2023-08-12, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Frågan är varför en mördare som kommit undan skulle bete sig som Engström dagarna, veckorna, månaderna, åren efter mordet han slapp åtal för.

Skulle en mördare som kommit undan tjura i ”Rapport” för att polisen ansåg honom som så ointressant SOM VITTNE att han inte fick vara med på mordrekonstrunktionen?

Hade det inte varit mer logiskt att INTE vilja träffa huvudvittnen och klarsynta poliser och berätta om kvällen?

Hade INTE en mördare varit orolig över att det kunde finnas hemliga vittnen som bara kunde peka på honom och säga ”det var han”?

Skulle en mördare vittna i flertalet rättegångar, kallad av advokaten till en åtalad för mordet han själv utfört?

Skulle en mördare ta varje chans att berätta om sina erfarenheter och förehavanden på mordkvällen? Bl a på en klassåterträff?

Skulle en mördare…

Nej, hörrni.

Förutom att Engström saknade vapen och motiv och sågs komma till mordplatsen efter skotten - och vittnade om mängder av händelser på Sveavägen när mördaren var långt borta - så finns det inget i Engströms beteende som stämmer överens med en mördarens.

Cirkulera.

Fast kände han verkligen att han kommit undan ?

Blev ju förhör 25april och han fick veta att några inte trodde på honom som varandes på brottsplatsen...

Så om han är GM så tror jag inte han kände han kom undan på ett tag
Citera
2023-08-12, 02:28
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Gick det inte att bevisa att Engström kunde vara Grandmannen ändå ?
Det har jag aldrig sett hända.

Det skulle isåfall vara om väktaren minns fel om när SE återvände utifrån, om han av en slump fick syn på LOP därute när han åt middag, om han mot all förmodan har en nyckel till dörren på baksidan av oklar anledning och om bara någon/några av observationerna vid Grand gäller SE men att det sedan dyker upp ytterligare en Grandman och tar över.

Och allt detta trots att inget talar för det.
Citera
2023-08-12, 02:28
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Jag har en fråga; det finns tio rättsfaktum i tråden som utesluter Stig från gärningsmannaskapet. När i tiden meddelar Stig detta till polisen?

Hans uppgifter måste ju meddelats polisen under tidig lördag för att vara helt trovärdiga. Då har mass och etermedia inte riktigt kommit igång med nyhetsförmedlingen…

Du har hög svansföring och kräver svar av andra innan du själv verkar intresserad av att sätta dig in i fallet.

Du svänger dig med ordet rättsfaktum som om det var något alla borde känna till, samtidigt som du uppenbarligen inte tror att ”etermedia” ingår i ”massmedia”.

Läs ytterligare en bok, sätt dig in i fallet, återkom.
Citera
2023-08-12, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det har jag aldrig sett hända.

Det skulle isåfall vara om väktaren minns fel om när SE återvände utifrån, om han av en slump fick syn på LOP därute när han åt middag, om han mot all förmodan har en nyckel till dörren på baksidan av oklar anledning och om bara någon/några av observationerna vid Grand gäller SE men att det sedan dyker upp ytterligare en Grandman och tar över.

Och allt detta trots att inget talar för det.

Jag tror att isåfall får använda bakdörren och att väktarna inte har någon koll på om Engström är inne eller ute
Citera
2023-08-12, 02:38
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vad är det i "Inuti Labyrinten" som talar emot SE?

Fick ett ryck för länge sen och läste den samt lyssnade igenom rättegångarna.

Det var spännande tider! Men att SE skulle segla upp som misstänkt hade jag ingen aning om då.

Jag menar mest att det blir tröttsamt med rookies som plöjt någon av de tidiga upplagorna av folkhögskolemurvelns dravel - innan han fick backa på varje brännande påstående - eller tror att den skändliga Netflix-serien är en dokumentär.

Dessa skulle må bra av att vidga vyerna.

(Om Linder ville kolla upp Engström så bör så ha skett, även om det inte finns på band. Engström ansågs i alla fall snabbt ointressant även för riktiga poliser.)
Citera
2023-08-12, 02:38
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Heeregud, jag har gått igenom alla centrala förhör!

