2023-08-15, 15:55
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingHiss
Har ingen åsikt i den frågan. Dumt att jämföra så. Men typiskt FB. De indier som kommer hit är antingen läkare eller foodisar.
Jag vände ju mig till folk som HAR den åsikten.
Vad gäller det övriga så hade jag inte haft så mkt emot det heller om vi inte gav PUT till folk som i ett flingpaket, dvs det kommer bli generationer och inte bara arbetskraftsinvandrare. Alltså kommer frågan om man gillar att Sverige blir mer indiskt/asiatiskt/whatever att bli alltmer relevant, eller hur.
Citera
2023-08-15, 15:56
Medlem
Citat:
Har ingen åsikt i den frågan. Dumt att jämföra så. Men typiskt FB. De indier som kommer hit är antingen läkare eller foodisar.

Indiska läkare kommer INTE till Sverige. De drar till USA och tjänar multum, vad Sverige får är dussiningenjörer som inte kunde komma in i USA.
Citera
2023-08-15, 16:16
Medlem
KingHisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Indiska läkare kommer INTE till Sverige. De drar till USA och tjänar multum, vad Sverige får är dussiningenjörer som inte kunde komma in i USA.

Ok. Fortfarande ser jag hellre indier här än araber och misslyckade Svenskar som gråter på nätet.
Citera
2023-08-15, 17:50
Medlem
Citat:
Ok. Fortfarande ser jag hellre indier här än araber och misslyckade Svenskar som gråter på nätet.

Vi behöver varken ta emot foodoraindier eller araber.
Citera
2023-08-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Vi behöver varken ta emot foodoraindier eller araber.

Vi ska enbart ta emot utbildade Iranier och västlänningar till Sverige. De är kompetenta och integreras bättre än andra blattar. Har ni någon gång hört eller sett en Indier prata Svenska?

Can you speak English? I can't speak Swedish - Hur många gånger har man inte hört det?

Stackars alla Svenska pensionärer som inte kan prata Engelska bra.

Nästa blir att Indier portar alla att äta kossor och istället volvos ser man kossor gå på gatorna.

Fyfan, vad har vi ställt till med....
Citera
2023-08-24, 13:54
Medlem
Dassaults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TramseriLoL
Vi ska enbart ta emot utbildade Iranier och västlänningar till Sverige. De är kompetenta och integreras bättre än andra blattar. Har ni någon gång hört eller sett en Indier prata Svenska?

Can you speak English? I can't speak Swedish - Hur många gånger har man inte hört det?

Stackars alla Svenska pensionärer som inte kan prata Engelska bra.

Nästa blir att Indier portar alla att äta kossor och istället volvos ser man kossor gå på gatorna.

Fyfan, vad har vi ställt till med....
Skeptisk till Iranierna. Har hört vissa prata bra om IRGC
Citera
2023-08-25, 22:00
Medlem
Jag hyrde ut min lägenhet till indier förra året. Dom är VEDERVÄRDIGA att ha och göra med samt stinker ner lägenheten. Redan första dagen fick jag hota med att säga upp avtalet, så cp-störda är dom. Jag trodde att detta bara var ett "dåligt fall" men nej, alla jag kommit i kontakt med har varit hela jävla efterblivna.

Alla som ansökte om att hyra hade en lön (it-ingenjörer) på ca 45 000!
Citera
2023-08-27, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melker9889
Indier och kineser springer inte runt och v*ldtar, rånar och skjuter på folk dock? Aldrig hört om en öst-asiat som varit ett rövhål. Jag välkomnar dessa.

Till viss del håller jag med men ändå inte. Svensken har verkligen blivit ett hjon. Det måste till Apartheid! För själ och ro! Det är ju ta mig tusan stressande med alla djävla utlänningar. Det är inga turister. De låter sina nationer tränga in på den svenska marken. Och alla ska tydligen ha brunt skinn. Stör sig någon på det här så gillar jag inte ukrainarnas ankomst den heller.
Citera
2023-08-27, 19:39
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl
Till viss del håller jag med men ändå inte. Svensken har verkligen blivit ett hjon. Det måste till Apartheid! För själ och ro! Det är ju ta mig tusan stressande med alla djävla utlänningar. Det är inga turister. De låter sina nationer tränga in på den svenska marken. Och alla ska tydligen ha brunt skinn. Stör sig någon på det här så gillar jag inte ukrainarnas ankomst den heller.
Att det finns olika grader av elände och att graden av inkompabillitet med sverige/svenskar/svenska vanor och traditioner varierar stort mellan olika folkgrupper råder det ingen tvekan om men en aspekt är ju också den absoluta mängden och dess påverkan.
Det är ju väldigt tragiskt att man i princip inte kan känna igen det gamla fina landet längre.
Tanken på ett mångkulturellt samhälle är den svenska motsvarigheten till den kinesiska kulturrevolutionen vars syfte tycks vara att slå sönder och omdana landet och det har ju onekligen "lyckats".

En begränsad invandring av kulturellt kompatibla människor som kan och vill assimilera sig i det svenska samhället är inte dåligt men det stadiet är ju för mycket länge sedan passerat.
Citera
2023-08-30, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men det gör svenskar också om sig själva.
Svensken ser bara en grupp som mer värd än honom det är judenheten. Annars är det en övertro på sitt land.

Näven knyts i fickan
Citera
2023-09-03, 06:25
Medlem
Melker9889s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl

Jag köper det du skriver förutom det med ukrainare. De är nära till oss själva + kvinnor och barn. Inte några vandöda undermänniskor från tredje riket..
Citera
2023-09-03, 08:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Melker9889
Jag köper det du skriver förutom det med ukrainare. De är nära till oss själva + kvinnor och barn. Inte några vandöda undermänniskor från tredje riket..

Det är inte bara kvinnor och barn. Det är deras män också vilket jag tycker är bra. De som verkligen har anledning att fly Ukraina är männen därför att deras regim skyddar dem inte. Med bristfällig utbildning skickas de till fronten där de dör i drivor i klåparattacker - för att erövra Donbass och Krim som inte är ukrainskt (läs historia! För du vet inte om det eller så bryr du dig inte). Jag kan vara förlåtande mot ukrainare men mottagandet är ju fortfarande inte billigt precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in