2023-08-18, 12:57
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ålen
Varför har de ingen maskad bild på flickan och familjen? Eller en bild på flickans och familjens bakhuvud? Alltså bilder som inte röjer hennes och deras identitet men ändå visar att de finns. I stället har de en bild på sitt swishnummer. Sedan, vart i Sverige hände detta? Vem var våldtäktaren i relation till familjen? Bristen på journalistiska detaljer gör att artikeln luktar bullshit.
Utöver det du skriver så är socialtjänsten ett tacksamt mål att attackera på grund av sekretessen. De kan varken dementera eller bekräfta det som Dumpen skriver, något som Dumpen naturligtvis är mycket medvetna om.
Citera
2023-08-18, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Ska inte komma från någon som försvarar människor som begått våldtäkt mot spädbarn. Förstår du det Relaxandtakeiteasy? Att sakna moral är en sak, men att försöka sänka människor som har moral kommer inte förändra dumpen till det sämre.

Skulle aldrig försvara någon som har begått våldtäkt på någon oavsett ålder.I så fall har jag inte vetat om gärningarna person begått.
Citera
2023-08-18, 13:19
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Skulle aldrig försvara någon som har begått våldtäkt på någon oavsett ålder.I så fall har jag inte vetat om gärningarna person begått.
Du attackerar alla människor som står bakom Dumpen. Fine. Diskussionen är för eller emot de som är Dumpen.

Men spela inte så jävla dum att du inte känner till vad Dumpen publicerar. Finns en publicerad gädda som begått våldtäkt mot spädbarn. Det ovanliga var att han delade med sig sitt spädbarn till andra pedofiler. S och P fick in en träff med honom på Pressbyrån vill jag minnas.

Tänk på det varje gång du svartmålar dumpen och vill prata om moral med oss för du kommer i stort sätt ligga på minus.
Citera
2023-08-18, 13:30
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Utöver det du skriver så är socialtjänsten ett tacksamt mål att attackera på grund av sekretessen. De kan varken dementera eller bekräfta det som Dumpen skriver, något som Dumpen naturligtvis är mycket medvetna om.

Ja, där är en annan grej. Att nämna vilken stad gör de inte, detta hade varit självklart i en tidningsartikel.

En annan lurig grej. Läs detta citat ur texten:

”Häromdagen hade jag ett annat samtal med en förälder i liknande situation. Även där hade socialförvaltningen fnyst åt kontakten med oss.”

Vad för samtal? Telefon? Facebook? Var bor föräldern? Har de haft ett ordentligt och öppet samtal? Eller Är det någon som Sara pratat med lite svepande på Facebook? Vad för relation har föräldern med socialförvaltningen? Källan har ingen trovärdighet. Kanske finns den inte ens.
Senast redigerad av Ålen 2023-08-18 kl. 13:37.
Citera
2023-08-18, 13:46
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ja, där är en annan grej. Att nämna vilken stad gör de inte, detta hade varit självklart i en tidningsartikel.

En annan lurig grej. Läs detta citat ur texten:

”Häromdagen hade jag ett annat samtal med en förälder i liknande situation. Även där hade socialförvaltningen fnyst åt kontakten med oss.”

Vad för samtal? Telefon? Facebook? Var bor föräldern? Har de haft ett ordentligt och öppet samtal? Eller Är det någon som Sara pratat med lite svepande på Facebook? Vad för relation har föräldern med socialförvaltningen? Källan har ingen trovärdighet. Kanske finns den inte ens.
Jag tror inte för ett ögonblick att socialtjänsten har pratat med Dumpen. Nu betraktar jag inte Dumpen som journalister, men om jag för ett ögonblick skulle göra det så kan jag dra mig till minnes otaliga tillfällen då socialtjänsterna runt om i landet har nobbat journalister med hänvisning till sekretessen, trots att familjerna har godkänt publicering av rubbet. Jag skulle vilja gå så långt att jag hävdar att det är ett standardsvar från socialtjänstens sida.
Citera
2023-08-18, 13:46
Medlem
Ålens avatar
Det som möjligen kan få mig att tro att Saras artikel inte bara är helt fabricerad är att nämner att socialen ville omhänderta flickan. Varför ville dom omhänderta flickan? Och vem är förövaren i relation till familjen och flickan? Socialförvaltningen utses till boven detta svartvitt skildrade drama. En vettig tänkande människa ställer sig många frågor här i stället för att köpa Saras ytterst onyanserade utsaga och swishtiggeri.
Senast redigerad av Ålen 2023-08-18 kl. 14:02.
Citera
2023-08-18, 13:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:

Man får också känslan av att många dumplingar har egna aggressioner mot just socialtjänsten, så många härliga Swish-donationer kommer nog komma in från fanatikerna i och med "artikeln".
Citera
2023-08-18, 13:54
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Man får också känslan av att många dumplingar har egna aggressioner mot just socialtjänsten, så många härliga Swish-donationer kommer nog komma in från fanatikerna i och med "artikeln".

Ja, det är detta Sara spelar med i, folks misstro mot myndigheter. Misstänksamheten mot myndigheter slår hon mynt på. Uppenbart att det är så. Dumpningarna litar blint på Saras svartvita utsagor utan att ställa sig kritiska frågor.
Citera
2023-08-18, 13:57
Medlem
Citat:
Jag tror inte för ett ögonblick att socialtjänsten har pratat med Dumpen.
Varför tror du inte det?
Citat:
Nu betraktar jag inte Dumpen som journalister, men om jag för ett ögonblick skulle göra det så kan jag dra mig till minnes otaliga tillfällen då socialtjänsterna runt om i landet har nobbat journalister med hänvisning till sekretessen, trots att familjerna har godkänt publicering av rubbet. Jag skulle vilja gå så långt att jag hävdar att det är ett standardsvar från socialtjänstens sida.
De är inga journalister och du uppfattas som en undermålig debattör som gissar sig fram till saker utan motivering.
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Här har vi en till användare som endast gissar sig fram till saker utan trovärdighet eftersom det inte finns några tecken på att det skulle vara sant.
Citat:
Det som möjligen kan få mig att tro att Saras artikel inte bara är helt fabricerad är att nämner att socialen ville omhänderta flickan.
Har ni kommit nån vart genom att bara tro? Ni borde veta bättre och presentera faktiska bevis.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-08-18 kl. 14:02.
Citera
2023-08-18, 14:03
Medlem
Ålens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Varför tror du inte det?

De är inga journalister och du uppfattas som en undermålig debattör som gissar sig fram till saker utan motivering.
Här har vi en till användare som endast gissar sig fram till saker utan trovärdighet eftersom det inte finns några tecken på att det skulle vara sant.
Har ni kommit nån vart genom att bara tro? Ni borde veta bättre och presentera faktiska bevis.

Tro? Nej, snarare tvivel hörru! Frågorna står som spön i backen gällande Saras artikel.
Citera
2023-08-18, 14:08
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ja, det är detta Sara spelar med i, folks misstro mot myndigheter. Misstänksamheten mot myndigheter slår hon mynt på. Uppenbart att det är så. Dumpningarna litar blint på Saras svartvita utsagor utan att ställa sig kritiska frågor.
Misstron mot samhället och den blinda tron är det som kännetecknar Dumpen mest.
Citera
2023-08-18, 14:10
Medlem
Citat:
Tro? Nej, snarare tvivel hörru! Frågorna står som spön i backen gällande Saras artikel.
Jag frågade inte dig och hade jag gjort det så hade jag kastat bort min tid eftersom tvivel och vag verklighetsuppfattning oftast inte går att argumentera emot.
Citat:
Misstron mot samhället och den blinda tron är det som kännetecknar Dumpen mest.
Rappakalja. Fick inget svar från dig och det är dessutom den lättaste frågan en människa borde kunna besvara.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-08-18 kl. 14:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in