2023-08-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadfisheyes
Jag som känner både karln och konan i fråga kan meddela att Arga knullaren har OK hemifrån att stånka på bara han inte drar hem nåt.

Ja det förklarar kanske då hans totala likgiltighet efter när vi satte oss som inget har hänt.

Det vidrigare i sammanhanget är att han MAKEN Anders har den dealen. Men PAPPAN Anders har knappast slutit en deal med sina barn om att Pappa sätter på andra damer medan ni sover.

Gäller att kunna se sina barn i ögonen när man kommer hem med.
Citera
2023-08-07, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Förövrigt vill jag bara säga att jag tycker alla ska ta det försiktigt mot Anders. Vi har en POlischef som nyligen belv utsatt för drev och tog sitt liv. Anders har säkert starkare pannben men jag tycker ändå det är jävligt smutsigt och se hur folk kommenterar hans liv. Den dagen ni själva drar in miljoner om året och fixar era liv som han har så kan ni komma

Vad bra att Anders tjänar pengar. För då har han råd att göra rätt för sig som andra förvärvsarbetande. Det är ju lite svårt att läxa upp andra med trovärdighet i längden när han själv slänger brudar i backen på fyllen, svartbygger och stjäl köttbitar med uppsåt. Tydligen har han betett sig vidrigt mot personalen i ICA-butiken där han stal. Så illa att personalen inte vill ha att göra med honom. Att ICA-handlare är giriga som du gör ett nummer av i andra inlägg är visserligen riktigt men det ställer inte Anders i bättre dager.
Citera
2023-08-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Det kanske kostade några kronor, men nu finns namnet Öfvergård bevarat till eftervärlden!

Att göra en Öfvergård, eller vara en Öfvergårdare ligger för bra i munnen för att inte användas.
Frågan är bara vad det kommer betyda i framtiden?

"Jag var på ICA igår. Körde en Öfvergård, men klarade mig! Puh!"

"Herregud! Du slutar ju aldrig klanka ned på andra människor. Vet du verkligen alltid bäst?! Din j-la Öfvergårdare!"

Edit: Kom på en till.

"Vad är det här för utbyggnad? Är det en Friggebod, Attefallare eller Öfvergårdare?"

Klockrent! Nu ska jag inte ta äran av ditt snille, men blev ju inspirerad av dig. Har vi kanske inte rent av en ny typ av brottsrubricering att införa; Öfvergårderi, det vill säga snatteri i samband med självscanning.
Citera
2023-08-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Ja han har ju drivit ett gäng restauranger. Återigen, idealiska drag. Entreprenör, framgångsrik, förmåga att klättra i samhället - exakt allt som kvinnor vill ha och män vill vara. Ändå hatar incels och feta äckliga jävla flashbackare på honom här inne eftersom de inte själva förstår vilken god svensk man detta egentligen är.

Blev jävligt sugen på en Billys Panpizza och en burk Red Bull precis. Om man inte är lika god svensk man jämnar det ut sig om man stjäl i lågprisbutiker och halvfabrikat?
Citera
2023-08-07, 20:12
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Psykoanalytiker som jag är tror jag det var just vad han ville undermedvetet. Hans sanna jag orkade inte med offentligheten och att vara osann mot sig själv något mera. När kändisar gör bort sig tror jag många gånger det är något sådant som spökar och får dem att hamna i klistret.

Till herr Öfvergård: Skit i att bråka nu, fokusera på dig själv, lär känna dig själv, se detta som möjlighet att ömsa skinn och bli den du alltid velat vara och anlita en spökskrivare att skriva dina memoarer. Välkommen till den "mörka sidan" och att vandra i dödsskuggans dal för ett tag. Jag och Malou von Sievers håller tummarna. Amen.

Han behöver typ ligga med Malou och sen ha lite pillowtalk med henne efteråt. Avnjuta en stulen whiskey och en cigarr. Det skulle göra honom gott. Så kan dom överträffa varandra med sina narcissistiska bravader.
Citera
2023-08-07, 20:15
Medlem
Rudolf informeras om att detta är ett förhör där han hörs i rollen som vittne.

