2023-08-08, 12:07
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag har känt honom löst i 30 år. Han har alltid tillhört den där Grodanklicken som tycker knark är för kommunister. Supa varje dag på bra cognac det är en sak, men knark? Det är till för vänsterpacket i förorten. Hade jag inte känt honom halvhyggligt under lång tid så hade jag också trott han gillar ladd. Allt tyder på det. Men jag är 99 % säker på att det i själva verket bara är hans konstant stressade, gapiga adhd-personlighet

Är det knark så kommer det gå snabbt utför för honom, tyvärr.
Citera
2023-08-08, 12:11
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag tror snarare att han begraver sig i arbete och jobbar 20 timmar om dan gapigare och mer stressad än någonsin förr, om inte alla uppdrag torkar upp, vilket jag inte tror, även om de säkert sinar. Han har ju ändå tillhört en stor krets av good old boys i många decennier

Vad innebär "good old boys"?
Citera
2023-08-08, 12:12
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Vi vet att han har stulit nu. Ändå har han ett förtroende hos folk och allmänheten. Varför? Därför att han har visat karaktär.

Vad har du för underlag för detta påstående?
Citera
2023-08-08, 12:13
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadfisheyes
Jag som känner både karln och konan i fråga kan meddela att Arga knullaren har OK hemifrån att stånka på bara han inte drar hem nåt.

Har han även OK hemifrån att snatta i butiker?
Citera
2023-08-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Det har med folks vilja att göra. Jag har ADHD och kan glömma blippa, det har hänt, och bara lagt ner varan i kassen. Men nog fasen kommer man på sig och scannar sen.

Har aldrig någonsin kommit hem med en vara jag inte har betalat och har aldrig när jag gått för att betala, haft en felaktig kasse. Då åker jag på avstämningar för jämnan pga min ADHD som innebär att jag tar fel vara och blippar o då måste blippa bort den, sedan ångrar jag mig för något annat verkar bättre.

Ungefär samma AD/HD-blippande här. Mängder av avstämningar genom åren, utan felaktigheter.

I hålan där jag bor är det sällan man ser någon bli tagen för snatteri. Vid de få tillfällen det har hänt har det varit folk ur uppenbar medelklass.
Citera
2023-08-08, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hur vet du att han inte stulit från golfklubben?
Han tjänar tillräckligt bra för att inte behöva snatta. Och ja det bästa vore om staten hade hand om matbutikerna och inte var vinstdrivande.
Underbart, då har vi en enda stor bespisningscentral mitt i stan dit alla ska köa under öppettiderna 10-16.

Med en sorts bröd, en sorts juice, statens korngrynsköttfärs.

Såvida de inte glömt beställa någpt från statens matproduktionscentral, då blir det tomt på hyllorna.

Ni ungdomar är rätt historielösa 😌
Citera
2023-08-08, 12:24
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Varför skulle han vilja vara känd? Jag och de flesta andra på denna jord, gissar jag, vill hellre vara rika än kända.

Han har ju uppenbarligen ett rätt narcissistiskt personlighetsdrag, och personer med de dragen brukar prioritera uppmärksamhet framför annat (även pengar).
Citera
2023-08-08, 12:30
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Intressant att Öfvergård återkommit till butiken när han smitit undan dem innan och förmodligen visste vad att de hade ögonen på honom. Än mer, vill jag mena, som talar för att han undermedvetet velat åka dit. Snattandet är ett rop på hjälp helt klart.

Jo, det är märkligt agerat om han hade varit en logiskt tänkande kriminell.

Tror, lite som du alluderar till ovan, att han inte är en speciellt lycklig människa.
Citera
2023-08-08, 12:32
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Åkte in till Visby idag och i radion snackade dom om tjuven. Sen i centrum stod en hel klunga medeltidsklädda personer och pratade om arga tjyven . Överallt verkar det som och det hånskrattades åt kräket. Han har nu skickat sms till alla tidningar och tv-stationer verkar det som och även TV4 fick läsa om hur besviken och ARG kött-Anders var. Han var förvånad över att man inte bara kan lägga sig ner på golvet och stoppa in kött i sin plastpåse utan att betala.

Det här med att Anders har, som det hävdas av hans okritiska fans i denna tråden, "folkets förtroende" känns ju som det inte stämde på Visby då iaf?
Citera
2023-08-08, 12:34
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Det tragiska med honom i allt detta är att alla människor som såg upp till honom känner sig svikna av honom idag.

Stämmer det?

Skall man gå efter alla inlägg i denna tråden, så är hans fans fortfarande totalt okritiska till Anders och hans agerande. Även efter avkunnad dom.
Citera
2023-08-08, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Underbart, då har vi en enda stor bespisningscentral mitt i stan dit alla ska köa under öppettiderna 10-16.

Med en sorts bröd, en sorts juice, statens korngrynsköttfärs.

Såvida de inte glömt beställa någpt från statens matproduktionscentral, då blir det tomt på hyllorna.

Ni ungdomar är rätt historielösa 😌
Glöm inte ett slags kläder bilar. Men tänk vad snabbt det skulle gå att handla och aldrig skulle man köpa onödiga saker
Citera
2023-08-08, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av peterpanp
Jo, det är märkligt agerat om han hade varit en logiskt tänkande kriminell.

Tror, lite som du alluderar till ovan, att han inte är en speciellt lycklig människa.

Ansiktet speglar alltid hur lycklig du är, och hur ser han ut tycker ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in