Citat:
Jag vill minnas att det började, i WoAs begynnelse.
Det var det nyfikna trollet Nilbog som tog sig in i woas discord. World of Alidias rådige skapare Nikals besegrade Nilbog efter en kort men intensiv strid av meningsutbyten genom att banna Nilbog från Alidias värld. Men det var för sent! Nilbog hade redan spridit sitt gift. En första våg av holders insjuknade i Trollpox22. De spred okontrollerat konspirationsteorier från Nilbogs hemland, Flashback. Nikals lyckades till slut besegra fienden än en gång, genom att under bordet köpa ur dom smittade medlemmarna ur projektet (och banna även dom från Alidias värld).
Nikals började vaccinera de återstående holders med ett tårtdiagram över woas budget. Vaccinets effekt var tveksam så de fick en andra dos i form av en exceltabell.
Det var lugnt ett tag, tills sommaren 2023. Då spred sig den kraftigaste varianten av Trollpox, Trollomnipox23 i hela discorden. Holders blev som tokiga, helt förbytta, och konspirationsteorier sprutade ut. Konspirationsapokalypsen var här.
Nikals och hans drottning vanja förstod hyfsat kvickt, efter några försök* med krystade icke-ursäkter, att de inget kunde göra. Kriget var förlorat. De var tvungna att förinta sin egen skapelse, sitt livs verk, world of Alidia. För woas eget bästa.
Och det mina vänner, var Sagan om World of Alidia.
Epilog: i trollens undre värld, flashback, poppar trollen popcorn och sparkar hej vilt på det heldöda kadavret. Seger!
Skaparna, Nikals och Vanja, fortsätter leva i det himmelska riket IRL som om ingenting har hänt. Men de hemsöks av illavarslande röster från de nu dödas land, spökholders rör sig i utkanten av de sociala medierna. De kommer närmre och närmre, och växer sig större.
Fortsättning kanske följer...
Det var det nyfikna trollet Nilbog som tog sig in i woas discord. World of Alidias rådige skapare Nikals besegrade Nilbog efter en kort men intensiv strid av meningsutbyten genom att banna Nilbog från Alidias värld. Men det var för sent! Nilbog hade redan spridit sitt gift. En första våg av holders insjuknade i Trollpox22. De spred okontrollerat konspirationsteorier från Nilbogs hemland, Flashback. Nikals lyckades till slut besegra fienden än en gång, genom att under bordet köpa ur dom smittade medlemmarna ur projektet (och banna även dom från Alidias värld).
Nikals började vaccinera de återstående holders med ett tårtdiagram över woas budget. Vaccinets effekt var tveksam så de fick en andra dos i form av en exceltabell.
Det var lugnt ett tag, tills sommaren 2023. Då spred sig den kraftigaste varianten av Trollpox, Trollomnipox23 i hela discorden. Holders blev som tokiga, helt förbytta, och konspirationsteorier sprutade ut. Konspirationsapokalypsen var här.
Nikals och hans drottning vanja förstod hyfsat kvickt, efter några försök* med krystade icke-ursäkter, att de inget kunde göra. Kriget var förlorat. De var tvungna att förinta sin egen skapelse, sitt livs verk, world of Alidia. För woas eget bästa.
Och det mina vänner, var Sagan om World of Alidia.
Epilog: i trollens undre värld, flashback, poppar trollen popcorn och sparkar hej vilt på det heldöda kadavret. Seger!
Skaparna, Nikals och Vanja, fortsätter leva i det himmelska riket IRL som om ingenting har hänt. Men de hemsöks av illavarslande röster från de nu dödas land, spökholders rör sig i utkanten av de sociala medierna. De kommer närmre och närmre, och växer sig större.
Fortsättning kanske följer...
😆😆😆