Rudolf ombeds berätta fritt om den aktuella händelsen.
Jag är väktare och civil butikskontrollant igår. Jag höll på att följa efter en kvinna som jag hade en misstanke på men då kommer butikschefen på ICA maxi Värmdö till mig och säger att han vill att jag följer efter han som kom in i butiken nu. Butikschefen frågar mig om jag vet hur arga snickaren ser ut och då svarar jag ja. Butikschefen säger att han ser exakt ut som arga snickaren. Jag släpper kvinnan jag höll på att kolla. Butiken är uppbyggd så att det först är kläder och specialvaror, sedan kommer bageri och bröd och sedan kommer charken, frukt o grönt, mejeri, kolonial och kassorna på slutet. Vid alla dessa finns det smitgångar eftersom det är en så stor butik. Jag ser honom via smitgången att han går med jätteraska steg. Jag fattar direkt att det är han som butikschefen menade och tänker för mig själv att han var väldigt lik arga snickaren. Men istället för att följa efter som en svans så går jag tillbaka och möter honom vid charken.
Butikschefen sa att jag skulle punktmarkera honom för att vi har haft problem med honom tidigare.
Då ser jag att han tar en dessertost gruyere, scannar den och lägger ner den i sin påse. Sedan går han vidare med lika raska steg till köttet och börjar rafsa ganska rejält bland utskurna bitar av ekologiskt gräskött. Mitt emot denna köttdisken finns det en lång rad med binge med charketerier. Jag ställer mig där och lossas kolla, så jag har honom en meter bakom mig. Jag märker ganska snabbt att han är helt fokuserad på köttbitarna så jag står bara och kollar konstant på honom. Vid sina knän staplar han köttbit efter köttbit som verkar fina. Han staplar fem stycken, i kyldisken vid kanten i knähöjd. Sedan lägger han dem på golvet vid påsen. Jag ser och hör hur han scannar två bitar av fem sedan lägger han ner alla fem i ett svep i påsen. Sedan tar han upp påsen och börjar gå mot frukt och grönt avdelningen. Då ringer jag butikschefen och säger att vi har honom och att det var så tydligt att jag egentligen är redo att gå och vänta på honom vid utgången, men jag följer honom på avstånd istället så att vi gör det helt korrekt. Detta säger jag till butikschefen. Jag bad butikschefen dubbelkolla i självscanningsprogrammet så att vi var mer än helt säkra och att han inte scannade de på väg mot kassorna.
Han passerar frukt och grönt och går till mejeri och tar en yoghurt eller fil, scannar den och går rakt mot kassan. Så fort köpet är genomfört och han passerar grindarna så går jag fram och möts upp av butikschefen som går igenom utpasseringsgrindarna, jag går från butiken. Hon som står i självscanningen har en iPad där de kan se alla pågående köp och de tre tidigare. Hon med iPaden och butikschefen kommer gemensamt till mig och visar hans köp och att det bara är två köttbitar som är betalda på hans kvitto. Då säger jag att då kör vi. Under denna lilla tiden har han gått förbi alla vanliga kassor. Vi stoppar honom i luftslussen till parkeringen, jag och butikschefen. Jag visar mitt leg och säger att jag vet att han har saker i påsen som inte är betalat och att han får följa med. Detta var precis utanför griprummet. Vi var tre meter därifrån. Det är det som hände. Vi satt och pratade och han nekade brott. Butikschefen ville inte hålla på och dalta så jag ringde polisen.
När jag fick körkortet bekräftade det att det var Anders, alltså arga snickaren. När jag följde honom trodde jag bara att han var jävligt lik. Han nämnde att han var känd och frågade om vi kunde sköta detta snyggt. Han menade att det som hänt var ett misstag. Jag sa till honom exakt som det var, att butiken har varit misstänksam mot honom länge och att jag blev tillsagd att följa efter honom utan egen specifik misstanke. Han stod fast vid att det var ett misstag.
Butiksägaren skakade min hand efter och tackade när jag kom ut. Han sa att han stulit av honom i nästan 10 års tid och de gånger han blivit konfronterad har han varit aggressiv och otrevlig. En gång släppte han bara påsen och sprang. De har samma golfklubb och han sa att han kan ta öl därifrån med. Vi stod ganska länge eftersom polisen tog min griprapport. Handlaren stod utanför och väntade för han ville se honom i ögonen.
Jag har varit självscanningsansvarig tidigare.
Citera
2023-08-07, 20:16
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Klockrent! Nu ska jag inte ta äran av ditt snille, men blev ju inspirerad av dig. Har vi kanske inte rent av en ny typ av brottsrubricering att införa; Öfvergårderi, det vill säga snatteri i samband med självscanning.

;-))))))

Billiga köttbitar på ca 1kg eller vad det nu var ;-)
Ca pris 40 000 kr/kg. ;-)
Citera
2023-08-07, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Rudolf informeras om att detta är ett förhör där han hörs i rollen som vittne.

