2023-08-19, 14:06
Medlem
Radjohuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Han har redan börjat preppa för det tycker jag. Mycket ”jag har plockat det bästa från olika program”, ”jag har testat mig fram” och uppmaningar om att ME-sjuka ”inte ska lyssna på läkare”.

Tror inte heller han har ME. Det är något annat. ett hus på Gotland blir man inte frisk av efter år av sjukdom.

Det värsta är ju att just detta gör honom trovärdig. De flesta med sjukdomen blir mkt dåligt bemötta i primärvården och slutar snabbt att lita på "vanliga" läkare eftersom deras kunskap ofta är lika med noll. Man söker och testar alternativa vägar, allt för att bli bättre.
Ja ja..Inget förvånar mig gällande det där paret iaf
Citera
2023-08-19, 14:16
Medlem
Den här användaren som fick "Queen of Alidia herself" som ett "small thank you for her amazing support", är det den som köpte jättemånga WoA-NFT:er förresten? vilken jävla käftsmäll i så fall, bättre att inte ge något alls. tror man på allvar att det skulle bli plåster på såren att få en till värdelös gåva efter att ha hetsats in i detta?

Tycker det blir allt tydligare hur otroligt manipulativt och bedrägligt detta varit, framförallt om man jämför uttalandena över tid och hur man bemött kritik och oro kring hur det går ända fram till nu. Vet att det varit raljerande i tråden kring holders from time to time men många kan hamna i en stämning kring att vara inne i nåt nytt och spännande där det av olika orsaker inte blir så lätt att syna. Tycker skulden verkligen ska förpassas dit den hör hemma: Vanjas och Niclas bedrägliga beteenden. Och dessutom en skrämmande okritisk medial uppmärksamhet, utan relevanta följdfrågor... kan man inte kräva mer av journalisterna som skriver om saker?
Citera
2023-08-19, 14:23
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leopardlekar
Den här användaren som fick "Queen of Alidia herself" som ett "small thank you for her amazing support", är det den som köpte jättemånga WoA-NFT:er förresten? vilken jävla käftsmäll i så fall, bättre att inte ge något alls. tror man på allvar att det skulle bli plåster på såren att få en till värdelös gåva efter att ha hetsats in i detta?

Oj missade den biten i det långa meddelandet. Ja precis, Karin är hon som köpte… hur många det nu var. 50? 70? Minst 50. Verkligen en fet käftsmäll. Vad bra att hon fick ännu en värdelös NFT att lägga på högen.

Jag är nyfiken på hur detta påverkar Vanjas vänskapsrelationer. Hon har ju fått flera vänner att köpa en hel del.
Citera
2023-08-19, 14:27
Medlem
så tondövt, återigen! Och får mig att undra hur det funkar rent mentalt/empatiskt för Vanja? Känns som att det hade varit smartare att inte göra något alls avseende den biten... Hur kan de bete sig som att det fortfarande finns något värde i detta!

Psykologin i den här historien upprör inte att förvåna mig. Har följt Vanja av och till under många år och som det blir om man följer en influencer och är lite intresserad av folk gör man sig ju en bild av dem. Men det här får en att undra så mycket... de flesta kan inte lura och bedra på det här sociala sättet i den här graden.
Citera
2023-08-19, 14:38
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Haha, alla giriga spekulanter blev ägda. Folk är så dumma som låter sig luras. De förtjänar att förlora sina pengar. De spekulerade sina pengar i NFT-hajpen i hopp om att bli rika. Folk läste om Bored Apes och Cryptopunks, och i sin girighet letade de efter nya projekt att spela bort sina pengar på. Det finns inget som gör en fattig snabbare än girighet.

Har inte följt tråden tidigare men kollar på hon Vanjas blogg nu och de skryter ju om allt de köpt för pengarna de scammat till sig. Sommarstuga för flera miljoner på Gotland
Citera
2023-08-19, 16:01
Medlem
kaktusplastiks avatar
I maj (!) skrev Vanja detta i en kommentar här:
Citat:
Men - NFT:er kommer inte försvinna, däremot sker en enorm (och ganska naturlig och rätt hälsosam om jag får säga så) utrensning: De projekt som inte erbjuder sina ägare något värde dör. Luftslott som bara byggde på hype har totalkraschat. Vi har inga planer alls på att dö dock, och kommer fortsätta göra vad vi kan för att leverera värde till våra holders. Det man får genom att äga en WoA NFT i dag är:
(Lista med rabattkoder eller saker som inte stämmer)

Så under tre SEMESTERmånader gick det från att de skulle köra på full speed ahead till att projektet lades ner. Tre månader där den ena ägaren dessutom gått från sjuk till frisk. Vilket borde ge möjligheter att jobba ännu mer med projektet. Ingenting annat har förändrats - utom att folk har börjat ställa frågor.

Hon har målat in sig i ett sånt jävla hörn.
Citera
2023-08-19, 16:10
Medlem
Katciu88s avatar
Jag försöker bearbeta det här senaste med deras announcement. Jag måste nog ta tillbaka att det var en pudling. Jag hade också fel i att förutspå en långsam död - det här var ju rena rama avrättningen av projektet!!!

Men varför!? Jag tänkte att V&N kunde pudla, sen kunde väl woa få puttra på i koma-läge. Typ; ha kvar hemsidan med lite flumtext, ha kvar discorden och skriva nån notis där då och då. Hänvisa till att man inväntar ett intresse för nfter i framtiden. Kanske ha på sig en T-shirt med fläskig sjöjungfru på, nån gång ibland.

