2023-08-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ja precis - det här med utomjordiska intelligenser verkar endast intressera en mindre andel av kongressen - sannolikt samma personer som dragit igång förhören.

https://www.cbc.ca/amp/1.6921316
Jag spår att den här frågan kommer att vara fullständigt politiskt död om det återigen skulle visa sig att vittnesmålen är ett overifierbart luftslott eller att samtlig hänvisad stödbevisning helt plötsligt "försvinner" i tomma intet. Det är verkligen upp till bevis nu att belägga sitt prat. Kongressen lyssnar men inte mycket länge till.
Senast redigerad av pf10 2023-08-06 kl. 15:44.
Citera
2023-08-06, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Jag spår att den här frågan kommer att vara fullständigt politiskt död om det återigen skulle visa sig att vittnesmålen är ett overifierbart luftslott eller att samtlig hänvisad stödbevisning helt plötsligt "försvinner" i tomma intet. Det är verkligen upp till bevis nu att belägga sitt prat. Kongressen lyssnar men inte mycket länge till.

Det är ingen högoddsare att det slutar i ingenting. Kan inte tänka mig att kongressen vill hänga kvar i frågan längre än absolut nödvändigt. Det är lite för fantastiska uppgifter som lämnats. Kanske är det också syftet att döda frågan en gång för alla genom att låta någon tokfrans få yra om ufon så stora att man bygger hangarer runt dem etc. Det förstår nog de flesta som är rädda om sina anseenden (och eventuellt karriärer) att man är körd i det avseendet om man snöar in på ämnet och stämplas som ufotroende. Särskilt om inga bevis läggs fram.
Citera
2023-08-06, 21:41
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Det är ingen högoddsare att det slutar i ingenting. Kan inte tänka mig att kongressen vill hänga kvar i frågan längre än absolut nödvändigt. Det är lite för fantastiska uppgifter som lämnats. Kanske är det också syftet att döda frågan en gång för alla genom att låta någon tokfrans få yra om ufon så stora att man bygger hangarer runt dem etc. Det förstår nog de flesta som är rädda om sina anseenden (och eventuellt karriärer) att man är körd i det avseendet om man snöar in på ämnet och stämplas som ufotroende. Särskilt om inga bevis läggs fram.

Nya bevis skall dock läggas fram, och fler visselblåsare som haft direkt tillgång till de bevis ska komma ut. Om det inte stoppas förstås, på samma sett som man lyckades att få tre andra visselblåsare att avstå från att vittna under förre veckan.

Men oavsett så tror jag inte att denna fråga kommer att vara död någon snart.
Kommer det dock inte fram någon som helst ny information under en längre period, så kan det leda till ett lågintensivt läge där folk börjar tröttna och tappa intresset till dess att nya videos eller personer kommer ut i offentligheten med bevis.

Oavsett om det är aliens eller inte så måste man från amerikanskt håll få svar på vad dessa objekt är då dessa utgör hot mot säkerheten.
Citera
2023-08-06, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Nya bevis skall dock läggas fram, och fler visselblåsare som haft direkt tillgång till de bevis ska komma ut. Om det inte stoppas förstås, på samma sett som man lyckades att få tre andra visselblåsare att avstå från att vittna under förre veckan.

Oavsett om det är aliens eller inte så måste man från amerikanskt håll få svar på vad dessa objekt är då dessa utgör hot mot säkerheten.

Att detta plötsligt blivit en fråga som lyfts i kongressen handlar väl inte minst om frågan hur eller till vad offentliga medel används. Om resurser läggs på att förvara kraschade ufon och aliens som visselblåsaren menar. Inte så mycket en säkerhetsfråga avseende observationer eller närkontakter med objekt i luftrummet.
Citera
2023-08-06, 23:09
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det blir ju extremt spekulativt då det inte finns några hårda fakta som tyder på att vi verkligen blir besökta. Men jag skulle i teorin kunna tänka mig flertalet anledningar. En orsak kan helt enkelt vara av rent nöje och intresse, ungefär som när vi själva åker till en djurpark. Ett intresse som vidare hade kunnat intensifierats om de på något vis lagt en hand på vår egen utveckling. Olyckorna kanske är resultat av någon snedfylla från någon som hade lite väl roligt på sin intergalaktiska semester. Tycker inte att någon idé är knasigare än någon annan här då det är så spekulativt.

Ja vem vet egentligen. Klart är i alla fall att det behöver hända något drastiskt väldigt snart om inte kongressen ska tröttna.

Ja det är spekulativt. Om vi ponerar att vi blir besökta, är det väl ändå rimligt att det gör det för ett syfte som gagnar dem. Eller kan det vara så att de reser så långt enbart för detta skälet?

https://www.youtube.com/watch?v=6tZar4wRP40
Citera
2023-08-07, 00:02
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedrom
Att detta plötsligt blivit en fråga som lyfts i kongressen handlar väl inte minst om frågan hur eller till vad offentliga medel används. Om resurser läggs på att förvara kraschade ufon och aliens som visselblåsaren menar. Inte så mycket en säkerhetsfråga avseende observationer eller närkontakter med objekt i luftrummet.

