2023-08-10, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jösses. Hur många peddon tror du det finns egentligen?
Håll dig borta från dumpen. Du är lika hjärntvättad som Greta Thunberg.
Min åsikt baserar sig helt och hållet på statistik.
Citera
2023-08-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Min åsikt baserar sig helt och hållet på statistik.

Men vad bra, då kan du presentera den.
Och glöm inte rapporterna som säger att de flesta av förövarna är jämngamla barn och killar uppåt 25.
En försvinnande liten del som utgör gamla äckelgubbar. I synnerhet främmande sådana.
Och inte heller är andelen släktingar speciellt stor bland förövare, dock ganska många fler än ”gubbar på nätet”
Citera
2023-08-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Men vad bra, då kan du presentera den.
Och glöm inte rapporterna som säger att de flesta av förövarna är jämngamla barn och killar uppåt 25.
En försvinnande liten del som utgör gamla äckelgubbar. I synnerhet främmande sådana.
Och inte heller är andelen släktingar speciellt stor bland förövare, dock ganska många fler än ”gubbar på nätet”
Om du vill gå in på påstådda demografiska detaljer appen inte visar kan du söka reda på dem själv.
Citera
2023-08-10, 21:04
Medlem
Kent62s avatar
Jag laddade ner appen. Vet vissa som är dömda som inte kom upp på kartan.
Citera
2023-08-10, 21:05
Medlem
Kent62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Appen hette p dos, den finns inte på Play Store längre.. Gissar att Google tog bort den då den bröt mot lagen?
Den finns kvar. Jag laddade precis ner den.
Citera
2023-08-10, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kent62
Jag laddade ner appen. Vet vissa som är dömda som inte kom upp på kartan.
Exakt! Jag sökte på en känd pedofil som både är dömd och suttit inne (ett riktigt äckel), och denne kom inte upp någonstans i appen.

Så jag räknar med att det finns ett stort mörkertal. Det kan ju tyvärr ge en falsk känsla av "trygghet" om man vill ha koll på sitt närområde.

Dessutom var många av resultaten direkt hämtade från Dumpen, med diverse löjliga smeknamn utan gatuadress eller närmare referens kring tidigare brott.
Citera
2023-08-11, 00:21
Medlem
Finns ju redan tjänster för sådan info

Inget speciellt med denna app mer än att man blir av med 49kr som skulle kunna användas till något bättre... Saknas inte många kr så har man pengar till ett pkt cigg som är hundra ggr bättre än nån tråkig menigslös app.
Citera
2023-08-12, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amram
Finns ju redan tjänster för sådan info

Inget speciellt med denna app mer än att man blir av med 49kr som skulle kunna användas till något bättre... Saknas inte många kr så har man pengar till ett pkt cigg som är hundra ggr bättre än nån tråkig menigslös app.

Vilka tjänster finns det?
Länka gärna till de olika
Citera
2023-08-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Är väl inte så svårt, skanna av Facebook och kolla deras adresser samt kolla av Tinder och så vidare.

Det är ju många tjejer som tex pussar sina barn på munnen det räknas med som pedo, sen att dom jobbar på dagis, skolar och sånt så dom har lätt tillgång sen är det få som skulle misstänka kvinnor.

Då alla har fått lära sig från skolan att kvinnor gör aldrig något fel det är alltid männen fel.
Du har inga barn va.

pussa på barnen ...
nä dra åt
Citera
2023-08-15, 12:00
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Du har inga barn va.

pussa på barnen ...
nä dra åt

Jag har inga barn, men har läst en del diskussion om detta att man inte ska pussa sina barn då dom inte kan säga emot, att dom själva ska bestämma över sin kropp.
Citera
2023-08-17, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricimer
Så en ad hominem till sist. Inga motargument alls. Patetiskt.

Det är ditt PS-hat som gör diskussionen omöjlig ur ett objektivt perspektiv.

Ad hominem på dig själv, vännen.
Citera
2023-08-18, 23:39
Avslutad
Försvarar inte Peddon men tycker inte denna app gör rätt, den hänger ut 15 åringar som legat med 14 åringar, folk som blivit friade etc. Det är inte rättssäkert och hör inte hemma i ett rättssamhälle, kan de inte göra en app där man kan se vart alla gängkriminella bor istället? Nu är jag ju då ganska ung själv och har inte egna barn så kanske inte riktigt förstår.

Men om du har avtjänat ditt straff så har du det, de flesta tar tag i sina liv efter det och de flesta brukar inte ramla ner där igen. Men om man hänger ut dem så ger man dessa människor en stämpel, hur ska de då utvecklas? Om samhället klassar som som pedofiler kan de ju lika gärna fortsätta göra brott för de har ju ändå ingen chans att komma ifrån den stämpeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in