2023-08-17, 13:28
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Otroligt att Dumpen hållit ut så förhållandevis länge. Två år, kan man tänka sig! Och nu Thailand också. Blir väl att de stannar där och driver Dumpen därifrån. Gratisjobbare har de ju gott om som kan sköta ruljansen hemmavid.
Dig såg man från början. Uppdatera oss. Vad har du mer för skvaller?
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nu tänker du göra något som du vet är tveksamt, och brasklappar att det är ert fel, se nu vad ni gjort. Jag har ingen skuld till detta menar du.

Angående Dumpens seriositet så ligger olika Swish nummer ute på hemsidan, ett går till Sara det andra till Patriks AB. De får säkert in gåvor på båda numren. Om de hade minsta seriositet så ändrade de detta till ett nummer, eller så förklarade de varför det är så, att de har två olika mottagare.

Det jag har sett som redovisningen är för föreningen de medlemsavgifter de fått in där. Men de har inte redovisat vad de använt dessa till. Nästan ett år av gåvor innan till föreningen då de inte hade medlemmar har de inte nämnt något om.

De gör som de vill, men då får de stå ut med kritik, och kanske en annalkande revision. De räknar nog bara med en straffskatt som givarna ställer upp på att betala.
Ingen seriositet hos dig så varför ställer du högre krav på andra till att börja med?

Vi belönar för att de utför tjänster ingen annan är villig att göra.
Vilka belönar du på dagarna förutom att sitta här och gnälla på dina livs värsta fiender? Man blir nog traumatiserad av att lyssna på vad du har varit med om.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det var ett tag sedan. Det finns där men du får leta fram själv. Det är ingen hemlighet och många har kommenterat det.
No back-up alltså.

Hon får väl göra vad hon vill.
Vad skulle du säga om alla klagade på att du köpte alkohol hela tiden? Det är inte hälsosamt och du är nog inte ett snällt fyllo. Så farlig för omgivningen också.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-08-17 kl. 13:31.
Citera
2023-08-17, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Vad är det för skillnad på Dumpenfenomenet och feminism? Det enda jag ser är missnöjda äldre kvinnor, och män som i ett desperat försök att få nuppa sjunger manshatarnas sång.

Typ ingen skillnad alls skulle jag säga. Ser bara bittra kärringar kommentera dumpens Facebook & Tik Tok. ”Tack för ni finns ” ”Jag har barn barn som är 5 & 7 år gamla är jätte tacksam över det ni gör ”

Folk verkar tro att bara för man vill sätta på en fjortis så vill man knulla småbarn. Dom är så skit nödiga.
Citera
2023-08-17, 14:01
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ingen seriositet hos dig så varför ställer du högre krav på andra till att börja med?

Vilka belönar du på dagarna förutom att sitta här och gnälla på dina livs värsta fiender? Man blir nog traumatiserad av att lyssna på vad du har varit med om. No back-up alltså.

Vad skulle du säga om alla klagade på att du köpte alkohol hela tiden? Det är inte hälsosamt och du är nog inte ett snällt fyllo. Så farlig för omgivningen också.

Var inget skvaller jag kom med, bara spekulationer så klart. Eller du kanske vet något mer?

Är väl en bra grej om de stannar i Thailand om de känner för det? Fiskare har de ju gott om hemmavid och nu behöver ju gäddorna inte stämma möte för att hängas ut.

Var det enkel resa eller returbiljetter de köpte?
Citera
2023-08-17, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle

Vilka belönar du på dagarna förutom att sitta här och gnälla på dina livs värsta fiender? Man blir nog traumatiserad av att lyssna på vad du har varit med om. No back-up alltså.

Jag är ett snällt fyllo men vad har det med Dumpen att göra? Herregud det där inlägget är välkänt. Dessutom ganska roligt men det finns många skitnödiga tanter i Facebookgruppen som troligtvis inte uppskattade att hen skojade så om deras skänkta slantar.
Citera
2023-08-17, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Var inget skvaller jag kom med, bara spekulationer så klart. Eller du kanske vet något mer?

Är väl en bra grej om de stannar i Thailand om de känner för det? Fiskare har de ju gott om hemmavid och nu behöver ju gäddorna inte stämma möte för att hängas ut.

Var det enkel resa eller returbiljetter de köpte?
Undrade om du hade nytt läsvärt material.

Det märkliga är att några troll verkar känna till info om deras flygbiljetter. Då är man sjukligt desperat.

Dumpen skrev klart och tydligt två veckor och vad de ska göra. Finns inget som talar för att de ska lägga av.

