2023-08-07, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serons
Detta är inte sant. Dumpen har gått ut med att denna app publicerar just sådana fall du beskriver.
för att vara korrekt, Dumpen gick också ut med att de tog bort just de fallen från appen efter att Dumpen varit på dem.
Citera
2023-08-07, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
för att vara korrekt, Dumpen gick också ut med att de tog bort just de fallen från appen efter att Dumpen varit på dem.

Nej, du talar osanning. Om du ser kommunikationen mellan Dumpen och Jonas Salminen ser du att de är arga för han fortfarande har kvar folk som var 15 och låg med en 14 åring.

Det Jonas gjorde var att ta bort en person som var under 18 från appen, men de som begick ”brottet” att ligga med en 1 år yngre person och idag är över 18 är fortfarande kvar.
Citera
2023-08-07, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serons
Nej, du talar osanning. Om du ser kommunikationen mellan Dumpen och Jonas Salminen ser du att de är arga för han fortfarande har kvar folk som var 15 och låg med en 14 åring.

Det Jonas gjorde var att ta bort en person som var under 18 från appen, men de som begick ”brottet” att ligga med en 1 år yngre person och idag är över 18 är fortfarande kvar.
Jag talar aldrig osanning.

Citat:
Det cirkulerar en app där ägaren hävdar att han lagt upp dömda pedofiler i karta. Vi har fått påtryckningar dels från ägaren till appen samt från privatpersoner att dela den.
Detta kommer vi inte att göra.

Appen pekar nämligen ut en del människor som frikänts i såväl tingsrätt som hovrätt som dömda.

Inledningsvis pekade appen även ut femtonåringar som haft en fjortonåring flickvän. Efter påtryckningar från oss har han ändrat detta men vägrar fortfarande att ta bort människor som blivit frikända.
https://dumpen.se/2023/08/06/pressmeddelande-dumpen-tar-avstand-fran-app-som-hanger-ut-oskyldiga/
Citera
2023-08-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Skulle tex ngn som köpt sexuell tjänst av låt säga en 17 åring hamna i appen och ses som pedofil?

Hm, kanske inte. Det skulle jag nog mer betrakta mer som ett rent sexuellt utnyttjande av minderårig.
Citera
2023-08-07, 12:11
Medlem
Citat:
Jag talar aldrig osanning.

https://dumpen.se/2023/08/06/pressmeddelande-dumpen-tar-avstand-fran-app-som-hanger-ut-oskyldiga/

Det gör du visst.

Se Saras kommentar på appens instagram:

https://www.instagram.com/p/Cvm-S0isSMb/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Citera
2023-08-07, 12:12
Medlem
cleerboy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackenbush55
Förstår inte varför brottslingar alltid skall skyddas. Är de viktigare än de som utsätt för brott?

Fast om personen har avtjänat sitt straff så ser jag ingen poäng att hänga ut personer, det är väl en liten risk att dom återfaller så varför ska man straffa igen.

Du kanske inte tänkt på att dom som döms för brott kanske vill ha ett normalt liv efter straffet, och kanske ångra sig det dom har gjort och vill börja på nytt liv men om hela tiden samhället ska hålla på att trycka ner dom hela tiden och inte får något normal liv igen då blir risken större att dom återfaller igen för då tänker dom vad har man att förlora när livet redan är förstört.

Jag har utsätt för massa brott i mitt liv men ingen i samhället har ens hjälp mig, inte ens när någon "tjej" på msn vill ha dick bilder på än när man var 12 år.

Och jag mår inte dåligt över att skickat disk bild till någon person när jag var 12 år inte tog jag skada av det, men att försöka förstöra personen liv som vill ha bild från mig och göra så att personen tar sitt liv eller blir skadad ser jag ingen som lösningen för.

Ofta blir brottslingar blir skada än offert, då syfta jag på lättare brott.
Citera
2023-08-07, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svempa55
Fattar inte de kör med kemisk kastering på pedofiler

För att vi inte bor i en totalitär stat?
Citera
2023-08-07, 12:14
Medlem
Hackenbush55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleerboy1
Fast om personen har avtjänat sitt straff så ser jag ingen poäng att hänga ut personer, det är väl en liten risk att dom återfaller så varför ska man straffa igen.

Du kanske inte tänkt på att dom som döms för brott kanske vill ha ett normalt liv efter straffet, och kanske ångra sig det dom har gjort och vill börja på nytt liv men om hela tiden samhället ska hålla på att trycka ner dom hela tiden och inte får något normal liv igen då blir risken större att dom återfaller igen för då tänker dom vad har man att förlora när livet redan är förstört.

Jag har utsätt för massa brott i mitt liv men ingen i samhället har ens hjälp mig, inte ens när någon "tjej" på msn vill ha dick bilder på än när man var 12 år.

Och jag mår inte dåligt över att skickat disk bild till någon person när jag var 12 år inte tog jag skada av det, men att försöka förstöra personen liv som vill ha bild från mig och göra så att personen tar sitt liv eller blir skadad ser jag ingen som lösningen för.

Ofta blir brottslingar blir skada än offert, då syfta jag på lättare brott.

Det är alltid bra att veta vilka pedofilerna är.
Citera
2023-08-07, 12:14
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Det står tydligt i bittexter att sådana fall inte är vad lagen är till för.

Sant, det ”kan” vara ett brott.
Citera
2023-08-07, 12:16
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Och? Om appen finns och det är en av ungens kompisars farsa/brorsa så kan de verkligen göra skillnad då min unge inte skulle sova över eller tillbringa tid alls där mer. Punkt.

Det är en skitapp då det inte står vad de dömts för, när osv och att odömda är med, men i övrigt ser jag inget problem med att dömda sexualbrottslingar av alla sorter står med på liknande.

Om du upplever att en sån här app gör dina ungars vardag tryggare ska du självklart pröjsa 49kr och använda den. Själv tycker jag bara att såna här tjänster spelar på folks rädsla och lyckas sälja in en falsk trygghet (givetvis inte gratis).
Citera
2023-08-07, 12:34
Medlem
Den där Salminen verkar vara ett riktigt opportunistiskt app-luder

Ful frisyr har han också
Citera
2023-08-07, 12:38
Medlem
Raktinyllets avatar
Han verkar hänga ut lite vem som helst, även frikända och ostraffade. Han gör det för att skydda barnen? Nej han gör det för att tjäna pengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in