2023-08-05, 20:38
  #1513
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logan5
Militären hade dem, till att börja med, men sedan gömdes det undan i black projects kontrollerade av hemliga äckelgubbar som sitter på en massa olika stolar.
vart finns din källa?
Citera
2023-08-05, 20:39
  #1514
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Flera personer i kongressen har sett bevis för oidentifierade objekt som man vill få svar på, då dessa kan utgöra hot mot nationell säkerhet. Dessutom säger man också att amerikanska medborgare har rätt till att få veta sanningen vad dessa objekt är, och om det är sant det Grusch säger.
Visst, han kan ljuga. Men kommer det så småningom fram att han ljuger så ligger han pyrt till.
Så detta tjänar han absolut ingenting på.

Tydligen verkar det som att fler visselblåsare i snar framtid kommer att komma ut i offentligheten.
Personer som haft direkt tillgång till dessa farkoster som Grusch talar om.

Det är ju en lögn... vare inte USA's regering som sa att folk var kokos som trodde dem såg ufos och nekade hårt ?
Citera
2023-08-05, 20:42
  #1515
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Aha så utomjordingarna som kan resa intergalaktiskt och påstås vara hundratusentals år före oss i utvecklingen klarade av att undvika radar teknik fram till år 2003 - men 2004 fick de på nöten när vi kopplade ihop radars?



Tänka sig - radaroperatörer vet vad de kan men vetenskapsmän, forskare, fysiker och astronomer har inte en susning om vad som händer runtomkring dem.


Att det inte är hologram det håller jag med dig om - det var inga hologram den 11 september heller…
tror han menare holografisk projektorer och holografiska principlar som är helt annat än självaste hologram termen
Citera
2023-08-05, 20:55
  #1516
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandsrebell
tror han menare holografisk projektorer och holografiska principlar som är helt annat än självaste hologram termen
? Förstår inte riktigt vad du menar dessvärre.
Citera
2023-08-05, 21:23
  #1517
Medlem
Norrlandsrebells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av recept
Som jag förstått det är det snarare vår teknologi som har utvecklats vilket gör att de kan upptäckas på radar och från satelliter. Det är också möjligt att det finns en bias i det som gör att de tycks dras till militärövningar, å andra sidan finns det ju historier om att Soviet organiserade militärövningar specifikt för att locka fram dem. Ingen aning om det är sant eller varifrån det kom.

Grusch eller möjligen någon i den kretsen nämnde dock att man har metoder för att skjuta/plocka ner UFOn, vilket kan förklara en del av krascherna.
jaha vad kommer sveriges militär göra åt det? Man vill ju att dem ska också följa med utvecklingen. I en sån här situation vore bäst om vi tog med oss alla nord länder till ett gemensam research center
Citera
2023-08-06, 00:56
  #1518
Medlem
DeValeras avatar
Känns märkligt att farkoster som är så pass teknologiskt högtstående och kan transportera sig över universum blir trasiga och störtar på jorden.

Jag får en känsla av att den här visselblåsare går någons ärende, förmodligen hans överordnades. Jag tror inte att han är en riktig lögnare som är ute efter uppmärksamhet, men det känns ändå lite som han släpper information som han är tillsagd att släppa. Jag kan självklart ha fel, men det är en känsla som jag fått när jag lyssnat på honom.
Citera
2023-08-06, 01:22
  #1519
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Känns märkligt att farkoster som är så pass teknologiskt högtstående och kan transportera sig över universum blir trasiga och störtar på jorden.
Både ja och nej. Det är ju en viss skillnad i risk att färdas fritt genom vakuum jämfört med att verka i anslutning till stora gravitationsfält som en planet. Sedan tror jag aldrig man blir fullständigt immun mot olyckor oavsett hur avancerad man är. Mer avancerad teknik och större tillit till den ger också mer som kan gå sönder med svåra konsekvenser som följd.
Citat:
Jag får en känsla av att den här visselblåsare går någons ärende, förmodligen hans överordnades. Jag tror inte att han är en riktig lögnare som är ute efter uppmärksamhet, men det känns ändå lite som han släpper information som han är tillsagd att släppa. Jag kan självklart ha fel, men det är en känsla som jag fått när jag lyssnat på honom.
Har haft samma tankar själv. Frågan är bara vad vinsten skulle vara med det hela. En tanke som slog mig är om det hela är skapat i syfte att dra uppmärksamheten från något annat. Trump ska just nu nagelfaras av det amerikanska rättssystemet och vilken del av väljarna är det som till högre andel tror på mystiska konspirationer? Man skulle också kunna tänka sig att det hela är fabricerat för att lurskrämma fiender att man har potentiell tillgång till avancerade vapensystem. Vilken teori man än väljer så känns den inte mer långsökt eller svårgreppbar än att vi skulle vara besökta av utomjordingar. Alternativet är ju förstås också att det som Grusch med flera andra säger är helt sant. Nej vi har inga tekniska bevis men det är ändå en rad med vittnen nu som säger i stort sett samma sak. Jag tror varken eller förrän jag vet men väljer samtidigt att ha ett öppet sinne.
Citera
2023-08-06, 05:09
  #1520
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Både ja och nej. Det är ju en viss skillnad i risk att färdas fritt genom vakuum jämfört med att verka i anslutning till stora gravitationsfält som en planet. Sedan tror jag aldrig man blir fullständigt immun mot olyckor oavsett hur avancerad man är. Mer avancerad teknik och större tillit till den ger också mer som kan gå sönder med svåra konsekvenser som följd.

Ja fullständigt immun mot haverier kan nog inte ens aliens vara. Men Grusch svarar "ett antal" på frågan om hur många det är. En fråga som väcks, om aliens förlorat ett antal farkoster med förare på jorden, varför kommer de hit? Det måste finnas ett syfte bakom det för att ta förluster. Är det vissa ämnen som de behöver, eller är jorden en rastplats där de kan inhämta föda, eller är de ute efter DNA för att laborera med?

Grusch tror jag säger när han intervjuas av en australiensisk journalist att de är här för att varna människorna - alltså ett altruistiskt syfte. Detta tror jag inte på. Låter mer som om Grusch försöker lugna allmänheten.

Sedan är ju också frågan om de finns kraschade främmande farkoster, är de av samma typ. Är det samma typ av varelser som färdas med dem, eller är det olika typer av utomjordiska civilisationer som besöker oss? Det finns ju de klassiska flygande tefaten, sedan triangelformade farkoster och sedan som jag själv har sett en gång cigarrformade.

Citat:
Har haft samma tankar själv. Frågan är bara vad vinsten skulle vara med det hela. En tanke som slog mig är om det hela är skapat i syfte att dra uppmärksamheten från något annat. Trump ska just nu nagelfaras av det amerikanska rättssystemet och vilken del av väljarna är det som till högre andel tror på mystiska konspirationer? Man skulle också kunna tänka sig att det hela är fabricerat för att lurskrämma fiender att man har potentiell tillgång till avancerade vapensystem. Vilken teori man än väljer så känns den inte mer långsökt eller svårgreppbar än att vi skulle vara besökta av utomjordingar. Alternativet är ju förstås också att det som Grusch med flera andra säger är helt sant. Nej vi har inga tekniska bevis men det är ändå en rad med vittnen nu som säger i stort sett samma sak. Jag tror varken eller förrän jag vet men väljer samtidigt att ha ett öppet sinne.

Ja det kan handla om någon slags avledningsmanöver.

Det finns också de som hävdar att USA har lyckats att replikera några av de flygande farkosterna, ställer mig tveksam till detta.

Jag håller med dig om att ha ett skeptiskt men öppet sinne.
Citera
2023-08-06, 12:22
  #1521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja fullständigt immun mot haverier kan nog inte ens aliens vara. Men Grusch svarar "ett antal" på frågan om hur många det är. En fråga som väcks, om aliens förlorat ett antal farkoster med förare på jorden, varför kommer de hit? Det måste finnas ett syfte bakom det för att ta förluster. Är det vissa ämnen som de behöver, eller är jorden en rastplats där de kan inhämta föda, eller är de ute efter DNA för att laborera med?