Nej nej. Gäddorna är redo att hängas ut när de sexchattar/groomar barn samt att man kan identifiera att det är de som har chattat. Gäddorna är oroliga, vet att de gör fel men väljer att göra det iallafall så game on.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Det var ett tag sedan. Det finns där men du får leta fram själv. Det är ingen hemlighet och många har kommenterat det.
Ser fortfarande inget konstigt med det. Blir däremot lite motsägelsefullt att du klagar eftersom du pratar så mycket om hennes utseende i en positiv bemärkelse.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-08-17 kl. 14:30.
Citera
2023-08-17, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Nu tänker du göra något som du vet är tveksamt, och brasklappar att det är ert fel, se nu vad ni gjort. Jag har ingen skuld till detta menar du.

Angående Dumpens seriositet så ligger olika Swish nummer ute på hemsidan, ett går till Sara det andra till Patriks AB. De får säkert in gåvor på båda numren. Om de hade minsta seriositet så ändrade de detta till ett nummer, eller så förklarade de varför det är så, att de har två olika mottagare.

Det jag har sett som redovisningen är för föreningen de medlemsavgifter de fått in där. Men de har inte redovisat vad de använt dessa till. Nästan ett år av gåvor innan till föreningen då de inte hade medlemmar har de inte nämnt något om.

De gör som de vill, men då får de stå ut med kritik, och kanske en annalkande revision. De räknar nog bara med en straffskatt som givarna ställer upp på att betala.
Lögn. Samma nummer överallt.
https://dumpen.se/
Citera
2023-08-18, 02:00
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Lögn. Samma nummer överallt.
https://dumpen.se/
Fast inte i förrgår.
Citera
2023-08-18, 07:49
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Första fetningen: Ja, precis, OT det som du skrev i hela det första stycket. Våldtäkt har inte varit på tapeten. Självklart är det våldtäkt att uppmana till penetration och det är ju att inlåta sig i en fysisk aktivitet. Det vi diskuterar nu är istället de rättsliga - i lagen definierade - skillnaderna mellan sexuellt ofredande mot barn (enligt BrB 6:10 första stycket) och sexuellt ofredande (enligt BrB 6:10 andra stycket).

Andra fetningen: Sexuellt ofredande mot barn enligt BrB 6:10 första stycket är alltid kränkande mot barnet om rekvisiten i första stycket är uppfyllda (absolut skydd = ingen sexuell självbestämmanderätt = samtycke irrelevant). Det du skriver om ”inte nödvändigtvis kränka” och ”typiskt sett har potential att kränka” gäller alla människor, inte bara barn under 15 år, och detta handlar om BrB 6:10 andra stycket:

”inte nödvändigtvis” och ”typiskt sett” är nämligen innebörden av rekvisitet ”ägnat” att kränka den sexuella integriteten, och det rekvisitet återfinns i andra, men inte första, stycket. Vid tillämpningen av andra stycket prövas ”ägnat”-rekvisitet objektivt mot bakgrund av nyss angivna innebörd. Och nej, då behöver inte ens offret vara medveten om kränkningen (objektiv prövning).

Det var därför jag nämnde att sexuellt ofredande kan det bli fråga om mot en sjuåring även om sjuåringen inte uppfattande eller förstod chattinnehållet (tillämpning av andra stycket). Attunda tingsrätts dom likaså: andra stycket, inte första. Då får samtycke betydelse, för annars skulle det alltid bli sexuellt ofredande om ”ägnat”-rekvisitet var oberoende härav: för den som förstår innebörden av ord i en chatt och som tycker orden är helt ok (välkomnar dem), är inte ”ägnad” att kränkas.

Andra stycket gör inte skillnad på ålder, även om ålder spelar in för att i ett enskilt fall avgöra/bedöma förmågan till att ge samtycke/delta frivilligt i en chatt med sexuellt innehåll.

Tredje fetningen: Denna § 14 är enligt dess ordalydelse inte tillämplig på (gäller inte) det lagrum jag hela tiden har diskuterat, nämligen 6 kap. 10 § andra stycket (BrB 6:10 andra stycket räknas inte upp i 14 §, alltså omfattas inte andra stycket härav).

Fjärde fetningen: Detta är med andra ord förklaringen av hur man från domstolarnas sida bör se på ”ägnat”-rekvisitet, det vill säga vi är i BrB 6:10 andra stycket även när vi avhandlar gädda #266:s förehavanden i chatt-konversationen. Och, som jag har försökt att belysa flera gånger, vid prövningen av detta ”ägnat”-rekvisit spelar graden av frivillighet/samtycke roll, hos såväl en 14-åring som en vuxen - annars skulle alla ord med sexuellt innehåll vara straffbelagda, om inte samtycke var en faktor för att avgöra huruvida orden ifråga är ”ägnade” att kränka den sexuella integriteten.

Femte fetningen: Jag tror att du förstår vad jag menar och vad jag far efter, nämligen att du vid flera tillfällen har påstått att all aktivitet av sexuell karaktär med någon under 15 år, inklusive chattar med sexuellt innehåll, per se är brottsliga enligt lag eftersom personer under 15 inte kan ge samtycke.

