2023-08-10, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Det är ingen som säger emot att Johanna är en störd människa. Gäller den listiga mytomanen Maja också som dessutom verkar helt känslokall. Det är därför dom funkade så bra ihop och den ena höll vakt när den andra var ute och skulle elda upp folk. Nu försöker Maja komma undan med mycket och hittar på att hon sover exakt i varje moment som är lämpligt. Två likasinnade som lustmördade Tove.

Tänker precis som du när det bekommer till relationen mellan J och M. Troligt är att J och M sedan länge fantiserat om att mörda T och säkerligen även andra personer.
Jag kan se dem framför mig hur dem sitter tillsammans (över ett glas vin) och smider ihop flera olika senario om på vilket tillvägagångssätt som skulle vara det bästa och på vilken plats det skulle ske.
Att det blev just på detta vis och på denna plats som det nu blev var förmodligen inte med i senariorna utan här tog deras starka hatkänslorna över.
Citera
2023-08-10, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Att det ligger granbarr i Johannas säng betyder inte heller att de kom ifrån Maja eller Majas jacka. Men det förstod du visst inte!?

Tror jag att Maja hade kamouflagebyxor när hon var ute och tältade? Ja, faktiskt, det tror jag mycket väl kan vara fallet.

Men skärp dig! Är du verkligen så okunnig att du inte vet att det framkommer i FUP, trots alla gånger det nämnts i tråden, och därtill så oförståndig att du inte inser att det är där det framkommer, eller är du bara hopplöst tramsig likt ett barn? Det är en befogad fråga så jag hoppas jag får svar på den.

Du kan väl svara på mina frågor.

Hur får du nu in kamouflagebyxor när min fråga var om du tror att MH hade samma kläder på sig vid sitt enstaka tältande/kontra klädsel vid krogbesök? Menar du att hon hade kamouflagebyxor på sig på krogen? Dessutom var det nu MH.s jacka det gällde som hamnade i sängen.

Menar du att första förhöret med MH ägde rum när hon satt i bilen på söndagskvällen tillsammans med JJ? Jag trodde att det var när MH blev hämtad av polisen dagen därpå och att det ägde rum i polishuset.
Citera
2023-08-10, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Min kunskap ang dateri är som Du vet i noll.

Min tanke var att det kan ha varit en tjockare vägg/välisolerat mellan lgh/vindsförråd.

En annan, kanske korkad fråga, vet vi om MH är inkopplad på JJ:s Wi-Fi?
(Kommer ihåg att mina barnbarn kopplat in sig när de fick mobiler till min Wi-Fi).

Om MH inte gjort det gör det någon skillnad vad gäller "spårbarhet"?

Ja det kan vara tjockare vägg men om datan skulle finnas så skulle det vara svårt att urskilja om hon går till förrådet eller till sängen eftersom signalerna kan vara svagare inne i lgh beroende på var hon rör sig i förhållande till routern i jämförelse med rörelse mot förråd då vissa signaler kanske är starkare än inne i lgh osv.

Ser bara att hon var uppkopplad mot nåt Wi-Fi "Vetlandabowling" när hon är vid Nöjet. Ingen uppkoppling hos JJ vad jag kan se.

Givetvis hade det varit bra om hon var uppkopplad mot Wi-Fi. Dels för att få de tidsstämplarna men också att platsdata blir mer precis då. Men då hade man behövt tömma MH:s mobil tidigare för att hinna få ut de koordinaterna innan de försvinner ur iPhonen automatiskt. De koordinaterna hade kanske kunnat ge någon ledtråd om rörelse i lgh men samtidigt så är precisionen i de koordinaterna antagligen inte tillräckliga för att fastställa rörelse från ett rum till ett annat.
Citera
2023-08-10, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Det vore märkligt om J haft full koll på vad exakt M gjort i rådande situation, men om J endast berättat vad som var sant hade hon inte behövt fundera över vad M kunde tänkas ha sagt och anpassa sig till det.
Först anger J bara att M är med, sedan att hon rört T och slutligen att hon försökt ta bort och hålla Ts händer.

Förvåningen J visat tror jag inte handlat om Ms förnekelse utan att hon påstått sig sova, såvida det inte bara är spelad förvåning.

