2023-08-07, 14:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seberto
Anders får inte täcka annat än en advokat som ksnske tar 3-4000 i timmen. Var får ni allt ifrån ni som ständigt slänger ur er saker utan att ha en susning vad ni pratar om. Du bör gå om högstadiet om du tror han får betala statens kostnader.

Bör ju nämnas också att AÖ fick dagsböter om totalt 40 000 vilket går rätt in i statens ficka. Hela affären kan ju alltså potentiellt bli en vinstaffär för samhället.
Citera
2023-08-07, 14:27
Medlem
Obegripligt att snatta när man har pengar
Citera
2023-08-07, 14:28
Medlem
1335991s avatar
40.000 i böter för ringa stöld.
JÄVLIGT dyrt kött,
han hade ju lika gärna betalt
direkt.

Hoppas att han har lärt sig
något av denna dom.

Men,så korkad han verkar vara,
är väl det tveksamt.
Citera
2023-08-07, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Kan knappast vara första gången han stjäl. Butiken slapp högst troligen en storsnattare. Man börjar liksom inte med tre dyra köttbitar. Det roliga är att så hade han förmodligen själv resonerat om någon annan stod åtalad för samma brott. ”Jag får inte ihop, jag får bara inte ihop det” typ så hade han sagt på sitt ”arga-snickare-manér”.

Människan är uppenbart narcissist, och tänkte väl den dagen jag åker dit ska jag nog allt kunna lirka mig ur det hela genom att jag känd och typ varför skulle jag Arga snickaren med hela folket stjäla. Men den gubben gick inte. Dock är det inget han lider av värst ekonomiskt, i alla fall inte nu. Få kommer vilja anlita en människa som tycker sig stå över moral och lag.
Vittnade inte ICA-handlaren om att Stjälegård har gäckat dom i ett decennium? Har för mig att det sades i FUP:en under förhöret med ägaren.
Citera
2023-08-07, 14:30
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
40.000 i böter för ringa stöld.
JÄVLIGT dyrt kött,
han hade ju lika gärna betalt
direkt.

Hoppas att han har lärt sig
något av denna dom.

Men,så korkad han verkar vara,
är väl det tveksamt.
Gött. En person som han med välavlönat jobb behöver inte stjäla.
Citera
2023-08-07, 14:30
Moderator
Dr Kings avatar
40 papp i dagsböter för några köttbitar
Det blev en dyr grillkväll för återfallsförbrytaren Snattar-Anders
Nu lär han nog hamna i samma frysbox där Martin Timell och Paolo Roberto redan ligger.
Citera
2023-08-07, 14:34
Medlem
Eller ett nytt program ARGA SNATTAREN
Citera
2023-08-07, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Vittnade inte ICA-handlaren om att Stjälegård har gäckat dom i ett decennium? Har för mig att det sades i FUP:en under förhöret med ägaren.

Ett decennium! Shit. Vet du något om han gripits innan men släppts? Fy fan, han har säkert både charmat och gaslightat handlaren och personalen under flera års tid. Typ varför skulle kända jag göra något sådant.
Citera
2023-08-07, 14:41
Medlem
Haha! Så välbetald och ändå skämma ut sig och snatta…
Citera
2023-08-07, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
40 papp i dagsböter för några köttbitar
Det blev en dyr grillkväll för återfallsförbrytaren Snattar-Anders
Nu lär han nog hamna i samma frysbox där Martin Timell och Paolo Roberto redan ligger.

Paolo verkar repat sig ganska bra. Han har en stark fan-base. Skulle inte förvåna mig om Paolo gick plus på skiten.

Öfvergård precis som Timell har inte samma fan-base och är inte lika skickliga på att manipulera som Paolo.

Sedan har ju Öfvergård arbetat med att ställa sig till doms över andras slarv och misstag. Paolo är sedan innan accepterad som bad boy. Lite svårt att bli det för en Timell eller Öfvergård😂
Citera
2023-08-07, 14:49
Avslutad
Anders Öfvergård bet sig själv i svansen, han som vill visa att vara på rättvisans sida.

Dömd för ringa stöld. Straffet blir 40 dagsböter, till en total summa av 40 000 kr.
https://www.expressen.se/noje/ofvergard-doms-for-kottstold/
Citera
2023-08-07, 14:52
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Börjar bli fullt i frysdisken: Timell, Paolo, Soran, Virtanen, Federley, Övfergård.

Av alla som ligger i den, så känns det ändå som att Övfergård är den som faktiskt kan plockas upp i värmen igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in