2023-08-19, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MelinaMa
Gällande hennes inlägg på bloggen. Hur kan hon inte nämna att de tog sig vatten över huvudet redan när de lanserade projektet? De saknade uppenbarligen kunskap och levde i någon form av fantasivärld med glädjekalkyler. Tror communityt hade uppskattat om hon helt enkelt skrev ”fan förlåt vi trodde vi visste vad vi pysslade med men det sket sig helt enkelt” istället för att hon trycker ur sig en massa meningslösa floskler. Hon borde svara på den kritiken och fått gällande pengarna etc annars kan hon lika väl vara tyst.

Hon har valt en strategi som ska följa narrativet hela vägen. Det stämmer ju inte att de gjort allt som är möjligt, det finns sätt det hade gått att starta värde med sådant de faktiskt hade kunnat göra. exemplet med att erbjuda gratis tillgång till Rimlig träning till exemple, som nämnst flera gånger här i tråden, att fortsätta ge mer av sin egen sociala närvaro och kontaktnät, att lyfta medlemmar i Discorden och sådant de gör i sina egna sociala kanaler för att ge dem mer spridning osv osv. Att INTE lyfta lön för det som skulle bli ett långt hjärteprojekt, och om de nu skulle gå på sparlåga avseende mycket ett tag ha kvar discorden för att projektet skulle kunna växa i en bättre marknad. (jag tror ju inte på det men om det ska finnas logik i Vanjas resonemang att marknaden är dålig men de tidiga projekten kommer att ha ett värde. Då hade ju de behövt bevaras och hållas vid nåt slags liv tills de kan bli värda igen...)

Det här är inte transparens eller äkta ursäkter, det är den sortens "äkthet" som passar med berättelsen hon velat skapa om sitt otroliga projekt och hur de kämpade som de visionärer de var. Det är antagligen något man är ganska tränad i som influencer: att skapa en bild av närhet och äkthet och att vi tas med på resan, men det stämmer ju inte egentligen.
Citera
2023-08-19, 21:03
Medlem
Katciu88s avatar
Jag vill dela mina funderingar och tankar över announcementen nu.

Citat:
We in the WoA team have had a long meeting, discussing how to move on with World of Alidia. Our conclusion is that we need a big change. This change might feel uncomfortable at first, but we truly feel it will be the best for WoA in the long run.

Vad fan? Bäst för vanja menar ni?

Citat:
We´ve done our absolute best in trying to reach new holders and create value.

But everything we’ve done has been with WoA´s best interest at heart.

Att dom gjort sitt bästa återkommer i texten. V&n vill verkligen inte kännas vid sin inkompetens. För det är deras inkompetens som ligger till grund för deras misslyckande. Iaf om deras avsikter var helt eller delvis ärliga. Om dom iaf kunde erkänna vilka idioter de varit skulle dom kunna få igen lite förtroende.

Citat:
Let’s take a moment to look back on what we’ve achieved together: ....

Ingenting. V&n har i princip inte gjort någonting som ökat värdet av woas kapital. Det är lite som att; nu ska jag måla en tavla genom att pissa på toa. Så nu har jag pissat klart. Vad fan det skapades ingen tavla av att jag pissade, jag fattar ingenting, jag ansträngde mig verkligen!

Citat:
we truly believe that NFTs will have a significant role in our ever more digital future, and that our beautiful digital art will have historical value later on.

Nej det gör ni inte, era handlingar motsäger detta fullständigt. Polerar bajskorven.

Citat:
We will close down our Discord since we won’t have the ability to moderate

Mmm den här vedervärdiga smörjan till bortförklaring lär ha gjort holders vansinniga, bäst att inte låta dem få skriva av sig. Vanjas ego hade inte överlevt den läsningen.