Det enda av betydelse om deras berättelser inte skulle vara samstämmiga är vem som kan anses vara mest trovärdig.

Nej, full koll på exakt hur M höll i händerna lär hon inte haft. Överfallet pågick ju ett par minuter så positionerna och greppen har troligen ändrats i takt med att Tove kämpat emot.

Nej, J berättar i första erkännandet att M tog bort händerna.

Att hon är är diffus i det mesta är logiskt eftersom hon inte vad vad M sagt. Men när hon säger att Tove sa ”vad fan håller ni på med?” är troligen sant eftersom hon inte tvekar eller använder utfyllnadsord i den meningen.

Dom orden säger mig att överfallet var planerat och kom överraskande för T. J och M följde efter T till toan när hon skulle kissa.
Citera
2023-08-10, 09:19
Medlem
Fibonaccitals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag förstår hur du tänker där.

Grejen med Wi-Fi är att det är radiovågor genom luften. Routern man har är att likna vid en radio alltså men den kan även ta emot.

Precis som ljudvågor och andra typer av signaler som ska genom luften så hindras de av väggar och annat. Ute i naturen då som jämförelse så får man ju dålig signal om man befinner sig där nåt berg eller stor byggnad hindrar signalen från ”mobilmasten” osv.

Även om JJ:s lgh är förhållandevis liten så finns där en del ”hinder”.

Som jag tidigare nämnt så finns det t.ex i en rak linje från badrummet till sängen

Dörr
Vägg
Murstock
Vägg
Vägg
Köksskåp
Vägg
Vadderad sänggavel

Det vittnar alltså om att det beror på var i lgh som routern (Wi-Fi sändaren) står är avgörande för hur hennes förflyttning där kan mätas.

Det jag vill komma fram till är att signalen från JJ:s router kan vara starkare ute i förrådet än på vissa platser i lgh. Beroende på var man befinner sig alltså.

Så utifrån den data man ser i fup så kan man inte bedöma om MH rört sig på det sätt du beskriver. Däremot så skulle man kunna köra tester i lgh med routern och mobilen hit och dit men det är överkurs och i det här fallet nog inte så juridiskt intressant.

Det där med Routern och WiFi.
Hade JJ en Router? Eller körde hon MobilData?

Jag har försökt hitta en Router via FUP:en. Det enda jag hittade var nån pryl till vänster om TV:n
Något som liknar en högtalare i köket.

Jag ser inga kablar i hallen/dörren som sticker ut, typ fiber eller liknande.

Här en samling som jag har skrapat ihop hur det ser hemma hos JJ.

EDIT: Jag ser heller inga böcker av Läckberg...
Senast redigerad av Fibonaccital 2023-08-10 kl. 09:23.
Citera
2023-08-10, 09:52
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Jag har försökt hitta en Router via FUP:en. Det enda jag hittade var nån pryl till vänster om TV:n

Tack för bilderna det friskade upp minnet lite. 👍
Sorgligt vad My ska sakna sin tvillingsyster..🙁

Någon skrev att det inte får plats tre stycken i badrummet, vad jag kan se så får det lätt plats tre stycken därinne.
Citera
2023-08-10, 09:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det här är platsen för vansinniga teorier. Det är väl klart att rättsläkaren har missat hammarmärkena i Toves huvud, det är väl inget konstigt. Hon är naturligtvis med på konspirationen tillsammans med polisen, tingsrätten, media och fan och hans moster.

Eftersom rättsläkaren skriver att det kan vara ett mindre hårt föremål med liten anslagsyta som orsakat skada nr 44, kan man inte hävda att Tove fått ett slag i huvudet.

Om du tänker att Johanna sett till att Toves saker antingen kastats (nycklar och mobil) eller bränts, så varför skulle hon lämna ett mordtillhygge kvar på mordplatsen i sitt eget hem?

Jag ser att du skriver till medskribenter att de inte bara ljuger när de har olika spekulationer, utan att de är förblindade, enögda. Det gäller även dig, då du ser Johanna genom ett rosenskimmer, så ärlig och omtänksam som hon är.

Nu kanske inte hammaren är det mest troliga mordtillhygget, utan det mest sannolika tror jag är att Toves skadat sig på själva duschstångeni fallet.

