2023-03-20, 15:15
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Tack för svar.
Jag kan känna mig trött i upp till ett dygn efteråt.

Nästa fråga:
Vad tycker folk om theralen mot ångest?
Hjälper det?

Har tagit det varje dag i 5 år, det går över till viss mån efter ett tag skulle jag säga.
Jag tar elvanse varje morgon vilket krossar tröttheten orsakat av theralen, det blir LITE bättre efter ett tag.

Om jag har lite ångest någon kväll så skulle jag säga att theralen tar bort det lite, men om jag har kraftig ångest så slutar det ändå med att jag är uppe hela natten.

Går även på buspiron vilket har bitit lite på ångesten
Citera
2023-04-11, 22:05
Medlem
waynejohn2s avatar
Har fått utskrivet alimemazin evolan 40mg droppar, tycker att jag har fått annorlunda andning, tyngre och mer ansträngd, vanlig biverkning?
Citera
2023-04-14, 10:26
Bannlyst
Nej usch för denna, obehaglig på så många sätt.
Inte ens på tal om att köra denna om du lever nån form av produktivt liv, zoombie droppar.
Finns verkligen så mycket bättre alternativ, bättre än imovane i effekt och man kan lämna up utan problem.
Citera
2023-07-07, 15:57
Medlem
skadad87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bushman
Inte ens på tal om att köra denna om du lever nån form av produktivt liv, zoombie droppar.
Finns verkligen så mycket bättre alternativ, bättre än imovane i effekt och man kan lämna up utan problem.

Vad gör du här inne då? Imovane orsakar tolerans.

Nu till min fråga, har använt theralen varje natt i 5 år nu och den här hungerkänslan varje kväll börjar irritera mig. Skulle ni rekommendera propavan eller lerigan för detta?
Citera
2023-07-08, 06:17
Bannlyst
Kan inte förstå att trådtiteln inte är "(hateclub)".

Tror det inte forskats tillräckligt gällande denna häxbrygd. Har sett helsjuka hallisar på mindre mängder.
Citera
2023-07-15, 14:05
Medlem
Kanonklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bushman

Haha Zombie droppar, den var bra.

Håller med, man blir helt skruvad dagen efter.
Citera
2023-07-25, 20:39
Medlem
Kanonklass avatar
Efter en halv flaska är kan jag säga detta.. 0.75 ml är verkligen "Sweet spot" ingen muntorrhet eller andra vanliga biverkningar. 1.5-2ml så sover man, tas 2 timmar innan man tänkt lägga sig o göra det man gör i sängen. Mer behöver man inte ta för du kommer ändå vakna av muntorrheten så det är bara ställa 2 stora glas vatten på nattduksbordet för överläppen kommer sitta fastklistrad i tandköttet.

Sen blir man ganska pissnödig på höga doser så man vaknar av det också. Man hamnar i tillstånd där man är vaken och tänker att man måste pissa, sen somnar man om och vaknar 10 minuter senare. Detta upprepas tills man pissar på sig eller går på toaletten.

Pippete
Citera
2023-08-08, 18:37
Medlem
skadad87s avatar
Älskar theralen men helt omöjlig att sluta med, somnar inte utan. Har gått upp som fan så behöver bli kvitt med det, har testat lergigan, funkar inte alls.
Citera
2023-08-09, 02:01
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag både gillar och ogillar denna medicin. Periodvis blir mina sömnproblem – nästan helt uteslutande självförvållat, så tyck inte synd om mig – så pass svåra att jag inte ens somnar även om jag tar exempelvis 15 milligram zopiklon, 30 milligram diazepam och 3 milliliter alimemazin. Dock blir jag inte utan biverkningarna, särskilt magrelaterade sådana. Denna medicin stoppar upp min mage nästan i samma utsträckning som opiater och opioider kan göra, medan muntorrheten har jag lyckats undkomma. Och därtill blir jag naturligtvis helt orkeslös där det upplevs som att jag väger tre gånger min normala vikt, samt att jag kan få ordentliga blodtrycksfall dagen efter intag vid större doser.

