2023-05-13, 18:27
Stockholm ser ut och blivit värre än Malmö på så kort tid, staden är numera överfylld med invandrande indier. Det ser ut som de är fler än alla gamla invandrare, jag vet inte varför men det känns som de syns betydligt mer i en folkmassa.

Jag har personligen aldrig stört mig på någon invandrargrupp men däremot dessa kodyrkande som dessa indier.

Är det någon mer som märkt av?
Citera
2023-05-13, 18:30
Medlem
von Hindenburgs avatar
Håller med. Det har exploderat från och med pandemin. Varenda företag har indier på IT-avdelningen och sen sprider det sig.

Enda fördelen med dem är att de gärna håller sig för själva.
Citera
2023-05-13, 18:30
Avstängd
De kom hit med foodora och bolt, samma i alla länder numera
Citera
2023-05-13, 18:31
Medlem
Kineserna då? Sthlm svämmar över av kineser. Betydligt fler än indier.

Och så gott som alla manliga medelklass-kineser säger sig jobba på Ericsson.
Citera
2023-05-13, 18:42
Medlem
S.O.Stolps avatar
Ja det väller in indier i Sverige.

Sedan några år är den största gruppen utrikes födda invandrare till Sverige födda i Indien.

De invandrar ofta för att arbeta eller studera, och de bosätter sig i högre grad än andra invandrargrupper i Stockholms län.

SCB
Citera
2023-05-13, 18:45
Medlem
Nickeess avatar
Det kan du tacka alla IT-bolag för. Billig arbetskraft.
Citera
2023-05-13, 18:48
Medlem
Afghanpojkens avatar
Öser in med Indiska kolonisatörer till väst, man slinker in överallt där man blir insläppt.
En tragedi att man tillåter det.
Det finns så många Indier i världen och så få skandinaver, nej ut med packet släpp inte in Indier.
Senast redigerad av Afghanpojken 2023-05-13 kl. 18:56.
Citera
2023-05-13, 18:48
Medlem
Masingas avatar
De sköter sig iaf. Jobbar och försöker skapa något, det kan man inte sägs om majoriteten av alla skitfolk Sverige tar in.
Citera
2023-05-13, 19:07
Medlem
Liberationfronts avatar
En 18 årig indier har inget problem med att ta ett låglönejobb, på foodora, donken etc, medan många svenskar skäms.

Sen får man väl tänka på att det finns 1.3 miljarder indier, det är mer än Europas befolkning.
Citera
2023-05-13, 19:07
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Ingen skillnad mot svenskar som jobbar på Samhall. Vad de gör hemma och hur de sköter sin hygien bryr jag mig inte om. Huvudsaken är att de gör rätt för sig. Du kan inte gå runt och tänka på vad de "tvingar på befolkningen" då blir livet jävligt jobbigt.

Snart kommer de bli chefer på bolag och då kommer det bara bli andra indier som anställs.

Det är så det fungerar i Silicon Valley och överallt annars där indier hänger.
Citera
2023-05-13, 19:10
Medlem
TheNightTrippers avatar
Det behövs arbetskraft, ni som bryr er om sånt brukar inte vara dom starkaste på arbetsmarknaden så bara för att ni inte utbildar er, så behöver man importera arbetskraft.
Dom får inte mindre i lön än vad någon annan får, så det är inte billig arbetskraft, för det är olagligt och lönediskriminera.
Så vill ni inte ha dom här så får ni och era vänner börja plugga så Sverige inte behöver importera arbetskraft.
2016 köpte ett av Indiens största IT-bolag HCL upp Volvo IT för 900 miljoner, en av anledningarna till varför så många indier är här.
Citera
2023-05-13, 19:16
Medlem
Eastwings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De sköter sig iaf. Jobbar och försöker skapa något, det kan man inte sägs om majoriteten av alla skitfolk Sverige tar in.

Bra inlägg, dessa människor bidrar mer än WT ute på svenska landsbygden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in