2023-08-07, 20:56
Medlem
Vad har terroristens (Akilov)- massmördarens (Mattias Flink)- och nu köttjuvens (Anders Öfvergård) advokat Johan Eriksson sagt?
Citera
2023-08-07, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Fast när Malou frågade om han knarkat såg han uppenbart besvärad ut av frågan och svarade att han ”provat”. Utan att utveckla.

Finns på YouTube.

Tror nog mest han vred på sig för att han bara provat. Han kände sig nog lite töntig och utanför bland alla kändisar bara.
Citera
2023-08-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Det kanske kostade några kronor, men nu finns namnet Öfvergård bevarat till eftervärlden!

Att göra en Öfvergård, eller vara en Öfvergårdare ligger för bra i munnen för att inte användas.
Frågan är bara vad det kommer betyda i framtiden?

"Jag var på ICA igår. Körde en Öfvergård, men klarade mig! Puh!"

"Herregud! Du slutar ju aldrig klanka ned på andra människor. Vet du verkligen alltid bäst?! Din j-la Öfvergårdare!"

Edit: Kom på en till.

"Vad är det här för utbyggnad? Är det en Friggebod, Attefallare eller Öfvergårdare?"

Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
En gång släppte han bara påsen och sprang.

Lönen försvann lika snabbt som Öfvergård när han fick avstämning.
Citera
2023-08-07, 21:07
Medlem
Intressant att Öfvergård återkommit till butiken när han smitit undan dem innan och förmodligen visste vad att de hade ögonen på honom. Än mer, vill jag mena, som talar för att han undermedvetet velat åka dit. Snattandet är ett rop på hjälp helt klart. Vad är det som gnager i ditt inre Öfvergård? Detta får vi nog snart redan på i någon podd eller TV-soffa. Sommarpratare är en bubblare också. Kör hårt Öfvergård!
Senast redigerad av Magmunnen 2023-08-07 kl. 21:13.
Citera
2023-08-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Intressant att Öfvergård återkommit till butiken när han vet att han smitit undan innan och förmodligen visste vad att de hade ögonen på honom. Än mer, vill jag mena, som talar för att han undermedvetet velat åka dit. Snattandet är ett rop på hjälp helt klart. Vad är det som gnager i ditt inre Öfvergård? Detta får vi nog snart redan på i någon podd eller TV-soffa. Sommarpratare är en bubblare också. Kör hårt Öfvergård!

Fast kan lika gärna vara att han skadeskjuten ville hävda sig och försöka få tillbaka lite kontroll över situationen eller att han kanske tyckte det skulle se ut som om han är en man med rent samvete osv
Citera
2023-08-07, 21:15
Medlem
Citat:
Pelle, porta arga snickaren för alltid!

Filantropen Pelle har ju annars säkert olika projekt för människor som hamnat snett som Öfvergård kan anmäla sig till.
Citera
2023-08-07, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Fast kan lika gärna vara att han skadeskjuten ville hävda sig och försöka få tillbaka lite kontroll över situationen eller att han kanske tyckte det skulle se ut som om han är en man med rent samvete osv

På ytan tror jag nog han själv upplevt det så. Det är hans persona. Hans shadowside vill något helt annat.
Citera
2023-08-07, 21:22
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Merparten av er som skriver är komplett idioter. Ni gottar er i att Anders Ö är fälld för en skitgrej.

Vore bättre om staten pysslade med att sätta ditt de riktiga kriminella i samhället. Hur många ouppklarade mord har vi inte.

Nu slår sig åklagaren på bröstet för att han lyckats fälla arge snickaren

Ha missade scanna in 3 köttbit. Wow! Värre i Svensson liv än mord

Fan vad många i detta land är efterblivna.
Dom har just dömt en högt kriminell person för stöld. Vad är det du inte förstår? Arga tjyven är arg nu för att han åkte dit. Snattar-Anders borde ha fått minst 6 månaders fängelse och vård.
Citera
2023-08-07, 21:22
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
40.000 i böter för ringa stöld.
JÄVLIGT dyrt kött,
han hade ju lika gärna betalt
direkt.

Hoppas att han har lärt sig
något av denna dom.

Men,så korkad han verkar vara,
är väl det tveksamt.

40 000 kr är ju ingenting om det nu stämmer att han gäckat affären i 10 år som butiksinnehavaren påstår. Han har säkert inte stulit varje gång han handlat men säkert lite då och då. Vore intressant att veta ungefär hur länge det pågått. Tar ju ett tag att komma upp till 40 000 men det är nog inte omöjligt att han gjort under alla år? Stjäla varor för 4000 om året, det är typ 77 kr per vecka. Borde nog inte vara helt omöjligt.. Men jag antar att han bara gjort det någon gång då och då, men man blir allt lite nyfiken!
Citera
2023-08-07, 21:23
Medlem
Citat:
På ytan tror jag nog han själv upplevt det så. Det är hans persona. Hans shadowside vill något helt annat.
Äsch, gäller Jung fortfarande? Jag föredrar ett mer fenomenologiskt perspektiv
Citera
2023-08-07, 21:27
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Anders hade kunnat gått fri om han hade påstått sig lida av psykisk ohälsa, för då hade rätten inte kunnat döma honom och han hade kunnat undvika att bli straffad, vilket hade inneburit för honom att underkasta dig psykisk vård ett tag.
Det var det dummaste jag läst. Man kan inte utan vidare hävda psykisk ohälsa. Då får man gå igenom en P7a och sen eventuellt en större rättspsykiatrisk undersökning
Citera
2023-08-07, 21:28
Medlem
Citat:
Filantropen Pelle har ju annars säkert olika projekt för människor som hamnat snett som Öfvergård kan anmäla sig till.

Han borde be honom om ursäkt och lämna hans butik ifred i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in