Citat:
Fast om personen har avtjänat sitt straff så ser jag ingen poäng att hänga ut personer, det är väl en liten risk att dom återfaller så varför ska man straffa igen.
Du kanske inte tänkt på att dom som döms för brott kanske vill ha ett normalt liv efter straffet, och kanske ångra sig det dom har gjort och vill börja på nytt liv men om hela tiden samhället ska hålla på att trycka ner dom hela tiden och inte får något normal liv igen då blir risken större att dom återfaller igen för då tänker dom vad har man att förlora när livet redan är förstört.
Jag har utsätt för massa brott i mitt liv men ingen i samhället har ens hjälp mig, inte ens när någon "tjej" på msn vill ha dick bilder på än när man var 12 år.
Och jag mår inte dåligt över att skickat disk bild till någon person när jag var 12 år inte tog jag skada av det, men att försöka förstöra personen liv som vill ha bild från mig och göra så att personen tar sitt liv eller blir skadad ser jag ingen som lösningen för.
Ofta blir brottslingar blir skada än offert, då syfta jag på lättare brott.
Du kanske inte tänkt på att dom som döms för brott kanske vill ha ett normalt liv efter straffet, och kanske ångra sig det dom har gjort och vill börja på nytt liv men om hela tiden samhället ska hålla på att trycka ner dom hela tiden och inte får något normal liv igen då blir risken större att dom återfaller igen för då tänker dom vad har man att förlora när livet redan är förstört.
Jag har utsätt för massa brott i mitt liv men ingen i samhället har ens hjälp mig, inte ens när någon "tjej" på msn vill ha dick bilder på än när man var 12 år.
Och jag mår inte dåligt över att skickat disk bild till någon person när jag var 12 år inte tog jag skada av det, men att försöka förstöra personen liv som vill ha bild från mig och göra så att personen tar sitt liv eller blir skadad ser jag ingen som lösningen för.
Ofta blir brottslingar blir skada än offert, då syfta jag på lättare brott.
Nä, pedofiler har väldigt hög återfallsrisk, det är trots allt deras sexuella läggning. Det vore som att du skulle helt sluta ha sexuellt umgänge med de som du dras till.
Du pratar om att pedofilen ska få ha ett normalt liv efter avtjänat straff. Oftast ligger straffet på något år, ett par - 5 år för våldtäkt. Du tror inte att barnet som blev sexuellt utnyttjad vill ha ett normalt liv också? Många som får sina liv förstörda och aldrig har någon möjlighet att få ett normalt liv som det var innan övergreppet.
Ja det är ju så synd om dessa pedofiler som begår övergrepp, dessa ska skyddas till varje pris! Sedan att du förminskar de fall där barn blir sexuellt utnyttjade och får sina liv förstörda med dig själv där du frivilligt skickar en bild till någon och inte tagit någon skada av det. Det finns olika grader i helvetet, men det finns även de som varit med om samma händelse som dig som tagit skada, kanske får sina bilder spridda, utsatt för utpressning etc. Givetvis var det fel av personen att be om det av dig om denne var vuxen och då borde få ett långt fängelsestraff, men det finns de som blir utnyttjade när dessa är 1-10 år och inte har någon möjlighet att kunna försvara sig. I dagsläget avtjänar de ett relativt kort straff och sedan inget mer med det.
I dagens samhälle som skyddar pedofiler så behövs det liknande åtgärder där folket får göra det som krävs för att skydda barn mot avskräden som inte ska få gå helt fria. De ska ha ögon på sig konstant för att se till så att inte ett ytterligare barn blir utnyttjat och får sitt liv förstört.
Edit: F.ö verkar denna app helt värdelös. Stjäl arbete som dumpen har forskat fram, ljuger om samarbeten med diverse organisationer och publicerar individer som blivit friade i rätten som pedofil. Nä, idiotisk, efterbliven och lat skapare av denna app. Däremot borde det skapas en hemsida där vemsomhelst kan gå in på och se vart det finns pedofiler, ett sådant register behövs verkligen och där är USA ett föredöme.
__________________
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2023-08-07 kl. 20:54.
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2023-08-07 kl. 20:54.