Citat:
Ursprungligen postat av
seolseol
Gillar Endo. Dock helt olik spelare än Minamino.
Han är värd den här chansen. Förstår att folk är skeptiska men att döma ut honom med logiken " jag vet inte vem det är därför suger han" är debilt.
Man är inte lagkapten i Bundesliga i flera säsonger samt landslaget om man är en sopa. Otroligt poppis i Stuttgart är han. Blir spännande.
Jag hoppas såklart detta blir kanon, att han är en diamond in the rough som kliver direkt in, startar 30+ matcher och överglänser alla sexiga namn (Caicedo, Rice, Tonali) som fått flyttar denna sommar.
Men på papper blir jag väldigt orolig. Det är tydligt att detta är en spelare långt ner på listan, man byter Fabinho 29 mot en 30-årig spelare som gnuggat i botten på Bundesliga 3 år i rad. Man betalar 18m€ för en spelare med ett år kvar på kontraktet som har marknadsvärde 6.5 på Transfermarkt.
Att spelaren vill komma är nobrainer. Hans bästa möjlighet var att förlänga med Stuttgart eller gå som Bosman och få en sista signon i Europa nästa sommar. Nu kommer han öka sin lön 4-5x troligen och få chansen att spela i topplag i PL. I början av sommaren pratades det om en flytt till Freiburg, som är marginellt bättre än Stuttgart.
Det har Christian Poulsen-vibbar all over. En "billig" transfer som visar sig vara alldeles för dålig för Liverpools önskade nivå. Jag hoppas jag har fel.