Citat:
Ursprungligen postat av
henrikofsweden
Varför skrev man om SE 2006?
Du som är Skandiahuset-expert, har du stenkoll på hur utstämplingen gick till på Skandia? Fanns det flera apparaturer som registrerade tid än den vid receptionen?
Jag spekulerar nu. RB hade ansvar för inpasseringskontrollen och är naturligtvis den som måste ha haft stenkoll på hur det fungerade och detta diskuterades naturligtvis med PH vad vi vet. Kan det vara som nedan och att det är ett fel vid transkriberingen (det fetade) ?
Tidsapparatur = Den som läste av kortet?
Datalista = Där den reella tiden för utstämplingen lagrades, utifrån en datastyrd centralklocka som tog emot impulser från tidapparaturer på något sätt?
Tidsapparaturens klocka = En klocka på själva apparaten som inte nödvändigtvis var helt i synk med datalistan?
B: ... Och så åkte jag in hit och så tittade jag på tiden här och konstaterade att det var 23.19 då...
F: Mm. Och klockan var rätt hos er.
B: Ja, den kollade jag med fröken ur då. Det var faktiskt så att klockan gick, våran klocka gick inte fel utan vår tidsapparat stod på 23.20 men vår klocka gick in
(te) en minut fel vilket jag konstaterade vid kontroll med fröken ur. Och det var därför jag också sa 23.19 åt honom.