2021-09-25, 15:40
  #1057
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jo, jag har ju testat att ta typ 750 mg, man blir lite skönt full, men trött tycker jag inte jag blir, möjligen bättre kvalitet på nattsömnen.

Precis Lyrica är lite som alkohol i tablettform tycker jag. Om jag är uppe och gör saker så känner jag mig pigg på det men om jag lägger mig ner och slöar då somnar jag ganska snabbt
Citera
2021-09-25, 16:36
  #1058
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbkuk20000
Theralen lär ju vara något av det sämsta som någonsin skapats.

Tycker synd om er som tvingas köra denna skit för att ni inte kan få tag i något bättre.
Det är inte skapats för att man ska få nått rus av, o som jag sa tidigare undrar jag varför denna tråd ligger under droger, istället för medicinforumet.

Men sån tur att man har utskrivet Lyrica, Iktorivil o Imovane också, men när det gäller sömn finns det inget som slår Theralen.
Citera
2021-09-25, 23:38
  #1059
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det är inte skapats för att man ska få nått rus av, o som jag sa tidigare undrar jag varför denna tråd ligger under droger, istället för medicinforumet.

Men sån tur att man har utskrivet Lyrica, Iktorivil o Imovane också, men när det gäller sömn finns det inget som slår Theralen.
Testat Nitrazepam, Flunitrazepam, Triazolam, Lorazepam m.m? Där sover man bättre än Z-analoger imo.
Citera
2021-09-26, 16:27
  #1060
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Testat Nitrazepam, Flunitrazepam, Triazolam, Lorazepam m.m? Där sover man bättre än Z-analoger imo.
Jag har inte haft nån av dom utskrivet, men fick ändå tag i samtliga ovan, men jag använde de mest som ångestdämpade, eller blanda med alkohol för att bli mer kul. Men visst går det att sova på också. Något bättre effekt än z-preparaten.

Men jag har för mig att samtliga är borttagna på den svensk marknaden, utom lorazempam?

Det enda som helt slog knockout på mig, var en okänd dos (en pytteliten kapsel i båda fallen), var både flubromazepam o flubromazolam, men de finns inte legalt här.
Citera
2021-09-26, 16:38
  #1061
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag har inte haft nån av dom utskrivet, men fick ändå tag i samtliga ovan, men jag använde de mest som ångestdämpade, eller blanda med alkohol för att bli mer kul. Men visst går det att sova på också. Något bättre effekt än z-preparaten.

Men jag har för mig att samtliga är borttagna på den svensk marknaden, utom lorazempam?

Det enda som helt slog knockout på mig, var en okänd dos (en pytteliten kapsel i båda fallen), var både flubromazepam o flubromazolam, men de finns inte legalt här.
Theralen i höga doser är också knock-out men fyfan vad man sover illa.
Citera
2021-09-26, 16:42
  #1062
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Theralen i höga doser är också knock-out men fyfan vad man sover illa.
Ja, jag har märkt att sömnkvalitén blir sämre om drar i sig mer än 3 ml, tror för min del det beror på muntorrheten, samt att man knappt kommer upp på morgonen. Nä, 1,5-1,75 ml är lagom för mig o får ingen muntorrhet.
Citera
2021-09-26, 16:57
  #1063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Theralen i höga doser är också knock-out men fyfan vad man sover illa.
Frågan är hur mycket ? Jag har 2 ml till natten tillsammans med alla andra natti natti mediciner.

Kombinationen gör så att jag slocknar men enbart Alimemazin är ju som saft. Hade varit kul att veta hur mycket som krävs för att slockna enbart på det.
Citera
2021-09-26, 17:08
  #1064
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Frågan är hur mycket ? Jag har 2 ml till natten tillsammans med alla andra natti natti mediciner.

Kombinationen gör så att jag slocknar men enbart Alimemazin är ju som saft. Hade varit kul att veta hur mycket som krävs för att slockna enbart på det.
Testa 3-4 ml.
Citera
2021-09-26, 17:10
  #1065
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Testa 3-4 ml.
Får ta och göra det. Det hade varit skönt att slippa all nattbenzo samt det andra om man kan sova på enbart ett preparat.
Citera
2021-09-26, 17:15
  #1066
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Får ta och göra det. Det hade varit skönt att slippa all nattbenzo samt det andra om man kan sova på enbart ett preparat.
Jag har varit beroende utav sömnmedel 10-12 år men helt plötsligt har mina sömnstörningar slutat, sover utan någonting nu. Jävligt skumt, men det kanske är åldern?
Citera
2021-10-07, 20:28
  #1067
Medlem
Hjäper theralen mot opiat klåda?
Citera
2021-11-22, 19:25
  #1068
Bannlyst
Så.

Tagit 90 mg och jag är i lugn i sinnet, käkar massa och kollar på nya Dexter. Blir jag tillräckligt trött om 2-3 timmar lägger jag mig, annars 40 mg till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in