2023-09-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Att de säger sig minnas en bänkbild har ingenting med om citatet bär sig självt eller inte. För det gör det ju bevisligen eftersom den huvudsakliga spridningen (eller all spridning eftersom citatet troligen inte existerar som det rapporterats) skett utan tillhörande bild.

För skojs skull har jag frågat min totalt sport-ointresserade mamma och min ännu mer ointresserade flickvän om de kan något citat av Arne Hegerfors och båda sa direkt avbytarbänken. Och de satt knappast och såg England-Kamerun 1990.

Fast din familj hävdar väl inte att de hört det?

Att det finns mängder av olika vittnesmål brukar användas av de som tror på citatet som ett argument för att det faktiskt sagts. När det istället hävdar jag är ytterligare ett bevis på att det är konstruerat. Det är mer troligt att 100 av 100 minns fel än att 99 av 100 gör det.

Folk minns massa olika roliga citat som sagts live i TV soffor och har i efterhand kopplat samman det med citatet.

Jag minns mängder av gånger jag garvat med gänget framför olika matcher. Men jag minns oftast inte vad kommentarerna sagt.

"Det går 10 Ravelli på en Meola" är ett citat jag minns av Bo Hansson från VM 1994. Men är inte 100 på om jag hört det live eller då en vän berättat det.

Bo Hanssons två minuter långa totalsågning av Ravelli under Kamerunmatchen är förövrigt riktigt rolig. 48:55-
https://footballia.net/matches/cameroon-sweden

Senast redigerad av avec 2023-09-02 kl. 22:29.
Citera
2023-09-03, 13:30
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
De andra Kamerunmatcherna kommenterades inte av Arne. Filma gärna en video sekvens från matchen Kamerun England för annars kommer det alltid någon snubbe och hävdar att du är fake.

Om du har energi kvar när du kollat England Kamerun så ta Kamerun Colombia eftersom ingen i tråden kollat den. Även om det nu är Agne Jälevik som kommenterar den.

Men jag är mest tacksam för att du kollar något överhuvudtaget så gör det du känner för.
Matchen avhandlades igår. Tänker hålla er lite på halster och är också sjukt nyfiken på fnordgate.
Citera
2023-09-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Matchen avhandlades igår. Tänker hålla er lite på halster och är också sjukt nyfiken på fnordgate.

Fantastiskt! Underbart att höra! Ser fram emot att höra mer!

Fnord var ett troll. Han ljög om att han lämnat in bandet på macken till jerkus och mötte inte heller upp Von0ben. Det mesta han sa var lögner. Sedan jerkus avslöjade Fnord har han inte synts till över huvud taget. Man kan glömma honom. Det han gjort är att han varit det galnaste trollet i tråden under de här 8 åren.
Senast redigerad av avec 2023-09-03 kl. 16:21.
Citera
2023-09-04, 08:51
Medlem
Retsinas avatar
Som tidigare nämnt så såg jag matchen på VHS i Lördags. Scartkabel (med guld) inhandlades för att få så bra upplevelse som möjligt.

Hällde upp rejält med Genever och en skål med chillinötter. Givetvis några kalla öl till.

Och då händer det, man får se hur kameran fokuserar på Kameruns avbytarbänk. Nu satt jag med andan i halsen, nu skulle jag äntligen få höra det berömde citatet och bevisa en gång för alla:

Citera
2023-09-04, 17:07
Medlem
Citat:
Som tidigare nämnt så såg jag matchen på VHS i Lördags. Scartkabel (med guld) inhandlades för att få så bra upplevelse som möjligt.

Hällde upp rejält med Genever och en skål med chillinötter. Givetvis några kalla öl till.

Och då händer det, man får se hur kameran fokuserar på Kameruns avbytarbänk. Nu satt jag med andan i halsen, nu skulle jag äntligen få höra det berömde citatet och bevisa en gång för alla:

Detta är stort! Mest för att det tar död på alla konspirationsteorier.

Tack för att du kollade! Om du får möjlighet tycker jag verkligen att du ska digitalisera matchen eller få hjälp att göra det. Du håller i trådens starkaste bevis för att citatet aldrig yttrats.
Citera
2023-09-04, 17:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Jag blir lite förvirrad. Har inte du alltid hävdat att du minns citatet från en en annan match?
Citat:
Det är matchen Kamerun - Argentina.

Ditt minne har ändrats?

Sedan undrar jag om du alltså säger att det är en bild på Kameruns avbytarbänk vid "rätt" tid?
För den bilden finns ju inte med i sändningen enligt andra samstämmiga uppgifter.
Citera
2023-09-04, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Jag blir lite förvirrad. Har inte du alltid hävdat att du minns citatet från en en annan match?

Ditt minne har ändrats?

Sedan undrar jag om du alltså säger att det är en bild på Kameruns avbytarbänk vid "rätt" tid?
För den bilden finns ju inte med i sändningen enligt andra samstämmiga uppgifter.

Det var jag som bad honom kolla England - Kamerun så skäll inte på honom.

Finns flera i tråden som tror att det klippts i arkivet så bra därför att en gång för alla eliminera den teorin.
Citera
2023-09-04, 19:28
Medlem
Nadishodans avatar
Då kan den här tråden somna in igen ett par månader, tills någon ny aspirant kommer med tvärsäkra påståenden om citatets äkthet och att beviset finns i form av en VHS-kassett på pappas vind.
Citera
2023-09-04, 21:43
Medlem
Det intressantaste med Hanssons insats i matchen Sverige-Kamerun är att det tar honom en minut att inse att den börjat.

https://vimeo.com/171321889
Citera
2023-09-04, 21:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Fantastiskt! Underbart att höra! Ser fram emot att höra mer!

Fnord var ett troll. Han ljög om att han lämnat in bandet på macken till jerkus och mötte inte heller upp Von0ben. Det mesta han sa var lögner. Sedan jerkus avslöjade Fnord har han inte synts till över huvud taget. Man kan glömma honom. Det han gjort är att han varit det galnaste trollet i tråden under de här 8 åren.

Kan visserligen bero på att han blivit avstängd igen.
Citera
2023-09-05, 00:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det var jag som bad honom kolla England - Kamerun så skäll inte på honom.

Finns flera i tråden som tror att det klippts i arkivet så bra därför att en gång för alla eliminera den teorin.
Jag har inte skällt.

Tycker bara det är konstigt att säga att man kommer ihåg citatet från en match och sedan börjar med att kolla en annan match.
Vi kanske får en rapport ang. den match Retsina minns citatet ifrån inom kort...
Dessutom är det konstigt att hen säger att det visas en bild på Kameruns avbytarbänk.
Citera
2023-09-05, 09:32
Medlem
Glorkass avatar
Fick höra av en användare att det blivit aktivitet i den här tråden och helsike vilken lång läsning. Har 18 sidor kvar nu innan jag är up to date.

Vad hände med Fnord, står att han är avstängd? Finns nåt hopp om hans VHS?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in