2023-08-19, 16:49
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Genom att stänga ner hoppas de på att holders ska spridas för vinden och inte orka lägga ner någon energi på att vidta åtgärder. Jag har källor som säger annat… är mycket glad att jag inte är Vanja.

Ja det verkar som att en mobilisering är på g, om man läser kommentarer på bbs ig t ex. Jag hoppas verkligen att dom sätter dit V&N.

Det handlar inte bara om woa. Jag tror definitivt på spanet om att MEbehandling är V&N s nästa djävulskap. Jag ser framför mig exakt samma försäljningssnack som med woa. Det blir ju nästan copy paste faktiskt. T ex

-"vi är experter på crypto sedan massa år tillbaka, vi har gjort massa bra nft affärer blabla" blir istället "vi är experter på ME, Niklas har genomgått massa behandlingar, blabla". -----DET HÄR ÄR VÅR HJÄRTEFRÅGA!!! Och vi vill sprida vår kunskap och utbilda!
-Vi behöver förstås tjäna lite pengar hihi tjingtingeling.

Och precis som paret hade 0 bakgrund inom IT/ekonomi (ingen arbetslivserfarenhet, ingen utbildning, inget kontaktnät) har dom 0 bakgrund inom medicin. Utan allt är bara deras egna uppdiktade fantasivärld, och girighet efter pengar.
Citera
2023-08-19, 17:00
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Ja det verkar som att en mobilisering är på g, om man läser kommentarer på bbs ig t ex. Jag hoppas verkligen att dom sätter dit V&N.

Det handlar inte bara om woa. Jag tror definitivt på spanet om att MEbehandling är V&N s nästa djävulskap. Jag ser framför mig exakt samma försäljningssnack som med woa. Det blir ju nästan copy paste faktiskt. T ex

-"vi är experter på crypto sedan massa år tillbaka, vi har gjort massa bra nft affärer blabla" blir istället "vi är experter på ME, Niklas har genomgått massa behandlingar, blabla". -----DET HÄR ÄR VÅR HJÄRTEFRÅGA!!! Och vi vill sprida vår kunskap och utbilda!
-Vi behöver förstås tjäna lite pengar hihi tjingtingeling.

Och precis som paret hade 0 bakgrund inom IT/ekonomi (ingen arbetslivserfarenhet, ingen utbildning, inget kontaktnät) har dom 0 bakgrund inom medicin. Utan allt är bara deras egna uppdiktade fantasivärld, och girighet efter pengar.

Exakt! det är bara att ta samma koncept men inom hälsa istället. Och när ME-sjuka ligger hemma för 5:e året i rad och scrollar på insta, och ser Niklas kuta runt på stränderna plötsligt, då tror jag de blir villiga att betala precis vad som helst för att få genomgå samma transformation.

De här psykopaterna måste stoppas. Men jag har som sagt fått höra att lite saker är på G. Och holders poppar upp i diverse kommentarsfält och är förbannade. Toppen! Någon frågade på Vanjas senaste post hur mycket de skänkt till ME-forskning. Det svarade hon inte på. En annan sa: Åhh vilken härlig sommar, det förtjänar ni! typ. Det svarade hon på direkt.
Citera
2023-08-19, 17:28
Medlem
Ur Vanjas blogg nu i sommar;
”Och första doppet i poolen! 💦 På sikt vill vi bygga en "riktig" pool (men nu har vi grävt så djupt i både våra egna och våra föräldrars fickor att vi får pausa en stund 😅&#128184, men detta blir ju TOPPEN så länge! 🙌🏻”

HAHA, de har grävt så djupt i fickorna att de svek alla som trodde på dom också. Snodde allt i WOA och stängde sen ner alls! Hoppas de för alltid måste pausa sina världsfrånvända planer!
Citera
2023-08-19, 17:53
Medlem
Citat:
Exakt! det är bara att ta samma koncept men inom hälsa istället. Och när ME-sjuka ligger hemma för 5:e året i rad och scrollar på insta, och ser Niklas kuta runt på stränderna plötsligt, då tror jag de blir villiga att betala precis vad som helst för att få genomgå samma transformation.

De här psykopaterna måste stoppas. Men jag har som sagt fått höra att lite saker är på G. Och holders poppar upp i diverse kommentarsfält och är förbannade. Toppen! Någon frågade på Vanjas senaste post hur mycket de skänkt till ME-forskning. Det svarade hon inte på. En annan sa: Åhh vilken härlig sommar, det förtjänar ni! typ. Det svarade hon på direkt.