Rudolf ombeds berätta fritt om den aktuella händelsen.
Jag är väktare och civil butikskontrollant igår. Jag höll på att följa efter en kvinna som jag hade en misstanke på men då kommer butikschefen på ICA maxi Värmdö till mig och säger att han vill att jag följer efter han som kom in i butiken nu. Butikschefen frågar mig om jag vet hur arga snickaren ser ut och då svarar jag ja. Butikschefen säger att han ser exakt ut som arga snickaren. Jag släpper kvinnan jag höll på att kolla. Butiken är uppbyggd så att det först är kläder och specialvaror, sedan kommer bageri och bröd och sedan kommer charken, frukt o grönt, mejeri, kolonial och kassorna på slutet. Vid alla dessa finns det smitgångar eftersom det är en så stor butik. Jag ser honom via smitgången att han går med jätteraska steg. Jag fattar direkt att det är han som butikschefen menade och tänker för mig själv att han var väldigt lik arga snickaren. Men istället för att följa efter som en svans så går jag tillbaka och möter honom vid charken.
Butikschefen sa att jag skulle punktmarkera honom för att vi har haft problem med honom tidigare.
Då ser jag att han tar en dessertost gruyere, scannar den och lägger ner den i sin påse. Sedan går han vidare med lika raska steg till köttet och börjar rafsa ganska rejält bland utskurna bitar av ekologiskt gräskött. Mitt emot denna köttdisken finns det en lång rad med binge med charketerier. Jag ställer mig där och lossas kolla, så jag har honom en meter bakom mig. Jag märker ganska snabbt att han är helt fokuserad på köttbitarna så jag står bara och kollar konstant på honom. Vid sina knän staplar han köttbit efter köttbit som verkar fina. Han staplar fem stycken, i kyldisken vid kanten i knähöjd. Sedan lägger han dem på golvet vid påsen. Jag ser och hör hur han scannar två bitar av fem sedan lägger han ner alla fem i ett svep i påsen. Sedan tar han upp påsen och börjar gå mot frukt och grönt avdelningen. Då ringer jag butikschefen och säger att vi har honom och att det var så tydligt att jag egentligen är redo att gå och vänta på honom vid utgången, men jag följer honom på avstånd istället så att vi gör det helt korrekt. Detta säger jag till butikschefen. Jag bad butikschefen dubbelkolla i självscanningsprogrammet så att vi var mer än helt säkra och att han inte scannade de på väg mot kassorna.
Han passerar frukt och grönt och går till mejeri och tar en yoghurt eller fil, scannar den och går rakt mot kassan. Så fort köpet är genomfört och han passerar grindarna så går jag fram och möts upp av butikschefen som går igenom utpasseringsgrindarna, jag går från butiken. Hon som står i självscanningen har en iPad där de kan se alla pågående köp och de tre tidigare. Hon med iPaden och butikschefen kommer gemensamt till mig och visar hans köp och att det bara är två köttbitar som är betalda på hans kvitto. Då säger jag att då kör vi. Under denna lilla tiden har han gått förbi alla vanliga kassor. Vi stoppar honom i luftslussen till parkeringen, jag och butikschefen. Jag visar mitt leg och säger att jag vet att han har saker i påsen som inte är betalat och att han får följa med. Detta var precis utanför griprummet. Vi var tre meter därifrån. Det är det som hände. Vi satt och pratade och han nekade brott. Butikschefen ville inte hålla på och dalta så jag ringde polisen.
När jag fick körkortet bekräftade det att det var Anders, alltså arga snickaren. När jag följde honom trodde jag bara att han var jävligt lik. Han nämnde att han var känd och frågade om vi kunde sköta detta snyggt. Han menade att det som hänt var ett misstag. Jag sa till honom exakt som det var, att butiken har varit misstänksam mot honom länge och att jag blev tillsagd att följa efter honom utan egen specifik misstanke. Han stod fast vid att det var ett misstag.
Butiksägaren skakade min hand efter och tackade när jag kom ut. Han sa att han stulit av honom i nästan 10 års tid och de gånger han blivit konfronterad har han varit aggressiv och otrevlig. En gång släppte han bara påsen och sprang. De har samma golfklubb och han sa att han kan ta öl därifrån med. Vi stod ganska länge eftersom polisen tog min griprapport. Handlaren stod utanför och väntade för han ville se honom i ögonen.
Jag har varit självscanningsansvarig tidigare.

Haha, vilken dag för handlaren. Kapten Ahab fick äntligen harpunera sin Moby Dick den dagen. Och väktaren måste känt sig som Gunvald Larsson. Vilken gullig historia från Värmdös undre värld.
Citera
2023-08-07, 20:22
Medlem
Skön känsla att sätta dit honom efter 10 år:

Han sa att han stulit av honom i nästan 10 års tid och de gånger han blivit konfronterad har han varit aggressiv och otrevlig. En gång släppte han bara påsen och sprang. De har samma golfklubb och han sa att han kan ta öl därifrån med.
Citera
2023-08-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Och du tror inte kändisskap kan vara mera värt än pengar? Många, många har pengar, få är samtidigt kändisar, speciellt i lilla sverige.
Varför skulle han vilja vara känd? Jag och de flesta andra på denna jord, gissar jag, vill hellre vara rika än kända.
Citera
2023-08-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Jag vet inte hur han räknat, men hans 45 mille inkluderar kanske värdet av hus+tomt?
Lite lätt övervärderat för att kunna belåna? Pengarna rinner snabbt iväg när TV-jobben uteblir
Han plockade väl en mille varje år i hur många år? Jag tror han har koll på hur han ska investera pengar - snål är han ju med tanke på att han stal kött. Håller i kosingen hårt.
Citera
2023-08-07, 20:25
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Jag har känt honom löst i 30 år. Han har alltid tillhört den där Grodanklicken som tycker knark är för kommunister. Supa varje dag på bra cognac det är en sak, men knark? Det är till för vänsterpacket i förorten. Hade jag inte känt honom halvhyggligt under lång tid så hade jag också trott han gillar ladd. Allt tyder på det. Men jag är 99 % säker på att det i själva verket bara är hans konstant stressade, gapiga adhd-personlighet

Fast när Malou frågade om han knarkat såg han uppenbart besvärad ut av frågan och svarade att han ”provat”. Utan att utveckla.

Finns på YouTube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in