Men vad undrar du över då, då vet du väl vilka uppgifter det gäller? Jag listade ju dom åt dig i tråden ganska nyligen för att du bad om det. Och nu lät det som att du ville veta var vi fått uppgifterna ifrån, så då försökte jag hjälpa dig med det. Men det är ju trist att hjälpen inte uppskattas.

"Vi har en ganska lång rad saker som uppges innan det står i media. Jag ska dra dom jag kan ur minnet.

Det kom blod ur OPs mun.
Flertalet personer hjälpte till med livräddning.
Andningshjälp sattes igång.
LP pekade in mot tunnelgatan som svar på var gm tog vägen.
LP sprang runt och försökte stoppa bilar.
Polisen var brysk mot LP.
I vilken ordning poliserna kom.
OP vändes.
Poliserna sprang iväg utan att ha tagit LPs signalementuppgifter."
Citera
2023-08-12, 02:40
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag tror att isåfall får använda bakdörren och att väktarna inte har någon koll på om Engström är inne eller ute
Och nyckeln till den dörren, var kommer den ifrån? Den har inte SE. Det är svårt att använda dörrar man inte har tillgång till.
Citera
2023-08-12, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Jag menar mest att det blir tröttsamt med rookies som plöjt någon av de tidiga upplagorna av folkhögskolemurvelns dravel - innan han fick backa på varje brännande påstående - eller tror att den skändliga Netflix-serien är en dokumentär.

Dessa skulle må bra av att vidga vyerna.

(Om Linder ville kolla upp Engström så bör så ha skett, även om det inte finns på band. Engström ansågs i alla fall snabbt ointressant även för riktiga poliser.)

Väger det inre rätt tungt att KP faktiskt namngav Engström som misstänkt..

Just pågrund av att han namngav honom så tvingar det dig till kanten av att påstå att antingen är han korkad eller döljer något större som inte får läcka ut...

Har du några funderingar på det ?
Citera
2023-08-12, 02:43
Medlem
Citat:
Och nyckeln till den dörren, var kommer den ifrån? Den har inte SE. Det är svårt att använda dörrar man inte har tillgång till.

Gick vi inte genom detta grundligt i tråden och kom fram till att man inte behövde nyckel att man gick från garaget ?
Citera
2023-08-12, 02:45
Medlem
Citat:
Men vad undrar du över då, då vet du väl vilka uppgifter det gäller? Jag listade ju dom åt dig i tråden ganska nyligen för att du bad om det. Och nu lät det som att du ville veta var vi fått uppgifterna ifrån, så då försökte jag hjälpa dig med det. Men det är ju trist att hjälpen inte uppskattas.

"Vi har en ganska lång rad saker som uppges innan det står i media. Jag ska dra dom jag kan ur minnet.

Det kom blod ur OPs mun.
Flertalet personer hjälpte till med livräddning.
Andningshjälp sattes igång.
LP pekade in mot tunnelgatan som svar på var gm tog vägen.
LP sprang runt och försökte stoppa bilar.
Polisen var brysk mot LP.
I vilken ordning poliserna kom.
OP vändes.
Poliserna sprang iväg utan att ha tagit LPs signalementuppgifter."

Hallå, det är ju när han meddelar detta till polisen. Jag har säkert varit otydlig och ber om ursäkt för detta…
Citera
2023-08-12, 02:46
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Dessa tio rättsfaktum måste Stig ha berättar på lördagen för polisen, annars faller ju allt…. Återigen, när berättar Stig om de tio och finns bandade samtal härom eller nedskrivna?…. Detta är helt avgörande!

Sista svaret du får av mig:

På lördagen var 4 av 5 mediauppgifter (grovt räknat) felaktiga. Att Engström lyckades vaska fram fakta om vad som verkligen hänt på mordplatsen efter skotten redan då talar starkt för att han inte är mördaren. Detta gjorde Engström i media, bl a en norsk tidning.

Inte precis så en mördare uppträder, va?

De flesta ligger lågt.
Citera
2023-08-12, 02:47
Medlem
Citat:

Du menar alltså att han alltid gick in och ut genom väktarna ?

Har för mig att det fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in