2023-08-17, 18:46
Medlem
Samizdats avatar
Så här skriver OptaFranz på X (Twitter) om Wataru Endo:
Citat:
Among all Bundesliga midfielders since his competition debut in September 2020, Wataru Endo has:
  • the most duels (1274)
  • the most minutes (8783)
  • the second-most possession won
  • the second-most tackles (207)

Jag hade varit optimistisk inför den här värvningen om jag var Liverpool-supporter.
Citera
2023-08-17, 18:57
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Så här skriver OptaFranz på X (Twitter) om Wataru Endo:

Jag hade varit optimistisk inför den här värvningen om jag var Liverpool-supporter.
Den statistiken säger dels att han spelar mycket (positivt) och att han genom att ha spelat mest har hög statistik inom andra områden (svårbedömt). Antal/90 minuter ger eventuellt en annan bild.

Edit: Är inte meningen att låta negativ. Bara ge en mer nyanserad bild.

Edit 2: Gäller också att se statistik i rätt sammanhang. Kan vara skillnad på att spela i ett lag som kämpar för överlevnad och ett lag högt upp i tabellen.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2023-08-17 kl. 19:01.
Citera
2023-08-17, 18:58
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Den statistiken säger dels att han spelar mycket (positivt) och att han genom att ha spelat mest har hög statistik inom andra områden (svårbedömt). Antal/90 minuter ger eventuellt en annan bild.
Jo, absolut, klart att den som spelat mest av alla borde ligga högt upp, men ändå. Evighetsmaskin som också verkar prestera. Det är väl ändå rätt lovande.
Citera
2023-08-17, 19:05
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton

Edit: Är inte meningen att låta negativ. Bara ge en mer nyanserad bild.
Enligt sofascore spelade han 33 matcher i BL 22/23 och snittade 89 min/match.

https://www.sofascore.com/player/wataru-endo/143040

Tyska röster säger att det hans förtjänst att Stuttgart inte åkte ut.

Mycket i profilen ser bra ut, det är ålder som spökar. Samma stats och 23-25 år hade tongångarna låtit annorlunda. Missar sällan matcher vilket är toppen. (ja kan ändra sig)
Senast redigerad av Drickback 2023-08-17 kl. 19:08.
Citera
2023-08-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Underbart att Olise dissar Chelsea och signar nytt med Palace.

Insåg väl att han skulle få nöta bänk närmsta två åren åtminstone, med nån cameo i cup-spel. Skönt, då behövs det inte panikjakt på ny winger för Palace del, och Chelsea fick en knäpp på näsan. Win-win!
Citera
2023-08-17, 19:27
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Insåg väl att han skulle få nöta bänk närmsta två åren åtminstone, med nån cameo i cup-spel. Skönt, då behövs det inte panikjakt på ny winger för Palace del, och Chelsea fick en knäpp på näsan. Win-win!

Ja, antingen är han smart eller så har han bra rådgivare. Att gå till Chelsea och nöta bänk hade antagligen inte varit positivt för hans karriär. Nu kanske han kan få ett ordentligt genombrott i Palace och sen gå dubbelt så dyrt till Chelsea om ett år istället. 😁
Citera
2023-08-17, 20:44
Medlem
jontepsgs avatar
Läst två intressanta/roliga rykten på twitter ikväll:
Chelsea säljer en av deras största egna talanger till Newcastle, Lewis Hall. Wtf? Satsade inte dom på framtiden med alla 20-24 åringar dom köpt senaste året? Det måste finnas en återköpsklausul, men varför skulle Newcastle gå med på den kan man ju undra.

Tottenham har hört av sig till Arsenal och frågat om Baloguns status. Det hade varit en spännande transfer och jag tror han skulle kunna göra det bättre i spurs än i Arsenal.
Citera
2023-08-17, 20:51
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Hade varit stor humor ifall Tottenham går och värvar Lukaku😅 Den killen pallar bara inte EPL, det såg man klart o tydligt under hans tid i Chelsea & Man Utd.
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Lukaku vill jag inte heller ha. Han är slut.

Hellre Doku från Rennes. Där har vi en framtida storstjärna tsm med Veliz!
Ja det där vet ni bättre än mig. Jag hoppas det faller väl ut bara.
Citera
2023-08-17, 21:43
Medlem
HycklarSveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Läst två intressanta/roliga rykten på twitter ikväll:
Chelsea säljer en av deras största egna talanger till Newcastle, Lewis Hall. Wtf? Satsade inte dom på framtiden med alla 20-24 åringar dom köpt senaste året? Det måste finnas en återköpsklausul, men varför skulle Newcastle gå med på den kan man ju undra.

Tottenham har hört av sig till Arsenal och frågat om Baloguns status. Det hade varit en spännande transfer och jag tror han skulle kunna göra det bättre i spurs än i Arsenal.

Ser mycket hellre att Balogun går till Monaco än Spurs, men om de kan betala ett överpris från delar av Kane kakan så kanske det är värt ändå.
Citera
2023-08-17, 21:55
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Ser mycket hellre att Balogun går till Monaco än Spurs, men om de kan betala ett överpris från delar av Kane kakan så kanske det är värt ändå.

Ja något Spurs lär det inte bli, enligt "insiderinfo" svarade Edu att dom får hosta upp 10m euro över det begärda priset. Senaste dagarna har ryktena om Monaco dött ut litegrann och dom verkar ha spanat in en annan anfallare.
Citera
2023-08-17, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Lukaku vill jag inte heller ha. Han är slut.

Hellre Doku från Rennes. Där har vi en framtida storstjärna tsm med Veliz!
City är och rycker i Doku så det kan du nog glömma
Citera
2023-08-17, 22:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
City är och rycker i Doku så det kan du nog glömma

Jo jag vet men man kan alltid drömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera