2023-08-14, 17:10
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Det är inte målet som är problemet, det är metoden.
Vilken metod?
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Kommentarsfältet på Dumpens Facebook är slår verkligen rekord i idioter. Thailand är visst något föregångsland vad gäller polis - och rättsystem när det kommer till sexualbrott.
Idioter för att de är emot såna som dig. Vad skulle du annars tycka om dem?
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Avvakta tills Sara visar vad hon har i portföljen vid hemkomsten. Kanske inte var det smartaste att skylta med att dom är ute på nattklubbar och festar. Det är inte därför folk swishar. I podden kommer det heta att dom gjorde research på fyllan.

Givetvis kliade det i Saras nävar när män på nattklubben diskuterade priset med vuxna kvinnor. Tydligen skulle männen ha runkat på hotellrummet istället. Så tolkar jag artikeln i alla fall.
Du är helt besatt av Sara Gipsy-tears. Borde inte det finns en tråd om henne?

Citat:
Det är nog bättre om du bildar dig en egen uppfattning, det är ganska mycket som felar i min mening. På flera olika plan. Risk för att det blir väldigt långrandigt.
Nämn ett exempel och förklara varför det är dåligt för samhället.

Citat:
Jag gillar inte pedofiler mer än någon annan.
Men de har fortfarande samma rättigheter som alla andra, oavsett vad man anser om deras gärningar.
Vi har ett rättssystem av en anledning. Hatmobbar har aldrig gjort något bättre.
Mycket ska man få av dig. Humor!
Omgivningen informeras om farliga människor som utgör stora risker för barn. Det räcker gott och väl. Deras konsekvenser är ingenting jämfört med barnen som råkar illa ut. Prioritera rätt eller kryp tillbaka till skithålet du kom ifrån.
Citera
2023-08-14, 17:15
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Att skriva någonting till ett barn är en handling. Det är därför lagen skriver följande: förmår barnet att företa eller medverka i någon handling med sexuell innebörd.

Sexuellt ofredande är precis som alla andra sexualbrott mot barn under 15 baserade på att barn inte kan ge samtycke. 9-åriga Saga kan därför inte godkänna att någon skriver sexuella meddelanden till henne.
Det är så enkelt att förstå. Ankan-mannen, magmunnen, gipsy-tears, Qstar (dvs de som är aktiva just nu) har inte förklarat varför vi ska tillåta att pedofiler våldtar våra barn. De har inte gett en förklaring.

Pedofilerna utsätts inte för nånting i jämförelse med vad de sysslar med så vi får se om jag får ett bra svar.
Citat:
Du har ingen om vad du snackar om. Jag ger upp.
Du ska stanna kvar här tills du har övertygat oss. Jag vill verkligen höra varför det är så viktigt att beskydda vidriga våldtäktsmän som ger sig på barn.
Citera
2023-08-14, 17:18
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Förutom festande, vad var målet med Asien-resan? Okritiskt hylla Thailändskt polis - och rättsväsende och klanka ned på det svenska?
Pedofiler bestraffas i Thailand. Här får man inte tillräckligt med straff eftersom de inte kan sluta ge sig på barn. Om de hålls inlåsta så kan de inte begå brott så att höja straffen ger effekt.
Citera
2023-08-14, 17:21
Medlem
Citat:
Avvakta tills Sara visar vad hon har i portföljen vid hemkomsten. Kanske inte var det smartaste att skylta med att dom är ute på nattklubbar och festar. Det är inte därför folk swishar. I podden kommer det heta att dom gjorde research på fyllan.

Givetvis kliade det i Saras nävar när män på nattklubben diskuterade priset med vuxna kvinnor. Tydligen skulle männen ha runkat på hotellrummet istället. Så tolkar jag artikeln i alla fall.
Jag måste medge att jag inte vet om jag ska asgarva eller tjuta. Först får hon sina skulder pröjsade och sen en rejäl asienresa! Helt magisk förmåga att få fok att bara ge bort sina pengar...
Citera
2023-08-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag måste medge att jag inte vet om jag ska asgarva eller tjuta. Först får hon sina skulder pröjsade och sen en rejäl asienresa! Helt magisk förmåga att få fok att bara ge bort sina pengar...

Undrar just vad de får för sin medlemspeng, de som blivit medlemmar..eller ska jag kke säga ”medlemmar”
Citera
2023-08-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Pedofiler bestraffas i Thailand. Här får man inte tillräckligt med straff eftersom de inte kan sluta ge sig på barn. Om de hålls inlåsta så kan de inte begå brott så att höja straffen ger effekt.

Du tror inte att Thailand har mer problem med pedofiler än Sverige? Du måste leva under en sten.
Citera
2023-08-14, 17:32
Medlem
Citat:
anmäler dig varje gång du hinte håller sig till Topic. Du kan inte vara vuxen om du inte kan läsa vad folk skriver till dig. Läs det jag skriver om du ska citera mig.

