2023-08-17, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Är det nån som inte förstår att Tweedy är sjuk? Han behöver psykiatrisk vård. Inte hat och stryk.
En annan intressant grej med dumplingar är att de blir glada när en gädda tar livet av sig, men klarar inte av att stå för att dumpen faktiskt är en bidragande faktor.
Finns ett ord för det. Look it up.

Så sant. Skulle inte förvåna mig om Tweedy faktiskt inte själv fattar vad han gör med jämna mellanrum.
Citera
2023-08-17, 12:51
Medlem
Ålens avatar
Otroligt att Dumpen hållit ut så förhållandevis länge. Två år, kan man tänka sig! Och nu Thailand också. Blir väl att de stannar där och driver Dumpen därifrån. Gratisjobbare har de ju gott om som kan sköta ruljansen hemmavid.
Citera
2023-08-17, 13:07
Vad är det för skillnad på Dumpenfenomenet och feminism? Det enda jag ser är missnöjda äldre kvinnor, och män som i ett desperat försök att få nuppa sjunger manshatarnas sång.
Citera
2023-08-17, 13:10
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
Så sant. Skulle inte förvåna mig om Tweedy faktiskt inte själv fattar vad han gör med jämna mellanrum.

Ja det är sjuka människor som satt och gottade sig när Tweedy åkte på stryk. Alla med ett uns empati förstår att han inte fungerar som dom flesta andra, som när Tweedy började att tala om att han kände presidenter mm. när dom misshandlade honom. Det blir ju lite som att ge sig på ett barn.
Citera
2023-08-17, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Falla och falla, det skulle vara roligt om Sara och Patrik stannade i Thailand och levde loppan för era pengar. Det skulle roa mig mycket!

Citat Sara Nilsson:
"Det verkar som att vi behöver förlänga vistelsen lite för att bli klara."

?

Jaha då behövs det mer pengar. Sara skrev ju att hon fått ihop 65.000 kr på en swishtiggar-helg men att pengarna nu istället skulle gå till nya sillisar. Undra om tanterna i Facebookgruppen hämtat sig efter det skojfriska inlägget och nu är beredda att öppna plånboken.

Vad fan är det dom ska bli klara med? Poängen är väl att få till en lagförändring i Sverige?
Citera
2023-08-17, 13:13
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Dumpen-Bob har nyktrat till! God morgon! Eller god dag, som det är för oss andra!

Dumpen presenterade det som en arbetsresa. De har påstått en sak, men gjort något annat. Jag är rätt säker på att syftet med pengarna de tagit emot inte var att bekosta deras flykt från det svenska rättsväsendet. Det vet vi inte ännu. Men skumt är det!

Jag skiter i längden de är borta. Jag sitter och hoppas att de schappat och lurat dig och de andra döskallarna på pengar!

Ekonomi är ingen mening att diskutera med dig. Det är som att övertyga Lavrov att det är ett krig de bedriver. Det vet han mycket väl, men det ingår inte i deras politik att erkänna det.
Det som förtjänar att hamna i rullstol och inte kunna äta normalt i tusen år. Vad är det de har gjort som är fel med resan? Bättre att du läser vad som skrivs på dumpens hemsida istället för att den patologiska lögnaren kommer med egna påhitt som inte kan styrkas.

Så länge de presterar och gör vad de ska så förtjänar de alla pengar. Till skillnad från alla företagsägare som driver företag för att inte tjäna pengar enligt ditt resonemang.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jaha då behövs det mer pengar. Sara skrev ju att hon fått ihop 65.000 kr på en swishtiggar-helg men att pengarna nu istället skulle gå till nya sillisar. Undra om tanterna i Facebookgruppen hämtat sig efter det skojfriska inlägget och nu är beredda att öppna plånboken.