Hon har svarat nu och gissa vad svaret var? Att de ska försöka översätta Brain retraining-programmet Niklas gått (som i dagsläget är på engelska) 🥳🥳🥳🥳🥳🥳
Senast redigerad av Hanoj 2023-08-19 kl. 18:13.
Citera
2023-08-19, 18:39
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj
Hon har svarat nu och gissa vad svaret var? Att de ska försöka översätta Brain retraining-programmet Niklas gått (som i dagsläget är på engelska) 🥳🥳🥳🥳🥳🥳

Japp då är det så gott som bekräftat. Jag har sen länge ogillat tonen de haft i sina blogginlägg om ME. Att de gör sig själva till experter som testar allt, och ska dela med sin kunskap till dumma pöbeln därute som inte har någon aning om att man ska äta veganskt på yasuragi för att bota sin ME. De har också beskrivit hur Niklas tillrättavisat sina läkare på området, för han är ju så kunnig själv, samt talat om för läkare vilka mediciner han ska ha (mirtazapin och annat skoj).

Timeingen är så typisk också. När jag tänker efter är det uppenbart att ett skifte i vanja skedde iom köpet av gotlandshuset - då klickade det till i henne att det är det nya "hjärteprojektet" och woa åkte ut genom fönstret.

Och nu är renoveringen klar, all inredning är hemklickad och på plats, och dom har haft den bästa, fräsigaste, sommaren någonsin. Då är det dags för nästa förströelse.

MEbehandling klickar deras box. V&N kommer få sin narcisstiska supply från att posera som de som besegrade ME, de ska bli räddningen för andra sjuka i ME. V&N ska få sitta i intervjuer och berätta sin fina historia. V&N ska få predika för, och känna sig oändligt mycket bättre än, andra människor.

Skönt att ha sopat det där med woa under mattan så att man är redo för en fullspäckad höst, tänker Vanja medan hon sippar kaffe på en uteservering (ungen på fsk).

Och ja juste. Om du inte blir frisk från din ME tack vare V&Ns metod så är det såklart för att du inte förstod. Eller om du kritiserar behandlingen, då är det också för att du inte förstår.
Senast redigerad av Katciu88 2023-08-19 kl. 18:46.
Citera
2023-08-19, 18:50
Medlem
Är ME inte en sk. ”fläktrökarsjukdom”? Minns att jag läste någonstans att det är den enda patientförening som motsätter sig all form av fysisk aktivitet?
Citera
2023-08-19, 18:56
Medlem
”Många NFT-projekt (de framgångsrika) omsätter enorma mängder pengar - men gör väldigt lite (tycker vi) för sitt community. De anordnar någon föreläsning här och där och ger bort lite till välgörenhet - men det är inte på långa vägar i närheten av det vi vill göra. ”.

Detta är ju PRECIS vad V o N gjort. 600kr till ME-forskning!!! Vilket jävla skämt de är!!!
Citera
2023-08-19, 19:01
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanoj

Haha Vanja kommer ha fullt upp att blocka folk, det är många som svarar där just nu.

- ska det kosta eller ska det vara gratis?
Vanja: det är gratis i så fall!
- men ni hade ju inte råd att jobba gratis….?

Haha alltså hon är nog den sämsta krishanteraren jag sett. Några skrev ut vad summan och procentandelen av deras ”gåva” till me-forskning var. De kommentarerna är borta nu. TRANSPARENSEN är otrolig!
Citera
2023-08-19, 19:07
Medlem
Citat:
Haha Vanja kommer ha fullt upp att blocka folk, det är många som svarar där just nu.

- ska det kosta eller ska det vara gratis?
Vanja: det är gratis i så fall!
- men ni hade ju inte råd att jobba gratis….?

Haha alltså hon är nog den sämsta krishanteraren jag sett. Några skrev ut vad summan och procentandelen av deras ”gåva” till me-forskning var. De kommentarerna är borta nu. TRANSPARENSEN är otrolig!

haha! Så svårt när något ska följa en logik och inte bara en emojipepp-känsla.

Helt ärligt ska man inte underskatta makten som finns i att folk gör de sociala medierna svårhanterliga och svårmodererade. Inte med (äkta) hat såklart, utan genom att fylla med kommentarer och frågor och bara inte låta det bli tyst kring det man gjort.
Citera
2023-08-19, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlekar
Har tyvärr inga skärmdumpar! Tror dock de mer drivande säkert har en hel del sparat. Både från de sista dagarna och framförallt en hel del från innan dess (och privata konversationer dessutom).

Jag har 95% skärmdumpat.
Citera
2023-08-19, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irm1089
Innan discorden stängdes ner så publicerades några frågor tillsammans med en graf över utgifterna för WoA. Dessa hoppades holders att få svar på men inget om detta blev besvarat. Nu finns frågorna och grafen tillgängliga här. https://woaholder.wordpress.com/2023/08/19/world-of-alidia-fragor-till-vanja-och-niklas/

Hoppas att frågorna ska besvaras.

Så bra! Hoppas ni får svar!
Citera
2023-08-19, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KCutrone
Jag har 95% skärmdumpat.
snyggt jobbat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera