2023-08-07, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Fast om personen har avtjänat sitt straff så ser jag ingen poäng att hänga ut personer, det är väl en liten risk att dom återfaller så varför ska man straffa igen.

Du kanske inte tänkt på att dom som döms för brott kanske vill ha ett normalt liv efter straffet, och kanske ångra sig det dom har gjort och vill börja på nytt liv men om hela tiden samhället ska hålla på att trycka ner dom hela tiden och inte får något normal liv igen då blir risken större att dom återfaller igen för då tänker dom vad har man att förlora när livet redan är förstört.

Jag har utsätt för massa brott i mitt liv men ingen i samhället har ens hjälp mig, inte ens när någon "tjej" på msn vill ha dick bilder på än när man var 12 år.

Och jag mår inte dåligt över att skickat disk bild till någon person när jag var 12 år inte tog jag skada av det, men att försöka förstöra personen liv som vill ha bild från mig och göra så att personen tar sitt liv eller blir skadad ser jag ingen som lösningen för.

Ofta blir brottslingar blir skada än offert, då syfta jag på lättare brott.

Nä, pedofiler har väldigt hög återfallsrisk, det är trots allt deras sexuella läggning. Det vore som att du skulle helt sluta ha sexuellt umgänge med de som du dras till.

Du pratar om att pedofilen ska få ha ett normalt liv efter avtjänat straff. Oftast ligger straffet på något år, ett par - 5 år för våldtäkt. Du tror inte att barnet som blev sexuellt utnyttjad vill ha ett normalt liv också? Många som får sina liv förstörda och aldrig har någon möjlighet att få ett normalt liv som det var innan övergreppet.

Ja det är ju så synd om dessa pedofiler som begår övergrepp, dessa ska skyddas till varje pris! Sedan att du förminskar de fall där barn blir sexuellt utnyttjade och får sina liv förstörda med dig själv där du frivilligt skickar en bild till någon och inte tagit någon skada av det. Det finns olika grader i helvetet, men det finns även de som varit med om samma händelse som dig som tagit skada, kanske får sina bilder spridda, utsatt för utpressning etc. Givetvis var det fel av personen att be om det av dig om denne var vuxen och då borde få ett långt fängelsestraff, men det finns de som blir utnyttjade när dessa är 1-10 år och inte har någon möjlighet att kunna försvara sig. I dagsläget avtjänar de ett relativt kort straff och sedan inget mer med det.

I dagens samhälle som skyddar pedofiler så behövs det liknande åtgärder där folket får göra det som krävs för att skydda barn mot avskräden som inte ska få gå helt fria. De ska ha ögon på sig konstant för att se till så att inte ett ytterligare barn blir utnyttjat och får sitt liv förstört.

Edit: F.ö verkar denna app helt värdelös. Stjäl arbete som dumpen har forskat fram, ljuger om samarbeten med diverse organisationer och publicerar individer som blivit friade i rätten som pedofil. Nä, idiotisk, efterbliven och lat skapare av denna app. Däremot borde det skapas en hemsida där vemsomhelst kan gå in på och se vart det finns pedofiler, ett sådant register behövs verkligen och där är USA ett föredöme.
Senast redigerad av Inta-msinoiS 2023-08-07 kl. 20:54.
Citera
2023-08-07, 20:35
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Du behöver ledigt och bada lite i kallt vatten, och sen får du fundera ut hur du skulle gå tillväga om du var utvecklingsledare på dn tänkta appen.

Skulle du gå runt å fråga folk om deras innersta fantasier och läggningar.

Och hur har du kommit fram till att tjejer är överrepresenterade som peddos?

rekommenderar att du badar kallt.

Är väl inte så svårt, skanna av Facebook och kolla deras adresser samt kolla av Tinder och så vidare.

Det är ju många tjejer som tex pussar sina barn på munnen det räknas med som pedo, sen att dom jobbar på dagis, skolar och sånt så dom har lätt tillgång sen är det få som skulle misstänka kvinnor.

Då alla har fått lära sig från skolan att kvinnor gör aldrig något fel det är alltid männen fel.
Citera
2023-08-07, 20:38
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Vafan har du rökt egentligen? Det är ju inte så att du kan skriva in vem som helst i appen.

Varför skulle man inte kunna skriva in vem som helst, det är ändå få % som ens är källkritik i detta samhälle allt som har med pedo att göra har dom aldrig någon källkritik utan dom tro blint på det.

