2023-08-14, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Du får väl vänta på vad de presenterar när de kommer hem eller fråga dem direkt. Vi kan omöjligt veta mer än du själv kan ta reda på.

Ja, ska bli kul att se vad de plockar fram. Ser fram emot deras analyser och lärdomar. Verkligen.
Citera
2023-08-14, 17:48
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vi är inte i Thailand så vad som händer i Thailand är inte relevant. (Förutom att pedofiler/gäddor gärna åker till Thailand av omoraliska anledningar.) Håll dig till topic och svara på frågorna.
Resan till Thailand och Filippinerna är relaterat till sexbrott.
Fast nu var det ju du som sa att i Thailand bestraffas minsann pedofiler ordentligt och när det då ifrågasätts är det inte relevant. För övrigt är Thailändska polisen extremt korrupt, det krävs en googling för att hitta den infon. Att hela thailändska samhället ser mellan fingrarna när det kommer till sexualbrott kan knappast vara en newsflash.-OT

Det hade varit mer intressant Dumpen gjorde reportage från t ex Rumänien där stor del av traffickingoffrena hamnar i Sverige och därtill en stor del barn.
Citera
2023-08-14, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Fast nu var det ju du som sa att i Thailand bestraffas minsann pedofiler ordentligt och när det då ifrågasätts är det inte relevant. För övrigt är Thailändska polisen extremt korrupt, det krävs en googling för att hitta den infon. Att hela thailändska samhället ser mellan fingrarna när det kommer till sexualbrott kan knappast vara en newsflash.-OT

Det hade varit mer intressant Dumpen gjorde reportage från t ex Rumänien där stor del av traffickingoffrena hamnar i Sverige och därtill en stor del barn.

Fast dumpen åker väl bara till intressanta turistmål på sina ”studieresor”
Citera
2023-08-14, 18:03
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Om jag minns rätt så hade hon gjort något inlägg om det i en annan tråd här på fb. Vet dock inte hur länge sedan. Det presenterades länkar, men är ett bra tag sedan.

Både Sara och Patrik har hyllat prostituerade, klart de stortrivs i Thailand.
Citera
2023-08-14, 18:08
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Både Sara och Patrik har hyllat prostituerade, klart de stortrivs i Thailand.

Hur löd deras hyllning?
Citera
2023-08-14, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Hur löd deras hyllning?

Sara tyckte det var bättre att vara prostituerad än att jobba som tidningsbud. Patrik vet i vad fan han tycker. Orka inte texten där Sara uttalar men vore ju lite småkul.
Citera
2023-08-14, 18:14
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Varför Rumänien när det är till Thailand och Filippinerna svensk män åker för att utnyttja barn.
Citera
2023-08-14, 18:15
Medlem
Citat:

Citat:
If the victim of rape is a minor who is not over 15 years of age, whether the sexual intercourse was with or without the consent of the victim, the offender shall be imprisoned for 20 years

De har nyligen skärpt sina lagar. https://media.nationthailand.com/img/photos/2019/May/28/ad54609ecbecde09220c9c2c3d8e3154.jpeg

Jag tror kanske Dumpen valt Thailand och Filippinerna för att bägge länderna har agerat mot online-predators och haft flera uppmärksammade fall knutna till nationerna.
Citera
2023-08-14, 18:15
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Sara tyckte det var bättre att vara prostituerad än att jobba som tidningsbud. Patrik vet i vad fan han tycker. Orka inte texten där Sara uttalar men vore ju lite småkul.

Jag hittar den inte så länka gärna.
Citera
2023-08-14, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Jag hittar den inte så länka gärna.

Trevlig läsning!

”Är inte så insatt i debatten, men vet man något om tjejen?

Innan man vet något om tjejen, så är det väl ganska dumt att spika upp honom på någon slags offentlig skampåle.

Om tjejen är minderårig, eller på något sätt inte vill vara en del av detta, om hon är tvungen att prostituera sig, för att kunna överleva eller försörja sin familj, då är hon ett offer, och Paolo ett stort svin som faktiskt knappt gjort sig förtjänt av syret han andas, men om tjejen faktiskt är där för att dryga ut sin A-kassa eller whatever, och är i rimlig ålder, och självmant har sökt sig till branschen, så vilka är vi att döma ?

Jag tycker moralen hänger helt och hållet i vem kvinnan är. I samma stund som man utmålar alla prostituerade som offer, så utgår man ju lite ifrån att vi kvinnor är lite huvudlösa och inte vet vårt eget bästa, och när man skuldbelägger mannen, så utgår man ju ifrån att mannen är lite smartare och borde veta bättre än att utnyttja stackars kvinnor som inte fattar sitt eget bästa.
Nej, skulle jag vilja prostituera mig, så skulle jag göra det.

Jag skulle för den delen hellre sälja sex än dela ut tidningar. :-) tidningsbuden är väl mer utsatta än några andra, ute på cykel, i storm och regn klockan fyra på morgonen, tror inte heller dom gillar sitt jobb varje dag..
Hurrbah.. snacka om att bli utnyttjade på arbetsplatsen.”

Sara Nilsson 2020-05-16
Citera
2023-08-14, 18:20
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför Rumänien när det är till Thailand och Filippinerna svensk män åker för att utnyttja barn.
Av den anledningen att barn/kvinnor hamnar från Rumänien och hamnar i Sverige och såvitt jag vet är det just svenska män som är förövarna här. Eller jag kanske har fel på den punkten med eftersom jag ifrågasätter Dumpens metoder. Min åsikt helt enkelt.
Citera
2023-08-14, 18:24
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
De har nyligen skärpt sina lagar. https://media.nationthailand.com/img/photos/2019/May/28/ad54609ecbecde09220c9c2c3d8e3154.jpeg

Jag tror kanske Dumpen valt Thailand och Filippinerna för att bägge länderna har agerat mot online-predators och haft flera uppmärksammade fall knutna till nationerna.
Vad som sägs och vad som görs är ju en ganska stor skillnad men jag står vid min åsikt att Thailändska polisen är korrupt och Thailand är tveksamt om man ser till hur landet hanterar sexualbrott i största allmänhet. Det enda som man verkligen visat sig ta krafttag emot är droger och droghandeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in