Mitt enda ärende har egentligen varit att peka på att det enligt gällande rätt inte är så enkelt när BrB 6:10 andra stycket är att tillämpa (och ingen annan bestämmelse finns att tillämpa).

Inläggen diskuterar dumpen. Jag yttrar mig angående dumpens loggar. Enligt min uppfattning har samtliga gäddor uppfyllt kriterier som skulle kunna klassificera deras loggar som potentiella brottsliga handlingar. Dock utgör nummer 266 ett undantag bland de övriga loggarna, och jag har framhållit att det finns möjlighet att den lagöverträdelsen kan definieras som sexuellt ofredande. För att avgöra om ett brott har begåtts krävs en formell utredning.

Vad beträffar de övriga loggarna, utgör de tydligare exempel på att samtycke inte är en avgörande faktor vid konversationer med individer under 15 års ålder. Gällande majoriteten av fallen aktualiseras lagstiftning 6 kap 10 § mot grooming), blottning (dick picks) och även köp av sexuella tjänster 6 kap 8 §.

Du blandar samman innebörden av samtycke enligt lagstiftningen med hur individen upplever att de blivit utsatta för ett brott. Brotten i fråga tenderar att sällan anmälas, och detta beror inte nödvändigtvis på att individer under 15 år har "givit samtycke" (ditt felaktiga val av ord). Deras bristande uppfattning av sig som offer kan ha olika orsaker, exempelvis svårigheter att genomgå den process som en formell utredning medför. Nu är barnet i 266s fall inte verklighet och det blir därför omöjligt att avgöra om ett brott föreligger. Att utesluta det som alternativ eller sprida falska påståenden om att barn under 15 kan ge samtycke till att sexchatta är direkt farligt.

Jag vet heller inte hur din defenition av en sexchatt med en person under 15 ser ut. Min baseras som sagt på loggarna. Din diskussionen om allt utöver är OT. Min ståndpunkt kvarstår därmed att flertalet av gäddorna kan vara involverade i brottsliga handlingar på flera nivåer. Jag refererar till de specifika loggar jag har läst, och jag har aldrig uttalat mig om något som inte rör dumpen eller chattloggar som jag inte har tagit del av utöver dumpen.
Citera
2023-08-18, 09:48
Medlem
fido1986s avatar
Såg att Dumpen gått in och börja lägga sig i Socialtjänstens arbete...

En unge som soc ville omhänderta för att hon inte skulle bli våldtagen. Dumpen tar strid mot soc efter att ha pratat med föräldrarna. Erbjuder ungen och mamman gymkort och psykologiskt stöd av Stella Rosenqvist. Strålkärringen de arbetar med.

Stella Rosenqvist... Dumpens Terapeut. Hennes utbildning består i hittepåkurser från andra strålkärringar, ex Lifecap AB - Enmansbolag som drivs av en strålkärring. Det är alltså kurser du köper. Sen går du några timmar via webben och alla som var med får diplom.

Motsvarar inte fem års heltidsstudier med hårda resultatbaserade krav. Det är som att titta på Transformers på tv och kalla sig mekanikingenjör efteråt.

Att en sådan som uppenbart är intresserad av ämnet, men inte klarat av en riktig utbildning ska börja trolla med riktiga brottsoffer är förmodligen inte så lyckat.

Att de dessutom försöker underminera sociala myndigheters arbete är allvarligt. Sara saknar kompetens och hon har inte tillgång till relevant information om fallen då de är sekretessbelagda.

https://dumpen.se/2023/08/17/att-sto...t-underminera/
Citera
2023-08-18, 11:04
Medlem
”Att stötta är inte att underminera” - Dumpen.se

Citat:
Ursprungligen postat av fido1986

En unge som soc ville omhänderta för att hon inte skulle bli våldtagen. Dumpen tar strid mot soc efter att ha pratat med föräldrarna. Erbjuder ungen och mamman gymkort och psykologiskt stöd av Stella Rosenqvist. Strålkärringen de arbetar med.

Stella Rosenqvist... Dumpens Terapeut. Hennes utbildning består i hittepåkurser från andra strålkärringar, ex Lifecap AB - Enmansbolag som drivs av en strålkärring. Det är alltså kurser du köper. Sen går du några timmar via webben och alla som var med får diplom.

Motsvarar inte fem års heltidsstudier med hårda resultatbaserade krav. Det är som att titta på Transformers på tv och kalla sig mekanikingenjör efteråt.

Att en sådan som uppenbart är intresserad av ämnet, men inte klarat av en riktig utbildning ska börja trolla med riktiga brottsoffer är förmodligen inte så lyckat.