Men att utesluta ett tillhygge, när inte rättsläkaren har gjort det, det är inte objektivt.

Skadan är halvmåndeformad, och svårbedömd pga av förmultning, men sårkanterna bedömdes ändå kunnat vara något oreglbundna. Lite svårt att se riktigt hur duschstängerna ska kunnat åstadkommit skadan, men ändarna är runda, och skadan är i vinkel, vilket kanske skulle kunna gjort kombinationen av sår och mjukdelsblödningen runt om (samtidigt slag mot golvet), tänker jag.

A 149/71, 77

Punkt 44/92:

44:an är det sår som har en halvmåneformad oregelbunden såryta på ca 3 x 05 cm i diam och ca 0,5 cm djup, som är belägen 6 cm från mittlinjen åt höger sida och 6 cm från örats övre infäste.
Den är den yttre undersökningen av huvudet och hör ihop med punkt
Yttre undersökning
Huvudet

"44. Baktill höger i hårbotten ses en i grova drag halvmåneformad, snett nedåt höger i ca 60 graders vinkel mot horisontalplanet orienterad sårskada som mäter 3 x 0,5 cm i storlek och upp till som mest och 0,5 cm djup. Skadans kanter är något svårvärderade på grund av postmortala förändringar, men bedöms ändå ha varit oregelbundna från början. I sårhålan syns vävnadsbryggor och troligen mindre mängder sot. Kringliggande vävnad ter sig svullen och möjligen något rödviolett missfärgad. Skadan som sin helhet är belägen med sin mittpunkt cirka 6 cm till höger om huvudets bakre medellinje, ca 6 cm ovanför det högra ytterörats övre infästning. Precis till vänster om sårskadan ses en lös, cirka 6 cm lång hårslinga, ändarna förfaller vara brännskadade. Små mängder kvarvarande mörkt brunröda blodbesudlingar ses i kringliggande håret."

Inre undersökning
Huvudet

"92. I den högra tinningmuskelns övre bakre del ses en ca 2 cm stor mjukdelsblödning motsvarande den ovanbeskrivna sårskadan nr. 44 i hårbotten."

https://imgur.com/a/gSEhAxY

"Skadornas uppkomstsätt:

"A 149/98 ff

"Den påvisade sårskadan i bakhuvudet (nr 44) med underliggande mjukdelsblödning i tinningmuskeln (nr 98)har utseende som starkt talar för att den orsakats av fokalt anlagt trubbigt våld med ett mindre hårt föremål eller föremål med liten anslagsyta. Vidare har skadan utseende och lokalisation som är förenliga med att den orsakats av annan person genom slag med ett sådant föremål. Att den uppkommit till följd av islag i/stöt mot föremål i omgivningen ( t ex knoppen på väggskåpet i badrummet, ventilationsrören eller liknande) i samband med fall ner hon knuffats av annan person eller under delar av händelsen som utspelat sig på golvet är nästintill lika troligt.""
Citera
2023-08-10, 10:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital

Nej, L@ckbergböckerna lyser med sin frånvaro..
Dålig bortförklaring över intresset för mord och vidrigheter...
Det där vindsförrådet är inget litet kyffe, hur är det möjligt att det inte är undersökt och dokumenterat!?
Citera
2023-08-10, 10:44
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Eftersom rättsläkaren skriver att det kan vara ett mindre hårt föremål med liten anslagsyta som orsakat skada nr 44, kan man inte hävda att Tove fått ett slag i huvudet.

Om du tänker att Johanna sett till att Toves saker antingen kastats (nycklar och mobil) eller bränts, så varför skulle hon lämna ett mordtillhygge kvar på mordplatsen i sitt eget hem?

Jag ser att du skriver till medskribenter att de inte bara ljuger när de har olika spekulationer, utan att de är förblindade, enögda. Det gäller även dig, då du ser Johanna genom ett rosenskimmer, så ärlig och omtänksam som hon är.

Nu kanske inte hammaren är det mest troliga mordtillhygget, utan det mest sannolika tror jag är att Toves skadat sig på själva duschstångeni fallet.

Men att utesluta ett tillhygge, när inte rättsläkaren har gjort det, det är inte objektivt.

