2023-08-03, 11:59
Medlem
Saltkungens avatar
https://www.columbiapsychiatry.org/n...-life-outcomes

Citat:
A Columbia University study has found that teens who use cannabis recreationally are two to four times as likely to develop psychiatric disorders, such as depression and suicidality, than teens who don’t use cannabis at all.

Låter som en usel substans. Skulle det vara vilken annan substans som helst som inte är "naturligt" så skulle ni alla här vara emot det.

Citat:
Immature brain regions put teens at elevated risk
Numerous studies note that cannabis use can alter the development of the cerebral cortex, the brain’s center of reasoning and executive function, posing a risk to young people whose brains have not matured. Marijuana use in adolescence is associated with difficulty thinking, problem-solving, and reduced memory, as well as a risk of long-term addiction.

Citat:
Dr. Levin, who directs Columbia’s Division of Substance Use Disorders, said mental health problems and cannabis use are closely linked. “Having depression or suicidality may drive teens to use cannabis as way to relieve their suffering,” she said. “Concurrently, using cannabis likely worsens depressive and suicidal symptoms.”

Gammal skröna att Cannabis skulle generellt vara hälsosamt. Nog är det bättre för smärta än opioder om det har effekt på individen. Och bättre än epilepsin medicin som finns tillgänglig om det har effekt på epilepsin. Jag säger inget om cannabidiol. Men att tro att THC skulle vara bra för alla individer är långt ifrån sanningen. Det verkar i alla fall bevisat att det är förödandet för en ungdoms utveckling och mentala hälsa. Detta kan väl vilken idiot som helst medge. Har man jobbat på psykakuten så ser man baksidan av det hela.
Citera
2023-08-03, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
https://www.columbiapsychiatry.org/n...-life-outcomes

Låter som en usel substans. Skulle det vara vilken annan substans som helst som inte är "naturligt" så skulle ni alla här vara emot det.

Gammal skröna att Cannabis skulle generellt vara hälsosamt. Nog är det bättre för smärta än opioder om det har effekt på individen. Och bättre än epilepsin medicin som finns tillgänglig om det har effekt på epilepsin. Jag säger inget om cannabidiol. Men att tro att THC skulle vara bra för alla individer är långt ifrån sanningen. Det verkar i alla fall bevisat att det är förödandet för en ungdoms utveckling och mentala hälsa. Detta kan väl vilken idiot som helst medge. Har man jobbat på psykakuten så ser man baksidan av det hela.

Inga rusmedel är ju till för barn och ungdomar, därför vi har systembolaget! Ungdomar säger det själv, lättare att få tag i olagliga substanser än alkohol. Ingen som frågar om legitimation
Citera
2023-08-03, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Varför skriver du med så många utropstecken! Har du också knarkat sönder skallen! Du låter som Björnes Magasin!

När Britta får cancer! Eller hjärnskador! Eller psykos och hugger ihjäl dig på stan! Då kostar det samhället en massa pengar! Samhället vill inte betala för Brittas knarkinducerade psykos! Samhället ska inte ha något jävla knark!

Jag läste idag! Om en 75-årig Britta! I nyheterna! Som förvarat närmare 20 kg amfetamin i sin frys! Åt sin son! Du tror väl att det också! Är harmlöst! Förutom att hon har köpt! Från Ahmed!

Samhället vore inte bättre! För att hon fick koka eget amfetamin! Hemma! På spisen!

Det är aktiva ämnen. Det är därför cannabis kan upptäckas i blodet i flera dagar efter ty någon har tänt på. De är höga hela tiden i flera dagar.

Du är väldigt arg av dig va? Fräser och spottar i varje mening, dig skulle jag absolut inte vilja träffa på stan en fredagskväll med en flaska självförtroende i omloppsbanan!
Och argumentera med någon som är så känslostyrd och faktaresistent är lika givande som att prata med en stenmur!
Citera
2023-08-03, 14:43
Medlem
knarkadamuss avatar
Allt går tillbaka till cannabisförbudet som startades i USA och speciellt kriget mot knarket som startades av Nixon och förstärktes av Reagan. I Sverige var vi lite efter i utvecklingen men folk blev oroade för haschet som kom på 60-talet. Nils Bejerot som med hjälp av polisen lyckades driva frågan till 70- och 80-talets viktigaste politiska frågor för väljarna.

Idag finns flera stora lobbyorganisationer som vill att knark ska förbli förbjudet som föreläser för polisen, skolbarn, lärare, politiker, osv och där många poliser och politiker är medlemmar. Exempelvis IOGT-NTO som till stor del finansieras av lotteriverksamhet, vilket jag tycker är lite ironiskt. Sverige har antagligen störst nykterhetslobby för sin befolkning i Europa om inte hela världen. Dessutom så vill inte samtliga riksdagspartier säga att de hade fel om droger i 40 år eftersom politik numera handlar om utseende mer än vilka konsekvenser politiken har.

