften "köra bil" med högre misslyckandegrad än kvinnor.

Det är tydligt att du verkligen inte vill att det är så här, men du har tyvärr ingen fakta på din sida.
Citera
2023-08-25, 03:18
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Varför kör du inte en bättre liknelse? Vi pratar om bilkörning, inte operationer.

Hypotetiskt scenario:

Agda kör i genomsnitt 20 km/h och kraschar 10 gånger per år.

Arne kör i genomsnitt 150 km/h och kraschar 20 gånger per år.

Är Agda en skickligare bilförare ja/nej?

Om du inte svarar på min fråga nu för en gångs skull (jag har svarat på dina) så kommer jag inte svara dig igen.

Ganska överdrivet hypotetiskt scenario. Ett mer realistiskt vore typ:

Bert kör i genomsnitt 0-10 km/h över hastighetsbegränsningarna och orsakar i snitt 0.25 olyckor per år.
Berta kör i genomsnitt 0-10 km/h under hastighetsbegränsningarna och orsakar i snitt 0 olyckor per år.
Citera
2023-08-25, 14:28
Avslutad
Fy fan vad svenska kvinnor är kassa, det upphör aldrig att förvåna. Ibland undrar man varför man knullar imellanåt. Deras idioti är sjukt avtändande.

De är dock definitivt bäst i världen på att tycka de är bäst, de saknar all form av självinsikt och självkritik på en nivå som är direkt skrämmande. Jag vet inte om bortskämda småbarn räcker till för att försöka beskriva deras tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in