2023-06-21, 22:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VPXGkW/anders-ofvergard-anmald-for-ringa-stold

Hur många pinsamma skandaler ska denna luffare ställa till med egentligen? Jag såg denna man första gången när han skällde ut missbrukare för att dom var missbrukare, alltså sparka på någon som redan ligger på marken. Då växte min avsky för honom och jag glömde honom snabbt. Sedan dök han upp i nyheterna för att han hade våldtagit/misshandlat någon kvinna. P.g.a. min avsky för mannen så skrattade jag åt honom och glömde han snabbt igen. Nu har idioten alltså sjunkit lägre än missbrukarna han sparkar på, då han snattar mat från butiker? Hur många gånger har han gjort detta förut, någon som vet något? Allting pekar ju på att han gjort detta flera gånger.

Tråden får v.b. infogas i Anders Öfverbögs tråd.

Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?

Han varken våldtog eller misshandlade någon. Han tog tag om en kvinnas handleder och hade en brottningsmatch med henne när hon skulle hindra honom från att köra rattfull.
Citera
2023-06-21, 22:16
Medlem
Citat:
Jag respekterar dig men jag tror genuint att inte en enda medlem kommer hålla med dig, att det är lätt hänt att missa 3 varor.

Systemet bygger ju på ett förtroende. Själv är jag väldigt noga.
Många affärer jag brukar handla i har tagit bort snabbkassorna pga fusket. Var ju vissa individer som satte det i system att skanna 1 vara och sno 5.
Citera
2023-06-21, 22:24
Medlem
https://www.expressen.se/noje/anders-ofvergard-misstanks-for-ringa-stold/
Citat:
Sen visar det sig att det var tre produkter som inte var betalda.

Anders Öfvergård säger att han då bad att få gå till kassan för att få betala för varorna.

– Då de säger att ”nej, du får sitta här och vi polisanmäler alltihop”.

Enligt uppgift till Expressen var det köttbitar som Anders Öfvergård inte hade betalat för.

Jaha, så inte "mjölk, grädde och ost" då.
Citera
2023-06-21, 22:37
Medlem
Citat:
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/VPXGkW/anders-ofvergard-anmald-for-ringa-stold

Hur många pinsamma skandaler ska denna luffare ställa till med egentligen? Jag såg denna man första gången när han skällde ut missbrukare för att dom var missbrukare, alltså sparka på någon som redan ligger på marken. Då växte min avsky för honom och jag glömde honom snabbt. Sedan dök han upp i nyheterna för att han hade våldtagit/misshandlat någon kvinna. P.g.a. min avsky för mannen så skrattade jag åt honom och glömde han snabbt igen. Nu har idioten alltså sjunkit lägre än missbrukarna han sparkar på, då han snattar mat från butiker? Hur många gånger har han gjort detta förut, någon som vet något? Allting pekar ju på att han gjort detta flera gånger.

Tråden får v.b. infogas i Anders Öfverbögs tråd.

Topic: Diskutera brottet. Kan man verkligen "glömma" att scanna matvaror? Dessutom flera gånger?

Han är mångmiljonär sedan innan han blev programledare, fullkomligt trams att det skulle vara medvetet och stjäla, särskilt när man är känd och de blir media direkt
Citera
2023-06-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdpktant
Konstigt att man kan missa scanna en vara... Jag brukar ta en vara, scanna den och sen lägga den i min kasse. Hur svårt är det?
Det har med folks vilja att göra. Jag har ADHD och kan glömma blippa, det har hänt, och bara lagt ner varan i kassen. Men nog fasen kommer man på sig och scannar sen.

Har aldrig någonsin kommit hem med en vara jag inte har betalat och har aldrig när jag gått för att betala, haft en felaktig kasse. Då åker jag på avstämningar för jämnan pga min ADHD som innebär att jag tar fel vara och blippar o då måste blippa bort den, sedan ångrar jag mig för något annat verkar bättre. Alla system skriker när jag har gått med en blipp. Har aldrig någonsin haft fel sen vid de otaliga avstämningar jag åkt på under vad det nu kan vara, närmare tio år sedan systemen började införas.