Men nej, de valde att hälla bensin på skiten och tända på.

Det enda jag kan tänka mig som förklaring är att vanja är skör psykiskt och att det stör henne att påminnas om woa. Det som hänt går inte ihop med hennes bild av sig själv. Hon orkar inte med att det droppar in frågande mail från holders, kommentarer på bloggen, osv. Så det här tyckte hon var bästa väg ut. En till anledning kan vara att det börjat skära sig med steph och Amanda, det kan ha gjort det nödvändigt med ett snabbt och riktigt slut.

Den här strategin visar ju också
-att de aldrig någonsin haft ett genuint intresse för crypto/nft/web3. Om de haft minsta intresse skulle dom valt att ha kvar woa och inte haft nått emot att lägga lite privat tid på det.
-dom tror fan inte på en framtid för nft/web3

Det är mer uppenbart än någonsin att woa bara var en get-rich-quick-scheme för v&n
Senast redigerad av Katciu88 2023-08-19 kl. 16:18.
Citera
2023-08-19, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Men varför!? Jag tänkte att V&N kunde pudla, sen kunde väl woa få puttra på i koma-läge. Typ; ha kvar hemsidan med lite flumtext, ha kvar discorden och skriva nån notis där då och då. Hänvisa till att man inväntar ett intresse för nfter i framtiden. Kanske ha på sig en T-shirt med fläskig sjöjungfru på, nån gång ibland.

Stämningen började bli upprörd i Sweden-kanalen, med beskedet att man inte kommer att släppa det här tills man fick svar på sina frågor (om de ekonomiska tveksamheterna). Talades även om att holders tillsammans skulle undersöka möjligheten till stämning.
Jag tror tanken kanske var att fortsätta göra det du skriver, eller i alla fall mer långsamt låta allting smyga ut, men det blev obehagligt att folk var såpass upprörda. Detta gör mig ännu mer misstänksam kring allt som verkar fuffens ekonomiskt. Ju mer man faktiskt gjort saker som inte ska granskas, desto viktigare att snabbt kväsa allt... men jag tror detta definitivt bara kommer att göra saker värre.
Citera
2023-08-19, 16:26
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Det enda jag kan tänka mig som förklaring är att vanja är skör psykiskt och att det stör henne att påminnas om woa. Det som hänt går inte ihop med hennes bild av sig själv. Hon orkar inte med att det droppar in frågande mail från holders, kommentarer på bloggen, osv. Så det här tyckte hon var bästa väg ut. En till anledning kan vara att det börjat skära sig med steph och Amanda, det kan ha gjort det nödvändigt med ett snabbt och riktigt slut.

Jag tror som du säger, hon vill låtsas som att det aldrig har hänt och det är svårt om hon förväntas göra någonting ibland för WoA eller om det trillar in kommentarer. Nu kan hon bara hänvisa till WoAs hemsida och skaka av sig det hela. (Så extremt omoget och pinsamt hanterat.)

Men jag tror också att de blev nervösa av alla frågor. För de kan inte svara utan att erkänna brott eller i bästa fall extremt bedrägligt beteende. Genom att stänga ner hoppas de på att holders ska spridas för vinden och inte orka lägga ner någon energi på att vidta åtgärder. Jag har källor som säger annat… är mycket glad att jag inte är Vanja.
Citera
2023-08-19, 16:28
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Detta gör mig ännu mer misstänksam kring allt som verkar fuffens ekonomiskt.

Ja juste, du kan mycket väl ha rätt. Och om du har rätt innebär det definitivt att v&n har fifflat big time. För om de är oskyldiga skulle det inte vara några problem att svara på de där enkla, fullkomligt rimliga frågorna som holders sammanställt. Så kunde man lugnat folk och fortsatt woas vegetering. Men nu....
Citera
2023-08-19, 16:34
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Stämningen började bli upprörd i Sweden-kanalen, med beskedet att man inte kommer att släppa det här tills man fick svar på sina frågor (om de ekonomiska tveksamheterna). Talades även om att holders tillsammans skulle undersöka möjligheten till stämning.
Jag tror tanken kanske var att fortsätta göra det du skriver, eller i alla fall mer långsamt låta allting smyga ut, men det blev obehagligt att folk var såpass upprörda. Detta gör mig ännu mer misstänksam kring allt som verkar fuffens ekonomiskt. Ju mer man faktiskt gjort saker som inte ska granskas, desto viktigare att snabbt kväsa allt... men jag tror detta definitivt bara kommer att göra saker värre.

Har du några skärmdumpar från sista dagarna i discorden?

Givetvis är det fulspel. Vi har ju ställt samma frågor här i ett års tid. Och de vet att holders läser här så de hade kunnat döda den här diskussionen för länge sen. Om de hade velat.
Citera
2023-08-19, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Har du några skärmdumpar från sista dagarna i discorden?

Givetvis är det fulspel. Vi har ju ställt samma frågor här i ett års tid. Och de vet att holders läser här så de hade kunnat döda den här diskussionen för länge sen. Om de hade velat.

Har tyvärr inga skärmdumpar! Tror dock de mer drivande säkert har en hel del sparat. Både från de sista dagarna och framförallt en hel del från innan dess (och privata konversationer dessutom).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in