Citat:
Ursprungligen postat av
TottemHorse
Jag hittar den inte så länka gärna.
Trevlig läsning!
”Är inte så insatt i debatten, men vet man något om tjejen?
Innan man vet något om tjejen, så är det väl ganska dumt att spika upp honom på någon slags offentlig skampåle.
Om tjejen är minderårig, eller på något sätt inte vill vara en del av detta, om hon är tvungen att prostituera sig, för att kunna överleva eller försörja sin familj, då är hon ett offer, och Paolo ett stort svin som faktiskt knappt gjort sig förtjänt av syret han andas, men om tjejen faktiskt är där för att dryga ut sin A-kassa eller whatever, och är i rimlig ålder, och självmant har sökt sig till branschen, så vilka är vi att döma ?
Jag tycker moralen hänger helt och hållet i vem kvinnan är. I samma stund som man utmålar alla prostituerade som offer, så utgår man ju lite ifrån att vi kvinnor är lite huvudlösa och inte vet vårt eget bästa, och när man skuldbelägger mannen, så utgår man ju ifrån att mannen är lite smartare och borde veta bättre än att utnyttja stackars kvinnor som inte fattar sitt eget bästa.
Nej, skulle jag vilja prostituera mig, så skulle jag göra det.
Jag skulle för den delen hellre sälja sex än dela ut tidningar. :-) tidningsbuden är väl mer utsatta än några andra, ute på cykel, i storm och regn klockan fyra på morgonen, tror inte heller dom gillar sitt jobb varje dag..
Hurrbah.. snacka om att bli utnyttjade på arbetsplatsen.”
Sara Nilsson 2020-05-16