Citat:
But the MÄRTA LARSSON special collection discount will still be valid, and the holders of those NFTs will continue to receive 20-30% discount on all MÄRTA LARSSON items both in store and online

Vanja borde lära sig av märta. Märta står faktisk fast vid vad hon lovat. Kudos till henne, det är så man får nöjda kunder och bibehåller förtroende.
Citera
2023-08-19, 21:08
Medlem
Vanja får frågan i kommentarsfältet om vad som hänt med pengarna folk köpte för. Svarar:
"De har spenderats på att driva projektet. Aktiviteter, marknadsföring och personalkostnader t ex. Som mest var vi 8 personer som jobbade med WoA samtidigt."

Bra och svepande!
Gissar att kommentarer med de specifika frågorna från holders inte kommer att släppas igenom...
Citera
2023-08-19, 21:21
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlekar
Vanja får frågan i kommentarsfältet om vad som hänt med pengarna folk köpte för. Svarar:
"De har spenderats på att driva projektet. Aktiviteter, marknadsföring och personalkostnader t ex. Som mest var vi 8 personer som jobbade med WoA samtidigt."

Bra och svepande!
Gissar att kommentarer med de specifika frågorna från holders inte kommer att släppas igenom...

”Som mest” - det var väl ett JÄVLIGT kort tag? Nån oklar PR-person, någon web3-pionjär som de snabbt tog bort för att hon var inblandad i en annan kryptoscam, nån sociala medier person som troligtvis fick betalt i NFT:er…

Nej det lär bara släppas igenom gull eller ”kritiska frågor” som hon kan slingra sig undan.

Om någon här skrivit in en fråga, berätta gärna vad. Kul att se vad som fastnat
Citera
2023-08-19, 22:06
Medlem
Har aldrig varit så glad att jag valde att inte köpa en nft. Var verkligen inne på det men är så glad att jag valde att inte göra det!! Känner sån skadeglädje haha (förlåt till alla holders känner med er såklart!)
Citera
2023-08-20, 00:09
Medlem
Har de blivit polisanmälda för sitt lurendrejeri?
Citera
2023-08-20, 00:09
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av louise112
Har aldrig varit så glad att jag valde att inte köpa en nft. Var verkligen inne på det men är så glad att jag valde att inte göra det!! Känner sån skadeglädje haha (förlåt till alla holders känner med er såklart!)
Hur kan du vara skadeglad om du nästan köpte? Du är ju lika dum i huvudet de som köpte.
Citera
2023-08-20, 00:10
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Jag vill dela mina funderingar och tankar över announcementen nu.

Vad fan? Bäst för vanja menar ni?

Att dom gjort sitt bästa återkommer i texten. V&n vill verkligen inte kännas vid sin inkompetens. För det är deras inkompetens som ligger till grund för deras misslyckande. Iaf om deras avsikter var helt eller delvis ärliga. Om dom iaf kunde erkänna vilka idioter de varit skulle dom kunna få igen lite förtroende.

Ingenting. V&n har i princip inte gjort någonting som ökat värdet av woas kapital. Det är lite som att; nu ska jag måla en tavla genom att pissa på toa. Så nu har jag pissat klart. Vad fan det skapades ingen tavla av att jag pissade, jag fattar ingenting, jag ansträngde mig verkligen!

Nej det gör ni inte, era handlingar motsäger detta fullständigt. Polerar bajskorven.

Mmm den här vedervärdiga smörjan till bortförklaring lär ha gjort holders vansinniga, bäst att inte låta dem få skriva av sig. Vanjas ego hade inte överlevt den läsningen.

Vanja borde lära sig av märta. Märta står faktisk fast vid vad hon lovat. Kudos till henne, det är så man får nöjda kunder och bibehåller förtroende.
Klockren rug-pull. Eller möjligen slow-pull?