Men när det handlar om perioder utan kaotiskt vardags- och personlighetsrelaterat liv och likaså i tämligen ångestfria perioder och utan alltför stora motgångar sover jag bra på denna tillsammans med relativt låga doser diazepam och någon tablett zopiklon om 7,5 milligram för insomningen. Därmed gillar jag den tidvis men absolut inte alltid.

En sak som jag dock fullkomligt hatar är smaken som vätskan har. Jag ogillar mint och eukalyptus och denna inte bara har den smaken, utan den sitter ju kvar riktigt länge dessutom.
Citera
2023-08-10, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
En sak som jag dock fullkomligt hatar är smaken som vätskan har. Jag ogillar mint och eukalyptus och denna inte bara har den smaken, utan den sitter ju kvar riktigt länge dessutom.

Be läkaren om kapslar! Även om du behöver ta ganska många kapslar (6 stycken om jag räknat rätt) för att motsvara ditt intag så är det ju ändå betydligt bättre, den där smaken är fan värre än Kratom. Tror inte din ställning till mint och eukalyptus har med saken att göra, den är bara äcklig.

Själv ogillar jag medicinen. Jag tog den dagligen under en tid, och då gick det väl bra. Men nu när jag inte tar den regelbundet så tycker jag den är värdelös och kontraproduktiv. Upplever inte alls att den ger någon lugnande effekt eller hjälper med insomning, det som händer för mig är när jag väl somnar så sover jag hur länge som helst.
Citera
2023-08-11, 01:32
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstrut1234
Be läkaren om kapslar! Även om du behöver ta ganska många kapslar (6 stycken om jag räknat rätt) för att motsvara ditt intag så är det ju ändå betydligt bättre, den där smaken är fan värre än Kratom. Tror inte din ställning till mint och eukalyptus har med saken att göra, den är bara äcklig.

Själv ogillar jag medicinen. Jag tog den dagligen under en tid, och då gick det väl bra. Men nu när jag inte tar den regelbundet så tycker jag den är värdelös och kontraproduktiv. Upplever inte alls att den ger någon lugnande effekt eller hjälper med insomning, det som händer för mig är när jag väl somnar så sover jag hur länge som helst.

Med risk för att detta inlägg kommer att vara språkligt inkorrekt till följd av påverkan av både 3-Me-PCP, alimemazin, diazepam, FXE, fluetizolam och 3-Me-PVP, samt nikotin och koffein, måste jag ändock säga att alimemazin ger en behaglig dåsighet och är i stånd att hålla åtminstone mig sovande under längre perioder, men samtidigt ger den långtgående eftereffekter dagen därpå i form av orkeslöshet och bedövning. Den verkar länge och hänger kvar långt efter första intag, varför jag inte kan rekommendera den för behandling av sömnproblem med ett vanligt 8-16-jobb. Den är alldeles för hypnotisk och långtidsverkande för att kunna fungera i ett normalt vardagsliv, eftersom den förvisso ger dig många timmars sömn men inte med följden av pigghet vid uppvaknandet.

Behöver du ihållande sömn och många timmar av dem är alimemazin fantastisk som substans, dock med långtgående följdeffekter som sitter i hela dagen efteråt vara medveten om att den inte är optimal för ett normalt vardagsliv. En inte särskilt passande pusselbit i ett sömnlöst vardagsliv som sagt men däremot onekligen sömngivande i stor omfattning såvida du inte har något att anpassa dig efter.

Möjligen följer detta inlägg näppeligen den önskade röda tråden utan snarare framstår det som en knut vars motståndskraft att knytas upp är oerhört energikrävande.

Det torde synas på mitt sätt att skriva på huruvida dess sömngivande effekt uppenbarar sig.
Citera
2023-08-11, 01:40
Citat:
Ursprungligen postat av naganof2
Absolute inte , tycker att Theralen är totalt värdelöst och de enda som händer är att jag får massa mardrömmar ,, men har en polare som tar det varje dag och säger att han mår bra som fan på de så är väl individuellt

När man ligger på psyket så ger dom Theralen frikostigt. samtidigt har dom stängt rökrum och dragit ner på kaffe med 50 procent. Theralen går inte att sälja = Ingen vill betala
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in