Skadan är halvmåndeformad, och svårbedömd pga av förmultning, men sårkanterna bedömdes ändå kunnat vara något oreglbundna. Lite svårt att se riktigt hur duschstängerna ska kunnat åstadkommit skadan, men ändarna är runda, och skadan är i vinkel, vilket kanske skulle kunna gjort kombinationen av sår och mjukdelsblödningen runt om (samtidigt slag mot golvet), tänker jag.

A 149/71, 77

Punkt 44/92:

44:an är det sår som har en halvmåneformad oregelbunden såryta på ca 3 x 05 cm i diam och ca 0,5 cm djup, som är belägen 6 cm från mittlinjen åt höger sida och 6 cm från örats övre infäste.
Den är den yttre undersökningen av huvudet och hör ihop med punkt
Yttre undersökning
Huvudet

"44. Baktill höger i hårbotten ses en i grova drag halvmåneformad, snett nedåt höger i ca 60 graders vinkel mot horisontalplanet orienterad sårskada som mäter 3 x 0,5 cm i storlek och upp till som mest och 0,5 cm djup. Skadans kanter är något svårvärderade på grund av postmortala förändringar, men bedöms ändå ha varit oregelbundna från början. I sårhålan syns vävnadsbryggor och troligen mindre mängder sot. Kringliggande vävnad ter sig svullen och möjligen något rödviolett missfärgad. Skadan som sin helhet är belägen med sin mittpunkt cirka 6 cm till höger om huvudets bakre medellinje, ca 6 cm ovanför det högra ytterörats övre infästning. Precis till vänster om sårskadan ses en lös, cirka 6 cm lång hårslinga, ändarna förfaller vara brännskadade. Små mängder kvarvarande mörkt brunröda blodbesudlingar ses i kringliggande håret."

Inre undersökning
Huvudet

"92. I den högra tinningmuskelns övre bakre del ses en ca 2 cm stor mjukdelsblödning motsvarande den ovanbeskrivna sårskadan nr. 44 i hårbotten."

https://imgur.com/a/gSEhAxY

"Skadornas uppkomstsätt:

"A 149/98 ff

"Den påvisade sårskadan i bakhuvudet (nr 44) med underliggande mjukdelsblödning i tinningmuskeln (nr 98)har utseende som starkt talar för att den orsakats av fokalt anlagt trubbigt våld med ett mindre hårt föremål eller föremål med liten anslagsyta. Vidare har skadan utseende och lokalisation som är förenliga med att den orsakats av annan person genom slag med ett sådant föremål. Att den uppkommit till följd av islag i/stöt mot föremål i omgivningen ( t ex knoppen på väggskåpet i badrummet, ventilationsrören eller liknande) i samband med fall ner hon knuffats av annan person eller under delar av händelsen som utspelat sig på golvet är nästintill lika troligt.""

Nästan varje gång jag slår en spik i botten, så blir det ett halvmåneformat märke i träet. En sådan skada i Toves huvud rimmar väldigt väl med en hammare.
Citera
2023-08-10, 10:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Du kan väl svara på mina frågor.

Hur får du nu in kamouflagebyxor när min fråga var om du tror att MH hade samma kläder på sig vid sitt enstaka tältande/kontra klädsel vid krogbesök? Menar du att hon hade kamouflagebyxor på sig på krogen? Dessutom var det nu MH.s jacka det gällde som hamnade i sängen.

Menar du att första förhöret med MH ägde rum när hon satt i bilen på söndagskvällen tillsammans med JJ? Jag trodde att det var när MH blev hämtad av polisen dagen därpå och att det ägde rum i polishuset.

Det är helt meningslöst att svara på dina frågor, eftersom du har noll koll, inte tar reda på någonting, inte lyssnar på svaren du får och bara ifrågasätter samma saker om och om igen.

Men du har trots allt redan fått svaren du efterfrågar, läs dem!

Nu är det min fråga som förtjänar ett svar!

Tills dess kan jag bara konstatera att det inte finns några bevis emot Maja i mordet på Tove.
Granbarren bevisar ingenting. Majas telefon bevisar ingenting, annat än att hon inte kan ha hållit i Toves armar när Rullman säger att hon gjorde det. Johannas lögner om Maja bevisar inte heller någonting, hennes trovärdighet är lika med noll.
Det finns inte bevis emot Maja, och anledningen till det är att hon sannolikt är oskyldig.
Senast redigerad av flashmaner 2023-08-10 kl. 10:54.
Citera
2023-08-10, 11:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
J måste helt enkelt utelämna den delen för sin trovärdighets skull - vad blir följden om hon erkänner en förflyttning och mellanlandning?