Var det inte någon som förutspådde precis det att projektet självdog någonstans på sommaren 2023?
Citera
2023-08-20, 06:59
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MelinaMa
Gällande hennes inlägg på bloggen. Hur kan hon inte nämna att de tog sig vatten över huvudet redan när de lanserade projektet? De saknade uppenbarligen kunskap och levde i någon form av fantasivärld med glädjekalkyler. Tror communityt hade uppskattat om hon helt enkelt skrev ”fan förlåt vi trodde vi visste vad vi pysslade med men det sket sig helt enkelt” istället för att hon trycker ur sig en massa meningslösa floskler. Hon borde svara på den kritiken och fått gällande pengarna etc annars kan hon lika väl vara tyst.

Hon kan inte erkänna att något av det här beror på henne och Niklas. Hon är ju en snajdig entreprenör som bygger bolag och Niklas är NFT-expert som lever sitt liv genom grafer. Det lirar inte med självbilden helt enkelt. Floskler är väl det enda språk hon talar flytande.

Citat:
Ursprungligen postat av leopardlekar
Det här är inte transparens eller äkta ursäkter, det är den sortens "äkthet" som passar med berättelsen hon velat skapa om sitt otroliga projekt och hur de kämpade som de visionärer de var. Det är antagligen något man är ganska tränad i som influencer: att skapa en bild av närhet och äkthet och att vi tas med på resan, men det stämmer ju inte egentligen.

Verkligen. Men hon har ju förstört rätt mycket för sig själv där. Många trogna följare som hängt med henne i typ 10 år hatar nu henne och ser igenom hennes snack. Hon har skapat en stor grupp fiender för livet som dessutom vet allt om henne.

Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Klockren rug-pull. Eller möjligen slow-pull?

Var det inte någon som förutspådde precis det att projektet självdog någonstans på sommaren 2023?

Tror vi var många som var inne på det spåret. Vanja checkade ut redan i november förra året, när hon arrangerade ett event med färre deltagare än vad jag hade på inflyttningsfest i min lilla lägenhet. Gemensamt för båda dessa events är att det var mest vänner och familj på plats

Under våren gjorde hon det som redan vad planerat och inte ett jota till. Sen över till 3 månaders semester. Det kändes inte troligt att hon skulle göra något mer i projektet när hon dels tröttnat på det, dels gjort av med alla pengar.

Men ingen av oss trodde på ett sånt här definitivt och abrupt avslut.
Citera
2023-08-20, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaveFun
Hur kan du vara skadeglad om du nästan köpte? Du är ju lika dum i huvudet de som köpte.
Jag är 22 och har följt henne och lyssnat på hennes podd sen jag va 15? Va inte så insatt. Tyckte det verka kul med alla saker hon lova. Är fortfarande nöjd att jag tänkte logiskt att det inte va värt att spendera dom pengarna.
Citera
2023-08-20, 10:03
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

Nej det lär bara släppas igenom gull

Japp du har helt rätt där. Den här var ju helt otroligt

Förmodligen skriver den här kommentatorn också kärleksbrev till Breivik. Känns som den typen av människa.

Mata inte vanjas kanal, skriv kommentarer till hennes blogginlägg här istället. Här har hon ingen makt. Och hon läser garanterat här.
Citera
2023-08-20, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Japp du har helt rätt där. Den här var ju helt otroligt

Förmodligen skriver den här kommentatorn också kärleksbrev till Breivik. Känns som den typen av människa.

Mata inte vanjas kanal, skriv kommentarer till hennes blogginlägg här istället. Här har hon ingen makt. Och hon läser garanterat här.

Otrolig kommentar. Jo faktiskt Herr/ Fru kommunikationschef- det finns en hel del tvivlare.

Man undrar hur affärsplan och budget såg ut-OM det fanns. Att opensea skulle kunna ändra villkoren borde de kunnat se när de signade på för den plattformen och att inte ha någon plan för olika scenarier är sjukt oseriöst. Det är lätt att prata om att detta är ett långsiktigt hjärteprojekt- men vad har man öht gjort som är långsiktigt och strategiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in