Citat:
Ursprungligen postat av
Hackenbush55
Förstår inte varför brottslingar alltid skall skyddas. Är de viktigare än de som utsätt för brott?
Fast om personen har avtjänat sitt straff så ser jag ingen poäng att hänga ut personer, det är väl en liten risk att dom återfaller så varför ska man straffa igen.
Du kanske inte tänkt på att dom som döms för brott kanske vill ha ett normalt liv efter straffet, och kanske ångra sig det dom har gjort och vill börja på nytt liv men om hela tiden samhället ska hålla på att trycka ner dom hela tiden och inte får något normal liv igen då blir risken större att dom återfaller igen för då tänker dom vad har man att förlora när livet redan är förstört.
Jag har utsätt för massa brott i mitt liv men ingen i samhället har ens hjälp mig, inte ens när någon "tjej" på msn vill ha dick bilder på än när man var 12 år.
Och jag mår inte dåligt över att skickat disk bild till någon person när jag var 12 år inte tog jag skada av det, men att försöka förstöra personen liv som vill ha bild från mig och göra så att personen tar sitt liv eller blir skadad ser jag ingen som lösningen för.
Ofta blir brottslingar blir skada än offert, då syfta jag på lättare brott.