Om dom inte ens hänvisar till någon dombeslut eller ens lämna några bevis, så kan man hänga ut vem som helst.
Citera
2023-08-07, 21:48
Medlem
GrillTeknikers avatar
Vilken skitapp, funkar ju knappt. Känns som nån skriptkiddie snickrat ihop det hela. Kartan (om det finns en sådan) fungerar inte, och sökningen står ofta bara och snurrar i oändlighet.

Dessutom - hur hanterar de när folk flyttat och någon annan flyttat in?!? Kommer pedoappen peka på någon oskyldigs hus då, eller uppdaterar dom adressen mot folkbokföringsregistret baserat på personnummer? Låter högst osannolikt, min gissning är att det är klåpare som klåpat ihop denna app och att den därmed pekar ut mängder av helt oskyldiga personer utan deras vetskap.

Någon borde hänga ut apptilverkaren med namn och adress.
Senast redigerad av GrillTekniker 2023-08-07 kl. 21:54.
Citera
2023-08-07, 22:05
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Vilken skitapp, funkar ju knappt. Känns som nån skriptkiddie snickrat ihop det hela. Kartan (om det finns en sådan) fungerar inte, och sökningen står ofta bara och snurrar i oändlighet.

Dessutom - hur hanterar de när folk flyttat och någon annan flyttat in?!? Kommer pedoappen peka på någon oskyldigs hus då, eller uppdaterar dom adressen mot folkbokföringsregistret baserat på personnummer? Låter högst osannolikt, min gissning är att det är klåpare som klåpat ihop denna app och att den därmed pekar ut mängder av helt oskyldiga personer utan deras vetskap.

Är din mobil rootad så kan du göra en dump av appen så kan man sen få ut källkoden?
Citera
2023-08-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker

Jonas Salminen 39 år i Sollentuna på Kistavägen 28 är ansvarig utgivare för appen.

Googla honom så finns det flera bilder!
Citera
2023-08-07, 22:57
Medlem
frozens avatar
Ganska keff app men fyller sitt syfte. Inga dömda muppar i mitt område som tur var
Citera
2023-08-07, 23:06
Medlem
Polis2010s avatar
Inte bra! Det finns otroligt många som har dömts för sexuella "övergrepp" där det har funnits hämndmotiv. Samtidigt finns ju 10000-tals män som inte har blivit lagförda. Alla icke polisiära register är prutt. Vissa människor ger upp sina liv om de registreras fast de är oskyldiga.
Citera
2023-08-08, 07:08
Medlem
Hor-Ullas avatar
Värdelös app. Räcker att man skummar Lexbase någon gång i månaden för att se om det kommit upp något nytt där.
Citera
2023-08-08, 08:18
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Värdelös app. Räcker att man skummar Lexbase någon gång i månaden för att se om det kommit upp något nytt där.

Man kan till och med lägga in en bevakning av ett område, tror det är helt gratis. Så slipper man gå in och kolla manuellt. Dock måste man ju betala för att se vad de dömts för, så på ett sätt mycket trubbigare än en sån här app.

Dvs. om den hade fungerat, varit vettigt konstruerad och kvalitetskontrollerad. Som det är nu är som sagt denna app obrukbar och som ser ut som nån knappt skrivkunnig scriptkiddie knåpat ihop.
Citera
2023-08-08, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orwald
Nej, det där stämmer inte. Väldigt många killar/män i Sverige blir falskt anklagade för våldtäkt. Det finns gott om tjejer/kvinnor som falskanmäler våldtäkter för att de vill hämnas och "sätta dit" någon de ogillar. Det finns statistik som visar att så mkt som 4 av 10 anmälda våldtäkter är rena falskanmälningar. Finns hur många fall som helst där kvinnor falskanmält våldtäkter, och även blivit fällda för detta, bara att söka. Men är man som du notoriskt manshatande feminist så blundar man ju för detta.
Nej du hittar på och ljuger. På Flashback engagerar sig många sexförbrytare och kvinnomisshandlare i det med att sprida desinformation.
Citera
2023-08-08, 17:14
Avslutad
Spanat in appen lite snabbt.. antar att det är dumpen gruppen som ligger bakom appen om så är fallet måste jag faktiskt säga att jag är besviken, man kan för sjutton inte hänga ut personer som vid 15 års ålder haft en relation med en 14 åring som pedofil, detta är fullständigt vansinnigt speciellt om man friats i högre instans.
Senast redigerad av sweetcrypto 2023-08-08 kl. 17:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in