2023-08-07, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittmagneten
SVT gör i vanlig ordning sitt bästa för att dölja appens namn från pöbeln.

Hittade den omedelbart genom att kolla bästsäljare på Google Play. Appen heter P Dos. Lär nog personligen inte betala för att få tillgång till den dock.

Edit: Intressant för övrigt att de profiterar på Dumpens arbete. Har inte sett något sådant hittills.

Det visar inget sådant för mig på Google play. Har kollat premium, topplistor, nyheter. Varför dyker detta upp i ditt flöde men inte mitt?
Citera
2023-08-07, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Kalla det vad du vill men statliga tvångsmässiga ingrepp på kropp och sinne för tankarna till nazityskland hur man än väljer att vrida det..
Ja, eller Sverige fram till mitten av 1970-talet då tvångssteriliseringarna nästan upphörde.
Senast redigerad av VVVulpes 2023-08-07 kl. 13:21.
Citera
2023-08-07, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Varför vill du veta om dina grannar är dömda för brott? Fattar inte att nån skulle vilja veta det. Jag skulle bara tycka det var jobbigt att veta att min granne mördat någon för 30 år sen. Är mycket hellre lyckligt ovetande och bildar mig en uppfattning om personer själv.
dessutom enkelt att kolla med Lexbase om man skulle vara orolig.
Citera
2023-08-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Sjukt att många i tråden vill skydda pedofilerna. Har du begått ett sådant brott får du fan ta konsekvenserna och leva med det resten av ditt liv.

Det jag saknar i appen är att man borde kunna se domarna också, då hade det varit värt pengarna!

"Bara" 2st i min stad, trodde lätt att det skulle vara fler än så.
Det ÄR garanterat fler sexbrottslingar med barn som offer i din stad. De har inte lagt in alla, bara en bråkdel.
Citera
2023-08-07, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Märkligt att Google inte sätter stopp för det
Google följer amerikanska lagar, på gott och ont. I det här fallet betyder det att de tycker det är helt okej.
Citera
2023-08-07, 13:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det är möjligt. Men bor man i stan som jag så kan man iskallt räkna med visst antal brottslingar per kvadratkm, ingen app nödvändig.

Exakt så tänker jag med. Och jag mår inte bättre av att veta att mördaren/peddot/våldtäktsmannen i kvarteret bor granne med just mig.
Citera
2023-08-07, 13:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MMXXIII
Sjukt att många i tråden vill skydda pedofilerna. Har du begått ett sådant brott får du fan ta konsekvenserna och leva med det resten av ditt liv.
Hur ställer du dig till att införa straffet att hugga av händerna för snatteri?
Citera
2023-08-07, 13:50
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Hur ställer du dig till att införa straffet att hugga av händerna för snatteri?

Typiskt pedofiler och pedokramare att jämföra sina brott med alldagliga småbrott.

Nej det är inte jämförbart.

Pedofiler borde få ett val.

Operera bort kuken och fingrarna eller lobotomi. Eller självmord funkar också
Citera
2023-08-07, 13:52
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Exakt så tänker jag med. Och jag mår inte bättre av att veta att mördaren/peddot/våldtäktsmannen i kvarteret bor granne med just mig.

Antagligen har du inga barn?

Som förälder vill man veta om ens granne är ett peddo så man kan varna barnen och säga till peddot att man har koll på honom
Citera
2023-08-07, 13:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Typiskt pedofiler och pedokramare att jämföra sina brott med alldagliga småbrott.

Nej det är inte jämförbart.

Pedofiler borde få ett val.

Operera bort kuken och fingrarna eller lobotomi. Eller självmord funkar också
Typiskt idioter att bara kunna se sin sida av saken.

Att tycka att sådana här appar är fel är inte att skydda. Jag tycker de ska få sitt straff.
Citera
2023-08-07, 13:54
Medlem
Om man inte hittar appen när man söker i Google Play så har man mest troligt en enhet som inte stödjer appen.

Appen lär inte bli långlivad om den hänger ut människor som är ostraffade som nu artikeln säger. För det är en milsvid skillnad mot för till exempel Lexbase som har med alla domar som sökresultaten hänvisar till. Personerna bakom appen riskerar att bli rejält stämda om oskyldiga hängs ut.
Citera
2023-08-07, 13:55
Avslutad
Varför tar appen inte med våldtäktsmän? Eller Sverige har gått så långt nu med sin kvinnoförnedrande syn pga islamiseringen att kvinnors underliv även numera är offentliga?
Senast redigerad av MajorGorm 2023-08-07 kl. 14:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in