2023-08-14, 08:41
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Skötsamma: ja hittills här i Sverige.

Civiliserade: kanske men de verkar se sig själv som lite förmer. Under ytan spirar en nonchalant inställning till svenskar. Det märks lättast om du går och äter på en indisk restaurang.

Men det gör svenskar också om sig själva.
Citera
2023-08-14, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Stockholm ser ut och blivit värre än Malmö på så kort tid, staden är numera överfylld med invandrande indier. Det ser ut som de är fler än alla gamla invandrare, jag vet inte varför men det känns som de syns betydligt mer i en folkmassa.

Jag har personligen aldrig stört mig på någon invandrargrupp men däremot dessa kodyrkande som dessa indier.

Är det någon mer som märkt av?
Arbetskraft som sköter sig.
Citera
2023-08-14, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men det gör svenskar också om sig själva.

Det är möjligt. Jag bara vet att jag personligen inte gör det när jag arbetar i ett land som inte är mitt hemland..

För att spinna vidare med exemplet kypare och det faktum att indiska restauranger även de har exploderat i mängd den senaste tiden så är min erfarenhet att de uppvisar en typ av översitteriattityd jag sällan träffat på hos etniska svenska kypare.
Citera
2023-08-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Alla Indier som kommer hit har jobb. Betalar skatt. Sköter sig bättre än de flesta andra invandrargrupper
Dom jobbar på IT bolag och gör tråkiga trista enformiga jobb som att knacka kod för 25.000 kr i månaden. Försök få en svensk civilingenjör att knacka HTML kod 8 timmar om dagen ? Never.
Dessutom vill han ha 45.000 kr i ingångslön och löfte om chefspost inom 3 år.

De är arbetskraftinvandrare, det är klart att de jobbar och betalar skatt. Du kan ju inte jämföra dem med vare sig flyktingar eller "flyktingar".
Citera
2023-08-14, 14:48
Medlem
Indier som turister men vänta bara tills de kommer som emigranter. Då är det tyvärr de som blir mer utsatta än någon annan grupp.
Citera
2023-08-14, 15:02
Medlem
Charles-Lyntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Det är möjligt. Jag bara vet att jag personligen inte gör det när jag arbetar i ett land som inte är mitt hemland..

För att spinna vidare med exemplet kypare och det faktum att indiska restauranger även de har exploderat i mängd den senaste tiden så är min erfarenhet att de uppvisar en typ av översitteriattityd jag sällan träffat på hos etniska svenska kypare.

Jag har inte märkt någon markant ökning av indiska restauranger, däremot har jag besökt en McDonalds-restaurang där hela personalstyrkan var indier som kommunicerade på knagglig engelska och leveransfordonen framförs väl uteslutande av personer från den indiska subkontinenten. Men så länge de "jobbar och betalar skatt" så är väl allt lugnt. https://en.wikipedia.org/wiki/Extensive_growth
Citera
2023-08-14, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles-Lynton
Jag har inte märkt någon markant ökning av indiska restauranger, däremot har jag besökt en McDonalds-restaurang där hela personalstyrkan var indier som kommunicerade på knagglig engelska och leveransfordonen framförs väl uteslutande av personer från den indiska subkontinenten. Men så länge de "jobbar och betalar skatt" så är väl allt lugnt. https://en.wikipedia.org/wiki/Extensive_growth

Sjukt. När det väller över av arbetslösa somaliska kvinnor som vi försörjer..
Citera
2023-08-14, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Stockholm ser ut och blivit värre än Malmö på så kort tid, staden är numera överfylld med invandrande indier. Det ser ut som de är fler än alla gamla invandrare, jag vet inte varför men det känns som de syns betydligt mer i en folkmassa.

Jag har personligen aldrig stört mig på någon invandrargrupp men däremot dessa kodyrkande som dessa indier.

Är det någon mer som märkt av?

Måste vara myndigheter som rekryterat hit dom. bra jobbat. eftersom dom tillåter anhörig invandring och det kommer 10-15 av arter av varje. typ hydra hudra hydra. sjukt.

dom är faktiskt inte speciellt skarpa heller med IT. men dom svenska IT snubbarna har väl emigrerat så man tar vad man får med låg lön så klart också.

Svensson åker på slutnotan.
Citera
2023-08-14, 19:58
Medlem
KingHisss avatar
Det bor typ 1.3 miljarder på jorden det bor 2 miljoner folk i Sthlm, det är alltså 0,16 % av Indiens total

Det räcker alltså om en tiondedel av 0,16 alltså 200.000 kommer hit så är de 10% av Sthlm.
Citera
2023-08-15, 14:56
Medlem
Tydligen har indierna tagit över så mycket att Svenskt Näringslivs propagandaavdelning tycker att det är jätteviktigt att berätta om att indiska företag ger indiska anställda i Indien ledigt för att gå på bio
https://www.tn.se/article/30705/indi...att-ga-pa-bio/
Citera
2023-08-15, 15:21
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Det bor typ 1.3 miljarder på jorden det bor 2 miljoner folk i Sthlm, det är alltså 0,16 % av Indiens total

Det räcker alltså om en tiondedel av 0,16 alltså 200.000 kommer hit så är de 10% av Sthlm.
Det kan man tänka på ja.
Ni som gillar tanken på ett mer indiskpräglat Sverige, ta och titta på landet Indien i stort. Ser det ut som en uppdatering att sträva efter?
Citera
2023-08-15, 15:43
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Det kan man tänka på ja.
Ni som gillar tanken på ett mer indiskpräglat Sverige, ta och titta på landet Indien i stort. Ser det ut som en uppdatering att sträva efter?

Har ingen åsikt i den frågan. Dumt att jämföra så. Men typiskt FB. De indier som kommer hit är antingen läkare eller foodisar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in