Att de dessutom försöker underminera sociala myndigheters arbete är allvarligt. Sara saknar kompetens och hon har inte tillgång till relevant information om fallen då de är sekretessbelagda.

Förvränger säregna tolkningar ganska exakt för att svartmåla de som hjälper barn. Ajabaja.

Jag citerar så att alla informeras korrekt.

Citat:
En tidig morgon I början av året ringde en man. Han var helt utom sig av sorg. Hans dotter hade blivit våldtagen. Samtidigt ville socialförvaltningen gå in och omhänderta barnet i syfte att förhindra ytterligare våldtäkter.

Pratade med familjen och ställde en enkel fråga:
– Vad behöver ni för att klara detta?
Flickan berättade att hon skulle vilja ha ett gymkort till sig och sin mamma så att de kunde få utlopp för energier.
Förutom det så ville familjen ha stöd.

Ett företag hoppade in och sponsrade med träningskort till flickan och mamman.
Samtalsterapeut Stella Rosenqvist hoppade in och ställde upp med sin tid.

Stella deltog på socialförvaltningens möten via länk och körde gruppstöd med familjen där de fick verktyg för att stötta flickan.
Socialförvaltningen nämnde för pappan att han kanske inte borde kopplat in Dumpen.
Sekreteraren hävdade att det kanske skulle komma att väcka aggressioner mot förövare.
– Tack, men jag är vuxen svarade pappan.

Vid ett tillfälle ringde socialsekreteraren upp mig och uttryckte oro för flickan. Sa att jag inte hade någon information att ge och bad henne återkomma.
Ville säkerställa så att föräldrarna valt att bryta sekretessen.
Det hade de inte.

Polisen gjorde en snabb förundersökning som resulterade i att flickans förövare nyligen dömdes
till 2.5 års fängelse.

Idag tränar flickan på sitt gym och arbetar med sig själv.
Hon mår faktiskt bra och ser fram emot skolstarten.
Hennes mamma och pappa känner att de klarat att ta sin dotter ut ur mörkret.
Med andra ord har de ett stärkt självförtroende som föräldrar. De vet att traumabehandling är ett steg bort om det skulle behövas I framtiden.

Häromdagen hade jag ett annat samtal med en förälder i liknande situation. Även där hade socialförvaltningen fnyst åt kontakten med oss.

Att föräldrar behöver stärkas i föräldrarollen så att de klarar den otroligt svåra roll som det innebär att vara förälder till barn som lever med trauma är någonting som man måste ta fasta på.

Att stötta är inte att idiotförklara.
Att stötta är inte att underminera.
Att stötta är inte att utöva makt.

Föräldrarna behöver inte ytterligare en kamp mot myndigheterna, tvärtom behöver föräldrarna rustas för att klara kampen för sitt barn.

Med full respekt för att det finns människor som tycker att vårt arbete är kontroverstiellt så bör man kanske ändå ha I åtanke att detta handlar om barn.
Och sålänge som man inte kan leverera en fungerande lösning för dem så bör man kanske hålla sig ifrån ett fnysande över vad vi gör.

Stort tack till familjen och till vår Stella
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-08-18 kl. 11:14. Anledning: Omformulering
Citera
2023-08-18, 11:49
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Dumpen-Bob har nyktrat till! God morgon! Eller god dag, som det är för oss andra!

Dumpen presenterade det som en arbetsresa. De har påstått en sak, men gjort något annat. Jag är rätt säker på att syftet med pengarna de tagit emot inte var att bekosta deras flykt från det svenska rättsväsendet. Det vet vi inte ännu. Men skumt är det!

Jag skiter i längden de är borta. Jag sitter och hoppas att de schappat och lurat dig och de andra döskallarna på pengar!

Ekonomi är ingen mening att diskutera med dig. Det är som att övertyga Lavrov att det är ett krig de bedriver. Det vet han mycket väl, men det ingår inte i deras politik att erkänna det.

Inte olagligt att kombinera arbetsresa med semester för egenföretagare. Sen är de inte där för att du ska få ta del av varje steg de tar. De är där för att utbilda sig och sånt kan dessutom vara svårt att förmedla till andra som inte är där. De verkar ha skrivit lite kort om vad de får se och vara med om. Är nog nycket utöver det som skrivs. Säger sig självt. Du får gärna återkomma med dina ekonomiska påstående när du har lite mer kött på dina hundben.
Citera
2023-08-18, 12:49
Medlem
Ålens avatar
Citat:

Varför har de ingen maskad bild på flickan och familjen? Eller en bild på flickans och familjens bakhuvud? Alltså bilder som inte röjer hennes och deras identitet men ändå visar att de finns. I stället har de en bild på sitt swishnummer. Sedan, vart i Sverige hände detta? Vem var våldtäktaren i relation till familjen? Bristen på journalistiska detaljer gör att artikeln luktar bullshit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in