Svenska politiker har ett mönster av att tillsätta enkla snabblösningar på problem som egentligen behöver mer radikala lösningar som antingen är svåra, dyra eller båda. Narkotikapolitiken (och gängkriminaliteten) är en sån fråga där det är jobbigt för politikerna att genomföra där det enda man gör är att lova att fler poliser ska jaga knarkare istället för att ärligt utvärdera frågan. Hur detta ska förbättra situationen när de gjort samma sak i 40 år kan de nog inte ge ett bra svar på.
Citera
2023-08-03, 16:52
Medlem
Citat:
Enkelt. Cannabis är en tung drog som leder till missbruk och misär för alla i ens närhet. Cigarettrök kan du vädra ut men du kan inte vädra ut permanenta skador och missbruksproblematik som cannabis orsakar.

Snart kommer Flashbacks narkomaner och försvarar sitt missbruk med nöd och näppe. Ledsen killar, jag har sett vad cannabis gör.

Det är bara knarkare och knarkande vänsterpack som vill legalisera narkotika, säger inte det mer än tillräckligt? Sök hjälp!

Anekdotiska bevis fungerar knappast om man tar hänsyn till vetenskapliga bevis. Nu är ju ditt inlägg genomträngt endast baserat på känslor. Är det tyst på kontoret för nykterhetsrörelsen?
Citera
2023-08-06, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matoub
Anekdotiska bevis fungerar knappast om man tar hänsyn till vetenskapliga bevis. Nu är ju ditt inlägg genomträngt endast baserat på känslor. Är det tyst på kontoret för nykterhetsrörelsen?

Man kan knappt vara så korkad som Kodapan är så han måste vara ett troll eller så har sur gubben supit sönder sin hjärna.
Citera
2023-08-08, 04:45
Medlem
Citat:
Enkelt. Cannabis är en tung drog som leder till missbruk och misär för alla i ens närhet. Cigarettrök kan du vädra ut men du kan inte vädra ut permanenta skador och missbruksproblematik som cannabis orsakar.

Snart kommer Flashbacks narkomaner och försvarar sitt missbruk med nöd och näppe. Ledsen killar, jag har sett vad cannabis gör.

Det är bara knarkare och knarkande vänsterpack som vill legalisera narkotika, säger inte det mer än tillräckligt? Sök hjälp!

Är usa och övriga länder som legaliserat cannabis vänsterpack?
Citera
2023-08-08, 07:05
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

Ja, det är vänstern som har makten i USA.

Har du fler korkade frågor eller var det bra så?
Citera
2023-08-08, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2

han bara trollar så skit i han.

PS Bara för att det är en vänsterregering som legaliserat cannabis så betyder ju inte det att det är fel (fast dom har gjort massor med misstag i både Kanada och USA med konstiga regler och för höga avgifter och skatter). Gillar inte heller vänstern eller högern men det är tyvärr så det ser ut idag, folk är hjärntvättade.
Senast redigerad av CubanLinks 2023-08-08 kl. 08:33.
Citera
2023-08-08, 08:34
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det finns helt rena tobaksprodukter som cigarrer. Dessa ger inte lungcancer. Det är därför det finns 100-åringar på Kuba som har rökt cigarrer i 90 år. Men cigaretter innehåller tusentals giftiga kemikalier.
Och vad tror du det beror på? Kan lova dig att gräset vi röker innehåller en mängd cancerogena ämnen. Jag vet själv eftersom jag har odlat skiten. Och om min skit är "ren" så tillvida att jag använt bra näring och roidz till plantan så kan jag lova dig att fler ämnen lägga till när plantan fått vandra längs ett led av giriga händer.
Citera
2023-08-08, 08:37
Medlem
Africagonzos avatar
Den dagen jag möter och pratar med en rökare som verkar smart och snabbtänkt, där jag tänker att
"shit, den där snubben som röker är verkligen vass!". Den dagen kommer jag propagera för legalisering.
Citera
2023-08-08, 08:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Och vad tror du det beror på? Kan lova dig att gräset vi röker innehåller en mängd cancerogena ämnen. Jag vet själv eftersom jag har odlat skiten. Och om min skit är "ren" så tillvida att jag använt bra näring och roidz till plantan så kan jag lova dig att fler ämnen lägga till när plantan fått vandra längs ett led av giriga händer.

Eftersom du har odlat kan du väl namnge dessa cancerogena ämnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in