Citat:
Ursprungligen postat av
Trollkarlspelle
Vi pratar om bilkörning ditt pucko, inte kirurgi. Därför ska bilkörning diskuteras. Det svartmarkerade är inte ens något jag tycker.
Du har redan gjort bort dig. För mina argument syftar på bilkörning, inte operationer. Därför passar en liknelse som avser bilkörning bättre. Vågar du svara på min tro?
Varför inte hålla dig till bilkörning? Jo, för då förlorar du och det vet du om. Därför tar du upp ett helt irrelevant område - kirurgi.
Du lägger ord i min mun.
Agda kör i genomsnitt 20km/h och råkar ut för 10 olyckor på ett år
Arne kör i genomsnitt 100 km/h och råkar ut för 20 olyckor på ett år.
Är Agda en skickligare förare än Arne i ovanstående exempel trots att Arne har färre olyckor när man kalibrerar för samma hastighet?
Vad är ditt svar? Jag vill ha ett svar på detta.
Om vi ändrar Agdas hastighet till 50 km/h, en mer normal hastighet, och räknar om kraschtätheten:
Kraschtätheten för Agda vid 50 km/h: 10 krascher / (50 km/h * 365 dagar) ≈ 0.00055 krascher per km/h per dag.
Kraschtätheten för Arne: 20 krascher / (100 km/h * 365 dagar) ≈ 0.00055 krascher per km/h per dag.
Nu har både Agda och Arne samma kraschtäthet vid 0.00055 krascher per km/h per dag. Det innebär att i detta specifika scenariot är deras skicklighet som bilförare jämförbar när det gäller just kraschtäthet.
Slutsats: Både Agda och Arne är lika skickliga bilförare. Om Agda ökar sin hastighet till 60 km/h blir hon en bättre bilförare än Arne. Fastän hon fortfarande kör långsammare än Arne.
Du har precis bevisat att kvinnor är bättre bilförare än män.