Vad fan är det dom ska bli klara med? Poängen är väl att få till en lagförändring i Sverige?
Två patologiska lögnare. En med asperger och en annan med alkoholproblem. Ni gör vad alla förväntar sig men nån gång så borde ni hålla er till sanningen för det finns ingen trovärdighet.
Senast redigerad av kansascityshuffle 2023-08-17 kl. 13:18.
Citera
2023-08-17, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jag tycker de förtjänar att dömas i domstol som alla andra. Har de begått ett brott så ska de sona det. Och är de dömda för sexuella övergrepp på barn tycker jag gott man kan hänga ut dem. Är de inte det men jobbar på arbetsplatser där barn finns så tycker jag också att man ska meddela arbetsgivaren.
Familjen ska dumpen bara hålla sig jävligt långt ifrån. Inte deras business hur en familj hanterar sina problem.

Ingen dom, ingen uthängning.
Jobbar med barn, meddela arbetsgivaren
Familjen, off limits. De sköter de där själva.
De döms inte i domstol.
Familjen räddas och informeras om en livsfara. Vad andra gör är deras ensak.
Citera
2023-08-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Två patologiska lögnare. En med asperger och en annan med alkoholproblem. Ni gör vad alla förväntar sig men nån gång så borde ni hålla er till sanningen för det finns ingen trovärdighet.

Hon har skrivit det. Du kan kolla själv i Facebookgruppen.
Citera
2023-08-17, 13:22
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Citerade dig men fick ingen respons.

Vill även passa på att informera er att det kommer bli värre.

Kortfattat. Hemsida med omfattande detaljrik information om alla gäddor. Historik, vad de gör idag och vart de befinner sig. Funktionen är att man kan prenumerera via nyhetsbrev när info uppdateras.

Vi kan kalla det för gäddeffekten. Nu är gäddorna rädda och gömmer sig. Detta handlar om att informera vart de gömmer sig.

Du är en av dem som bidrog till detta.
Nu tänker du göra något som du vet är tveksamt, och brasklappar att det är ert fel, se nu vad ni gjort. Jag har ingen skuld till detta menar du.

Angående Dumpens seriositet så ligger olika Swish nummer ute på hemsidan, ett går till Sara det andra till Patriks AB. De får säkert in gåvor på båda numren. Om de hade minsta seriositet så ändrade de detta till ett nummer, eller så förklarade de varför det är så, att de har två olika mottagare.

Det jag har sett som redovisningen är för föreningen de medlemsavgifter de fått in där. Men de har inte redovisat vad de använt dessa till. Nästan ett år av gåvor innan till föreningen då de inte hade medlemmar har de inte nämnt något om.

De gör som de vill, men då får de stå ut med kritik, och kanske en annalkande revision. De räknar nog bara med en straffskatt som givarna ställer upp på att betala.
Citera
2023-08-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Hon har skrivit det. Du kan kolla själv i Facebookgruppen.
Visa skärmbild då.

Hon kan få göra vad hon vill med sina pengar.
Det är inte din ensak.

Tusentals företagare tjänar pengar på att stjäla från folk och ni klagar på att de gör samhällstjänst. Bra där!
Citera
2023-08-17, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Ja det är sjuka människor som satt och gottade sig när Tweedy åkte på stryk. Alla med ett uns empati förstår att han inte fungerar som dom flesta andra, som när Tweedy började att tala om att han kände presidenter mm. när dom misshandlade honom. Det blir ju lite som att ge sig på ett barn.

Jo,det sitter alla dumplings & hyllar. Att folk i grupp ger sig på en skadad individ som inte är i sitt sinnesfulla bruk.
Citera
2023-08-17, 13:27
Medlem
Citat:
Visa skärmbild då.

Hon kan få göra vad hon vill med sina pengar.
Det är inte din ensak.

Tusentals företagare tjänar pengar på att stjäla från folk och ni klagar på att de gör samhällstjänst. Bra där!

Det var ett tag sedan. Det finns där men du får leta fram själv. Det är ingen hemlighet och många har kommenterat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in