2023-08-12, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Jag talar med mitt språk. Jag har läst ett antal böcker om ämnet. Kan det vara så att jag inte är del lilla flicka ni tror att jag är…
På 80_talet skilde man på massmedia och etermedia…. Jag tycker synd om dig…. Vad har du egentligen i tråden att göra?
Citera
2023-08-12, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllramEast
Sista svaret du får av mig:

På lördagen var 4 av 5 mediauppgifter (grovt räknat) felaktiga. Att Engström lyckades vaska fram fakta om vad som verkligen hänt på mordplatsen efter skotten redan då talar starkt för att han inte är mördaren. Detta gjorde Engström i media, bl a en norsk tidning.

Inte precis så en mördare uppträder, va?

De flesta ligger lågt.
Norsk tidning på lördagen….. ingen vet vem Stig är…. Norkt tidningen ringen Stig på tidig morgon på lördagen för att få hans bild av mordet…. Ni hör ju själva hur sjuk Stig är. Ingen vet i vätlden vem stig är, tidig morgon lördag 1 mars 1986.
Citera
2023-08-12, 02:59
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Hallå, det är ju när han meddelar detta till polisen. Jag har säkert varit otydlig och ber om ursäkt för detta…

Jag fattar inte riktigt vad du menar. Alla uppgifterna är ju inte till poliserna.

Det är en blandning av till väktarna, till polisen och till SvD.

Till väktarna är det ju 20 min efter mordet, till polis och SvD lunchtid dagen efter.
Citera
2023-08-12, 03:05
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Du menar alltså att han alltid gick in och ut genom väktarna ?

Har för mig att det fel

Det är väl möjligt att han gick en annan väg ibland. Men det förutsätter fortfarande att han har en nyckel, och det vet vi inte om han har. Annars registreras det i systemet, för då får man använda kortet.

Det lättaste sättet att gå in och ut är ju via väktarna.

Men det här är ju en meta-diskussion då vi enbart talar om teoretiska möjligheter att vara endast en av observationerna vid Grand. Själva grandmannen måste fortfarande vara någon annan än SE.
Citera
2023-08-12, 03:06
Medlem
Citat:
Sista svaret du får av mig:

På lördagen var 4 av 5 mediauppgifter (grovt räknat) felaktiga. Att Engström lyckades vaska fram fakta om vad som verkligen hänt på mordplatsen efter skotten redan då talar starkt för att han inte är mördaren. Detta gjorde Engström i media, bl a en norsk tidning.

Inte precis så en mördare uppträder, va?

De flesta ligger lågt.

Håller med helt, men återigen när berättar han dessa rättsfaktum för polisen? Detta måste styrkas via nedskrivna förhör eller via band. Om inte detta skett , finns inte uppgifterna, allt är hittepå………
Citera
2023-08-12, 03:09
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Fast kände han verkligen att han kommit undan ?

Blev ju förhör 25april och han fick veta att några inte trodde på honom som varandes på brottsplatsen...

Så om han är GM så tror jag inte han kände han kom undan på ett tag

Han trodde inte att han kommit undan?

Ännu större skäl att ligga lågt!

Engström agerade efter mordet stämmer inte med en mördares.

För han är ju inte mördaren - och de vid tiden aktiva poliserna insåg att han förstärkte sin roll på mordplatsen.

Han ansågs udda och Holmér kallade honom ”en elefant i en porslinsbutik”.

Engström viftades bort på goda grunder.

Han kallades inte ens till mordrekonstuktionen, något som gjorde honom fly förbannad och fick honom att framträda i tv.

Är detta ett beteende som någon anser logiskt för en statsministermördare?
Citera
2023-08-12, 03:14
Medlem
Jag börjar nu bli djupt illa berörd av de som hävdar att Stig efter mordet på lördagen lämnat unik info om mordet till polisen. All bevisning vi har talar för motsatsen. Det luktar lik och lögn!
Senast redigerad av Hayek10 2023-08-12 kl. 03:17.
Citera
2023-08-12, 03:15
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Men vad undrar du över då, då vet du väl vilka uppgifter det gäller? Jag listade ju dom åt dig i tråden ganska nyligen för att du bad om det. Och nu lät det som att du ville veta var vi fått uppgifterna ifrån, så då försökte jag hjälpa dig med det. Men det är ju trist att hjälpen inte uppskattas.

"Vi har en ganska lång rad saker som uppges innan det står i media. Jag ska dra dom jag kan ur minnet.

Det kom blod ur OPs mun.
Flertalet personer hjälpte till med livräddning.
Andningshjälp sattes igång.
LP pekade in mot tunnelgatan som svar på var gm tog vägen.
LP sprang runt och försökte stoppa bilar.
Polisen var brysk mot LP.
I vilken ordning poliserna kom.
OP vändes.
Poliserna sprang iväg utan att ha tagit LPs signalementuppgifter."

Engström beskrev väl även en kvinnlig polis, som det inte precis kryllade av 1986.

Samt berättade att polisen var ointresserad av att ta namn och vittnesmål från personer som inte sett mördaren?
Citera
2023-08-12, 03:16
Medlem
Citat:
Han trodde inte att han kommit undan?

Ännu större skäl att ligga lågt!

Engström agerade efter mordet stämmer inte med en mördares.

För han är ju inte mördaren - och de vid tiden aktiva poliserna insåg att han förstärkte sin roll på mordplatsen.

Han ansågs udda och Holmér kallade honom ”en elefant i en porslinsbutik”.

Engström viftades bort på goda grunder.

Han kallades inte ens till mordrekonstuktionen, något som gjorde honom fly förbannad och fick honom att framträda i tv.

Är detta ett beteende som någon anser logiskt för en statsministermördare?

Fast om han känner att han måste agera och inte ligga lågt så tycker du ändå att han ska ligga lågt ?

Han ligger väl hyffsat lågt att han är GM även om han ganska högljutt säger att han är ett vittne som sprungit I gränden och blivit förväxlad väl ?
Citera
2023-08-12, 03:17
Medlem
AllramEasts avatar
Citat:
Väger det inre rätt tungt att KP faktiskt namngav Engström som misstänkt..

Just pågrund av att han namngav honom så tvingar det dig till kanten av att påstå att antingen är han korkad eller döljer något större som inte får läcka ut...

Har du några funderingar på det ?

Fattar inte vad du menar alls?

Försök att vara lite konkret😀
Citera
2023-08-12, 03:20
Medlem
Citat:
Fattar inte vad du menar alls?

Försök att vara lite konkret😀

Att KP namngav Engström blir en polarisering väl ?

Alltså antingen är fullständigt dum i huvudet eller blivit "tvingad" att dölja något...

Det blir ju att ni som inte tror på Engström som GM måste tvingas in i att påstå något som eg blir kanske osannolikt...

Är du med på vad jag menar?
Citera
2023-08-12, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faderlig
Det är väl möjligt att han gick en annan väg ibland. Men det förutsätter fortfarande att han har en nyckel, och det vet vi inte om han har. Annars registreras det i systemet, för då får man använda kortet.

Det lättaste sättet att gå in och ut är ju via väktarna.

Men det här är ju en meta-diskussion då vi enbart talar om teoretiska möjligheter att vara endast en av observationerna vid Grand. Själva grandmannen måste fortfarande vara någon annan än SE.

Det beror på vilken grandman som Engström är väl ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in