Grusch tror jag säger när han intervjuas av en australiensisk journalist att de är här för att varna människorna - alltså ett altruistiskt syfte. Detta tror jag inte på. Låter mer som om Grusch försöker lugna allmänheten.

Sedan är ju också frågan om de finns kraschade främmande farkoster, är de av samma typ. Är det samma typ av varelser som färdas med dem, eller är det olika typer av utomjordiska civilisationer som besöker oss? Det finns ju de klassiska flygande tefaten, sedan triangelformade farkoster och sedan som jag själv har sett en gång cigarrformade.
Det blir ju extremt spekulativt då det inte finns några hårda fakta som tyder på att vi verkligen blir besökta. Men jag skulle i teorin kunna tänka mig flertalet anledningar. En orsak kan helt enkelt vara av rent nöje och intresse, ungefär som när vi själva åker till en djurpark. Ett intresse som vidare hade kunnat intensifierats om de på något vis lagt en hand på vår egen utveckling. Olyckorna kanske är resultat av någon snedfylla från någon som hade lite väl roligt på sin intergalaktiska semester. Tycker inte att någon idé är knasigare än någon annan här då det är så spekulativt.
Citat:
Ja det kan handla om någon slags avledningsmanöver.

Det finns också de som hävdar att USA har lyckats att replikera några av de flygande farkosterna, ställer mig tveksam till detta.

Jag håller med dig om att ha ett skeptiskt men öppet sinne.
Ja vem vet egentligen. Klart är i alla fall att det behöver hända något drastiskt väldigt snart om inte kongressen ska tröttna.
Citera
2023-08-06, 13:04
  #1522
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Ja vem vet egentligen. Klart är i alla fall att det behöver hända något drastiskt väldigt snart om inte kongressen ska tröttna.

Hur många i kongressen är ens intresserade och tar det här med ufo/uap på allvar? Vad jag läst verkar det vara ganska svalt intresse överlag även om vissa tydligen ser det som en möjlighet att få mer transparens och inflytande utan att för den skull tro på Grusch och uaps.
Citera
2023-08-06, 13:19
  #1523
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hur många i kongressen är ens intresserade och tar det här med ufo/uap på allvar? Vad jag läst verkar det vara ganska svalt intresse överlag även om vissa tydligen ser det som en möjlighet att få mer transparens och inflytande utan att för den skull tro på Grusch och uaps.
Det som fångar intresset just nu är om skattepengar som är avsedda för något annat försvinner till skuggprojekt utanför kongressens insyn samt frågan om huruvida UAP:er utgör ett nationellt säkerhetshot. Hade det inte alls funnits något intresse eller om det vara hade varit svalt så hade det inte ens blivit en utfrågning i kongressen. Jag skulle dock tro att många håller sig ytterst skeptiska till att vi är besökta av utomjordingar så till vida att de inte fått se något mer spektakulärt utanför det som sagts offentligt.
Citera
2023-08-06, 13:22
  #1524
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det som fångar intresset just nu är om skattepengar som är avsedda för något annat försvinner till skuggprojekt utanför kongressens insyn samt frågan om huruvida UAP:er utgör ett nationellt säkerhetshot.

Hade det inte alls funnits något intresse eller om det vara hade varit svalt så hade det inte ens blivit en utfrågning i kongressen. Jag skulle dock tro att många håller sig ytterst skeptiska till att vi är besökta av utomjordingar så till vida att de inte fått se något mer spektakulärt utanför det som sagts offentligt.
Ja precis - det här med utomjordiska intelligenser verkar endast intressera en mindre andel av kongressen - sannolikt samma personer som dragit igång förhören.

https://www.cbc.ca/amp/1.6921316
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in