1. Hon avslöjar att kroppen skulle döljas för M.

Ja, dels skulle det kunna tolkas så, men hon kan ju ha andra skäl till att dölja kroppen tillfälligt också, t ex om polisen kommer.

Citat:
2. M:s story blir trovärdig; hon har inte sett T under tiden J var på Donken.

Johanna hade kunnat säga att Maja inte ville se kroppen medan hon var på Donken, eller att Maja var med och flyttade kroppen dit, utifall polsen kom medan Johanna var borta.

Citat:
3. J påstår att M sitter i vardagsrummet när hon kommer tillbaka och att M äter sin hamburgare där.
M påstår å sin sida att hon sitter i badrummet och väntar på J och att de sätter sig mittemot varandra i köket sedan. - Vem av dem ljuger om kroppen ligger i förrådet?

Ja, det är ju flera gånger deras versionen går isär. Minns nu inte vad som sas under rättegången om det, men just det att versonerna går isär, är ett indicium på att någon inte talar sanning. Vad skulle anledningen vara?

Nu är min huvudtes att Maja inte är riktigt ärlig; att hon vet mer än hon vill tillkännage och därför inte är ärlig fullt ut. Samtidigt kan jag inte se riktigt vad Maja skulle ha på att vinna om en sådan lögn? Tvärtom, skulle Johanna tycka att det var ok att sitta i hennes ljusturkosa tygfåtöljer, med risk att spilla?

Johanna är alltid mycket opålitlig, och hennes agenda är mer komplicerad, då hon har en helt egen historia om vad som hänt från början till slut. Hon lindar in saker som inte är sanna för att hon ska verka trovärdig, med fbricerade namn, vittnen, whatever, för att det ska passa in i historien, för att Maja ska verka mindre trovärdig, bara för att det passar just bra där, mm. Det är kruxet med Johanna, att det inte är lika uppenbart med motivet för hennes lögner.

Citat:
4. J ska ha svarat M att A*bin hämtat T, vilket hon visste att M skulle berätta. Detta var innan J hade kört bort cykeln, så första tanken kanske var att låta cykeln stå kvar och säga till både M och polis att A*bin hämtat T. - Vem hade då blivit misstänkt?

Ja, vem vet hur Johanna tänkte till en början. Jag tror nu inte i mina huvudteser att Maja har hållit i några amar eller händer, och min huvudtes är där att Maja har hört något, och frågar vad som har hänt (enligt min misstanke att Maja försäger sig något på rättegången där), och då säger Johanna till Maja att Tove har åkt hem, då kanske med A*lbin i första hand, för att lugna Maja? Inte alls osannolikt i mitt tycke.

Citat:
Att utelämna förrådet ökar misstankegraden avsevärt gällande M, tillsammans med den medvetet omvända tidslinjen.
Själv kommer hon att framstå som mer trovärdig och M kommer tvärtom att framstå som en lögnerska av stora mått. Inte ens samtalet i köket var ju sant, enligt J; alltså måste M fara med osanning, hon var med från början då överfallet ägde rum.

Johann kan mycket väl ha utelämnat förrådet (om hon nu gömt kroppen där, kanske i första hand för det du säger, att hon vill att det ska vara uppenbart att Maja sitter där med en kropp.

I de första förhören efter "erkännandet" tror jag mig minnas att Johanna inte nämner något om att hon drar ut kroppen i hallen. Får kolla på nytt om jag hinner.

Citat:
Jag kan förstå att J lägger upp tidslinjen som hon gör om hon:

1. Vill hämnas på M; som en tråddeltagare skrev så hade hon gärna bränt M på bål om hon hade kunnat.
Detta med J:s utpräglade och tvångsmässiga hämndlystnad har hindrat M att berätta sanningen under lång tid, hon kände till J:s våldskapital till fullo nu. När M får frågan i rätten om varför J skulle påstå att hon hade deltagit i brottet om det var osant, så svarar M att det i så fall är för att hämnas.