Och just det är vad som talar för att folk inte alls gör fel eftersom systemet är känsligt för oss som har tusen tankar i huvudet och därför blippar märkligt. Vi får avstämningar för jämnan. Men snattarna är så säkra på vad de gör och det är därför de torskar på den enda avstämning de får
Citera
2023-06-21, 22:39
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal.Trolldom
En skrynklig citronpåse, en klase bananer man glömde väga, och en påse mjöl med knälig streckkod. Lätt hänt ändå tycker jag.

Fast nu var det tre stycken köttprodukter han inte lyckades scanna. Absolut inget uppsåt att sno de tre dyraste varorna. Jäkla otur att scannern inte funkade just på dessa.
Citera
2023-06-21, 22:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elektrolyt
https://www.expressen.se/noje/anders-ofvergard-misstanks-for-ringa-stold/

Jaha, så inte "mjölk, grädde och ost" då.
Hade inte lust att betala för oxfilén?
Citera
2023-06-21, 22:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove
Fast nu var det tre stycken köttprodukter han inte lyckades scanna. Absolut inget uppsåt att sno de tre dyraste varorna. Jäkla otur att scannern inte funkade just på dessa.
Och jäkla otur att Anders inte reagerade på att det blev så billigt när han skulle betala. Rekord i otur för stackaren!
Citera
2023-06-21, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemove

Otur också att han tydligen inte råkade ut för en slumpmässig avstämning utan de plockade honom utanför grinden. Dvs någon har sett när han hade otur med scannern...
Citera
2023-06-21, 22:46
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Han är mångmiljonär sedan innan han blev programledare, fullkomligt trams att det skulle vara medvetet och stjäla, särskilt när man är känd och de blir media direkt

Att han väljer att snatta har inte med hans inkomst att göra, inte så längesen en polischef åkte fast för samma;
(FB) Känd polisman (f.d. polischef) åtalas för stölder från ICA-butik

Dyker ju upp liknande trådar lite då och då här om andra kända personer som gjort liknande.

Kan vara att han lider av kleptomani;

Citat:
Syftet med stölden är inte den ekonomiska eller personliga vinningen av stöldgodset. Istället är det "kicken" och spänningen av att stjäla, eller oförmågan att motstå impulsen, som motiverar. Efter stölden får personen en lättnadskänsla. Vad personen med kleptomani stjäl har därför ofta lågt och symboliskt värde, att jämföra med troféer.

Har själv åtminstone två andra exempel på ”kändisar” som definitivt inte behövde ”glömma” blippa varor för att sätta mat på bordet, ändå valde dom att göra det. Och det mer än en gång.
Citera
2023-06-21, 22:52
Medlem
Inthemoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Att han väljer att snatta har inte med hans inkomst att göra, inte så längesen en polischef åkte fast för samma;
(FB) Känd polisman (f.d. polischef) åtalas för stölder från ICA-butik

Dyker ju upp liknande trådar lite då och då här om andra kända personer som gjort liknande.

Kan vara att han lider av kleptomani;

Har själv åtminstone två andra exempel på ”kändisar” som definitivt inte behövde ”glömma” blippa varor för att sätta mat på bordet, ändå valde dom att göra det. Och det mer än en gång.

Psykopatvarning i ytterligare en gränsöverskridande handling och beteende i övrigt. Stöld, han riskerar fängelse på den åtalspunkten.
Citera
2023-06-21, 23:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag har fler gånger lyckats med bedriften att scanna saker jag sen inte fått med mig. Scanna fler eller helt enkelt missat att ta bort. Har ett fåtal gånger missat scanna produkter. Endast en gång har det varit en dyrare vara. Så jag ligger minus och har istället varit sugen på att fuska för att jämna ut det.
Ta för vana att kolla scannern mot korgen hädanefter, fick skämmas för jag duktigt tryckt ut en etikett vid vågen men inte scannat den när jag köpte äpplen, var bara 20kr men kassörskan såg strängt på mig. Resterande korgen på runt 300kr stämde. Efter det checkar jag av vad jag har i korgen mot det som är på scannern innan jag går till betalstationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in