Citat:
Ursprungligen postat av
MOPspanaren
Då förstår jag, men ändå inte.

Skulle jag dra slutsatsen att han ljög som vittne så skulle jag också tycka han vore en knäppgök.
Nu ser jag dock inte att man kan dra några sådana slutsatser. Inte ens om språngmarschen även om det är otroligt märkligt att ingen tycks ha registrerat den. Vi har väl endast något vittne som antyder sig ha sett någon springa efter senare.
Och utifrån de uppgifterna han kommer med så tycker inte jag att det är särskilt anmärkningsvärt att han uppfattar sig blivit förväxlad och att signalementsuppgifterna uppgifterna som vittnen nämner för polis är felaktiga, då Lisbeth högst troligt bör ha rätt.
Vi delar uppenbarligen inte samma syn när det kommer till Engströms utsagor.
Jag är ganska så övertygad om att närmast allt är fabricerat.
Jag ser väldigt många problem med språngmarschen utöver att ingen har registrerat den. Men det har ältats i tråden till absurdum de sista dagarna
Men kortfattat är min åsikt att vittnet Engström kommer senare än vad han påstår. Han höll sig i bakgrunden och gav inget direkt intryck på någon. Jag tror inte att han har haft ett samtal med LP (det utesluter dock inte att han kan ha hört henne prata). Jag köper inte någon variant av språngmarschen så som han berättar det(det utesluter dock inte att han på något sätt har rört sig in i gränden). Jag är övertygad om att supervittnet är påhittat.
Så för mig är allt som har med förväxlingen att göra ren galenskap i egenskap som vittne.
Och då är frågan om TP eller Lampers har rätt
Är det ett proaktivt försvar han sysslar med som TP påstår?
Eller är det ett desperat (och knäppt) försök till uppmärksamhet som Lampers hävdar?