Ja, hämnden är hennes livselexir, kanske till och med en slags njutning? Spänning och drama, utmåla sig själv som offer, och därmed blir hämnden som en slags livsnjutning.

Vi vet ju alla att man ibland kan önska sin fiende någon slags olycka, men här tar det proportioner av passion för hämnden.

Citat:
2. Vill äga och arrangera sin egen story genom att skapa en olycka alldeles på egen hand. Ingen kommer att säga emot henne eller hävda att hon och T pratade i köket och att mordet begicks 35 minuter senare.
I de sökningar hon har gjort på nätet är ett hett tips att få mordet att se ut som en olycka, dumpa i skog och bränna offret för att få bort DNA-spår.

Ja, den s.k. olyckan, den verkar hon inte delgivit Maja nåogot om, och vagheterna runt Majs deltagande är ju som klippt och skuret i hur naricissiter arbetar när de ljuger. Det är perfekt för att kunna glida in på olika spår om hon blir emotagd, och rädslan för att det ska se ut som mord blir lätt överhängande om hon sätter Maja dit för hårt.

Om Maja hade hört Johana säg att det vr en olycka, då hade Maja velat rädda Johanna. Maja har helt klart uppbenbara svårrigheter att berätta delar om Johanna, t ex att hon hotat om att ta livet av sig m hon åkte dit, att Johanna diggade till musiken efter mordet och dumpnininge och att Johanna sedan verkar euforisk och när de sitter på Illharjen säger sig vara gladare än på länge. Man hör hur Maja jobbar för att säga detta. Kanske hon själv mår dåligt av att veta hur den JOhanna som hon tyckt om fungerar? Denonda Johanna somskymtar fram är plågsamt för Maja att möta.

Citat:
3. Hon är ute efter att vinna dyrbar tid för att kunna påstå att hon går in i ett chocktillstånd och handlar irrationellt, gör saker och ting mekaniskt, att hon vandrar av och an mellan vardagsrum och badrum för att se om T lever, byter våta strumpor och torkar rent med hushållspapper, diskuterar med M om hur de ska frakta bort kroppen.

Inte vill Johanna framställa sig som den iskalla mördaren som hon är. Hon är ju ute ur lägenheten som en oljad blixt och påbörjar suddande av brottet. Till och med handksas med den plötsligt uppdykande grannen, genom att tänka att hon genom att åka med honom, kan lugna honom och kolla vad han har för tankar. Sedan när han är lugnad, kanske hon kollat med honom att han ska lägga sig, så att kusten är klar.
Citera
2023-08-10, 11:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Du tror alltså att det ens är ett rimligt alternativ att J flyttade en död kropp via trapphuset fram och tillbaks, bara testar lite vad som kan vara lämpligt?

Seriöst alltså?

Inte min huvudtes, men ser det inte som omöjligt.

Kroppen kan ha dolts i en matta, en av de två mattor som de första poliserna hävdar fanns ihoprullade/delvis vikta i lgh, men som i FUP inte syns till. Enbart en enda matta finns i lgh, under köksbordet. Eller så kan kroppen dragits in i klädkammaren.

Till och med badrummet skulle kunna vara en förklaring, om Maja blandar ihop minnesbilderna.

Min huvudtes är att Maja vetom mordet redan när Johanna åker till Donken, men inte vågat/velat ingripa. Hon håller masken mot Johanna.

Som mest skulle jag kunna tänka mig att Maja faktiskt går rakt in i mordet, när hon blir väckt av tumultet. Hon ser bråk i badrummet och tror att Johanna behöver hjälp, men inser snart att det är värre än hon trodde.

Om Johanna nu ville dölja brottet för både Maja, granne och polis, då är vindsörrådet bättre än lgh. När Johanna drar ut kroppen dit, inser hon hur otympligt det är och förstår att det behövs både hjälp och något att skyla Toves kropp med.

Detär isf då hon drar in kroppen igen, för att åtgärda detta och för att få Maja med på tåget.

Inte min huvudtes som sagt, men jag tror inte att Johanna hade en färdig plan innan mordet och allt får lösas direkt på plats. Därav en del stora misstag, såsom att Johanna har med sig sin mobil till Donken och dumpningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in