Jag håller mig till topic. Varför beger sig pedofiler till Thailand? Om Sverige har ett så värdelöst polis - och rättsystem som Sara vill påskina, varför åker pedofilerna till Thailand?
Citera
2023-08-14, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade

Ja det är en bjudresa som Dumplingarna är på nu. Blir väl som med UK-resan där dom träffade Scotland Yard och njöt av hårda lagar för en kort sekund men snart hemma igen till samma skit och inget förändras. Tanterna med lådvinet i Dumpens Facebookgrupp är väldigt generösa.

Citat:
Vilken metod?
Idioter för att de är emot såna som dig. Vad skulle du annars tycka om dem?Du är helt besatt av Sara Gipsy-tears. Borde inte det finns en tråd om henne?

Nämn ett exempel och förklara varför det är dåligt för samhället.

Mycket ska man få av dig. Humor!
Omgivningen informeras om farliga människor som utgör stora risker för barn. Det räcker gott och väl. Deras konsekvenser är ingenting jämfört med barnen som råkar illa ut. Prioritera rätt eller kryp tillbaka till skithålet du kom ifrån.

Jo men det handlar om beundran och lite mer kanske. Det finns en skvallertråd om Sara men den är låst med motiveringen att hon är en B-kändis så hon förtjänar tydligen inte en egen tråd. Media kallar henne för rikskändis men det duger tydligen inte.
Citera
2023-08-14, 17:38
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Jag håller mig till topic. Varför beger sig pedofiler till Thailand? Om Sverige har ett så värdelöst polis - och rättsystem som Sara vill påskina, varför åker pedofilerna till Thailand?
Hoppa inte över mina frågeställningar.

Vi startar om på nytt för det börjar bli tröttsamt. Håller du inte dig topic rapporterar jag med utförliga förklaringar. Är du inte kapabel att diskutera så behöver du inte vara här.

Du argumenterar emot Dumpen. Du har markerat klart och tydligt att du inte gillar dem.

Vi behöver inte fråga varför du inte gillar dem för det har du varit tydlig med.

Sen tycker du att rättsväsendet ska sköta allt.
Rättsväsendet sköter allt. Det är de som ger straffen.

Att folk vill se förändringar och informerar/tipsar om pedofiler är inte olagligt.

Hur ska du få människor att sluta med det hade du tänkt?
Citera
2023-08-14, 17:40
Medlem
Citat:
Ja det är en bjudresa som Dumplingarna är på nu. Blir väl som med UK-resan där dom träffade Scotland Yard och njöt av hårda lagar för en kort sekund men snart hemma igen till samma skit och inget förändras. Tanterna med lådvinet i Dumpens Facebookgrupp är väldigt generösa.

Jo men det handlar om beundran och lite mer kanske. Det finns en skvallertråd om Sara men den är låst med motiveringen att hon är en B-kändis så hon förtjänar tydligen inte en egen tråd. Media kallar henne för rikskändis men det duger tydligen inte.
Dumpen fick spons för den här resan, inte en swish-krona har lagts på den.
Citera
2023-08-14, 17:43
Medlem
Citat:
Hoppa inte över mina frågeställningar.

Vi startar om på nytt för det börjar bli tröttsamt. Håller du inte dig topic rapporterar jag med utförliga förklaringar. Är du inte kapabel att diskutera så behöver du inte vara här.

Du argumenterar emot Dumpen. Du har markerat klart och tydligt att du inte gillar dem.

Vi behöver inte fråga varför du inte gillar dem för det har du varit tydlig med.

Sen tycker du att rättsväsendet ska sköta allt.
Rättsväsendet sköter allt. Det är de som ger straffen.

Att folk vill se förändringar och informerar/tipsar om pedofiler är inte olagligt.

Hur ska du få människor att sluta med det hade du tänkt?

Vad gör Thailändsk polis - och rättsväsende så bra som Sara vill påskina? Rätt uppenbart att Thailand misslyckats kapitalt med att få bukt med barnprostitution. Den är till och med en stor del av deras BNP. Det är inte Sverige som är känt för sin sexturism. Det är helt upp ned hos Sara.

Vad pratar du? Totalt ovidkommande. Svarar inte på frågeställningar som inte har med Dumpen att göra.
Citera
2023-08-14, 17:46
Medlem
Citat:
Vad gör Thailändsk polis - och rättsväsende så bra som Sara vill påskina? Rätt uppenbart att Thailand misslyckats kapitalt med att få bukt med barnprostitution. Den är till och med en stor del av deras BNP. Det är inte Sverige som är känt för sin sexturism. Det är helt upp ned hos Sara.

Vad pratar du? Totalt ovidkommande. Svarar inte på frågeställningar som inte har med Dumpen att göra.
Du får väl vänta på vad de presenterar när de kommer hem eller fråga dem direkt. Vi kan omöjligt veta mer än du själv kan ta reda på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in