Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Du lever i villfarelsen att världen styrs av beslut som är rimliga. Vore världen rimliga skulle vi t ex inte satsa så extremt mycket på militär för att ha ihjäl varandra.
Tycker nog att du pratar om lite olika saker med det argumentet. Men jag släpper gärna det för att diskussionen inte ska sväva iväg för långt ifrån kärnämnet, om det är ok?
Rimligt eller inte, om något anses tillräckligt farligt brukar vi i den här delen av världen kunna få till ett förbud relativt snabbt. Klimathot har det talas om i en herrans massa år och så länge som visselblåsarna inte ens lyfter frågan om motorsportens vara eller icke vara, så har jag lite svårt att ta deras varningar på fullt allvar.
Greta som suttit och grinat och skolkat har betydligt fler flygtimmar i ryggen än jag. Dom som låter mest i frågan av dom jag känner har samtidigt 4-5 flygresor per år i ryggen. För att inte tala om politikerna i genren.
Så länge man vill skatta bort ”klimatkrisen” är jag inte särskilt övertygad. Vettiga bevis och vettiga åtgärder så är jag beredd att gå rätt långt för att hjälpa till.