Både och, men det man nämnt flera gånger är säkerhetsaspekten för amerikanska piloter.
Detta är dock ingen fråga som man plötsligt tagit upp, utan det har diskuterats i flera år nu.
Citera
2023-08-07, 01:25
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Vad är det som är ologiskt med det? Finns det aliens nånstans i rymden så har de gott om tid att utveckla den sortens teknik som skulle krävas. Vilket ju framgår av hur de t o m kan accelerera i vår atmosfär. Betänk hur vår teknologi utvecklats på 200 år. Hur tror du det kommer se ut om en miljard år?

"Innan någon hinner se dem"

Men massor av människor har ju sett dem, det är ju det som är grejen. Eller menar du krasch-sajterna, det är ju vittnen till dem med, det är bara att de blir ignorerade för att folk redan bestämt sig (med viss hjälp från desinformation-agenter) att aliens och ufon inte finns. Dessutom säger han ju att man har teknik för att plocka ner dem. Rimligen gör man det ute i vildmarken.
Har du varit inne på dem här krash sajterna eller är de en hypotes dem finns
Citera
2023-08-07, 05:30
Medlem
Brajebrasomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark

Kommer det dock inte fram någon som helst ny information under en längre period, så kan det leda till ett lågintensivt läge där folk börjar tröttna och tappa intresset till dess att nya videos eller personer kommer ut i offentligheten med bevis.

Var har du läst uppgifterna om detta?
Citera
2023-08-07, 13:56
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brajebrasomfan
Var har du läst uppgifterna om detta?

Jeremy Corbell nämner det under ett kortare inslag på FOX 11 youtube kanal https://www.youtube.com/watch?v=nK9kP1iO0xk
Citera
2023-08-07, 14:50
Medlem
"Skeptikerna" går lite på repeat i den här tråden. Det finns hur mycket bevis som helst för ufon och "aliens". Redan utan denna disclosure så bör det stå klart för de flesta som satt sig in i ämnet att vi har besök från främmande varelser av någon okänd sort. Med Grusch och company så kommer tillägget att det också finns en konspiration som försöker hålla besöken hemliga. För den saken finns det klart mer bevis än för motsatsen. Jag har faktiskt inte sett något som talar emot Grusch's vittnesmål, men väldigt mycket som talar för.

Vi har politiker som trots stigmat kring ämnet vågar ta det på största allvar, vi har flera som pratat med samma vittnen som honom, vi har ingen som gått ut och försökt motbevisa honom osv.

Och på den andra sidan har vi... "alltså jag vet inte, men hans kroppsspråk verkar lite opålitligt." (Tror Coulthart nämnde att han har autism. Han har i alla fall en autistisk intensitet tycker jag) Säg till om jag missade något annat superstarkt bevis för att han ljuger...
Citera
2023-08-07, 14:55
Medlem
Eller jag insåg precis att Kirkpatrick faktiskt delvis motsagt honom genom ett väldigt underligt linkedin meddelande. Jag trodde först det var någon som trollade om jag ska vara ärlig, för det var ett så klumpigt försök till någon sorts... offerroll istället för att faktiskt bemöta anklagelserna. För mig var det snarare ett argument för en konspiration.
Citera
2023-08-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framforallt
"Skeptikerna" går lite på repeat i den här tråden. Det finns hur mycket bevis som helst för ufon och "aliens". Redan utan denna disclosure så bör det stå klart för de flesta som satt sig in i ämnet att vi har besök från främmande varelser av någon okänd sort. Med Grusch och company så kommer tillägget att det också finns en konspiration som försöker hålla besöken hemliga. För den saken finns det klart mer bevis än för motsatsen. Jag har faktiskt inte sett något som talar emot Grusch's vittnesmål, men väldigt mycket som talar för.

Vi har politiker som trots stigmat kring ämnet vågar ta det på största allvar, vi har flera som pratat med samma vittnen som honom, vi har ingen som gått ut och försökt motbevisa honom osv.

Och på den andra sidan har vi... "alltså jag vet inte, men hans kroppsspråk verkar lite opålitligt." (Tror Coulthart nämnde att han har autism. Han har i alla fall en autistisk intensitet tycker jag) Säg till om jag missade något annat superstarkt bevis för att han ljuger...

Visa bara upp oomkullrunkeliga bevis, så finns det ingen anledning för någon att vara skeptisk sedan! Det är inte fallet, när man hör folk berätta i andra eller tredje hand, visa bilder av dålig kvalitet eller föra konspiratoriska resonemang i flera led, där de föregående leden i sin tur bygger på antaganden. Jag är skeptisk, men utesluter ingenting. Prova på den attityden i stället för att klaga på skeptikerna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in