2023-04-11, 20:05
Medlem
Kanal 5 Gränsbevakarna det luktar smuggel.
Irakiskt luder som frågar varför bara halva stocken när ludret har 10 kilo till med sig genom tullen.
Stoppa dem i fängelse.
Citera
2023-04-12, 16:32
Medlem
2n00b4Us avatar
Någon kort (1-2 säsonger helst) tv-serie som påminner om The Last of Us?
Citera
2023-04-15, 01:52
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaKree
Någon som kan rekommendera mig 90 tal serier (Eller runt den tiden) som är likt Twin Peaks, X-files, Buffy the vampire slayer, Angel?

Det är något speciellt med dessa serier jag inte kan sätta fingret på. Underbara intron på alla.

X-files då ska du se Fringe https://www.imdb.com/title/tt1119644/ . Inte 90-tal men är den enda Science Fiction serie jag anser kan mäta sig med X-files. Minns när jag upptäckte den här serien trodde inte det var sant så jävla bra den är. Speciellt första 4 första säsongerna.
Citera
2023-05-11, 02:12
Medlem
Någon serie som liknar Prison break eller OZ?
Citera
2023-05-25, 16:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jag gör ett nytt försök här.
Nån som har ett tips (eller flera) på nån bra "människan mot naturen"-serie. Fiktion alltså, inte dokumentär eller dokusåpa.
Människa mot naturen kan då vara väldigt löst, gärna nått postapokalyptiskt, jag har inga som helst problem om naturen inte är speciellt naturlig. "The Walking dead" hade till exempel kunnat vara alldeles utmärkt om människorna hade varit åtminstone lite grann intelligentare än zombiesarna. "The 100" hade också varit utmärkt med lite mindre tonårsrevolt mitt i mänsklighetens största kris.

"The last of us" hade säkert varit utmärkt om jag inte var allergisk mot serier som inte är avslutade, vill inte börja titta på nått och upptäcka att jag helt plötsligt måste vänta ett år till nästa avsnitt kommer ut.
Citera
2023-07-22, 16:48
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag gör ett nytt försök här.
Nån som har ett tips (eller flera) på nån bra "människan mot naturen"-serie. Fiktion alltså, inte dokumentär eller dokusåpa.
Människa mot naturen kan då vara väldigt löst, gärna nått postapokalyptiskt, jag har inga som helst problem om naturen inte är speciellt naturlig. "The Walking dead" hade till exempel kunnat vara alldeles utmärkt om människorna hade varit åtminstone lite grann intelligentare än zombiesarna. "The 100" hade också varit utmärkt med lite mindre tonårsrevolt mitt i mänsklighetens största kris.

"The last of us" hade säkert varit utmärkt om jag inte var allergisk mot serier som inte är avslutade, vill inte börja titta på nått och upptäcka att jag helt plötsligt måste vänta ett år till nästa avsnitt kommer ut.

Om det inte nödvändigtvis måste vara Zombies så är ju Lost en gammal klassiker som i varje fall var riktigt bra de första säsongerna.

Jag söker en humorserie, korta avsnitt (ej längre än 45 min). Andra jag gillar: The Big Bang Theory, The Office, Silicon Valley, Eastbound and Down, Peep show
Citera
2023-07-23, 12:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Om det inte nödvändigtvis måste vara Zombies så är ju Lost en gammal klassiker som i varje fall var riktigt bra de första säsongerna.
Behöver definitivt inte vara zombies, tog bara upp dom två som exempel jag kunde komma på.
Och Lost hade helt klart varit perfekt om jag inte hade sett det på den tiden det begav sig. Riktigt bra ända tills det började spåra ur..

Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Jag söker en humorserie, korta avsnitt (ej längre än 45 min). Andra jag gillar: The Big Bang Theory, The Office, Silicon Valley, Eastbound and Down, Peep show
Finns ju hur många som helst. Om man vill titta på lite äldre grejer, men fortfarande briljanta (och smått skruvade), så finns ju Blackadder, M.A.S.H eller "Allo allo, emliga armén".
Lite modernare så är Coupling en bortglömd pärla. Fantastiska karaktärer och dialog.
Citera
2023-07-24, 21:27
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Behöver definitivt inte vara zombies, tog bara upp dom två som exempel jag kunde komma på.
Och Lost hade helt klart varit perfekt om jag inte hade sett det på den tiden det begav sig. Riktigt bra ända tills det började spåra ur..

Finns ju hur många som helst. Om man vill titta på lite äldre grejer, men fortfarande briljanta (och smått skruvade), så finns ju Blackadder, M.A.S.H eller "Allo allo, emliga armén".
Lite modernare så är Coupling en bortglömd pärla. Fantastiska karaktärer och dialog.

Har tittat på första avsnittet av Coupling, klockrent förslag! Precis vad jag letade efter. Stort tack.
Citera
2023-07-24, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Någon serie som liknar Prison break eller OZ?
Escape at Dannemora.
Citera
2023-08-06, 19:15
Medlem
IcyHearts avatar
Desperat efter ngt bra att se, har inget just nu! Har sett sönder nästan allt jag hittat i världen..

Förslag på sånt jag gillat tidigare:

- Lost, The 100. Och liknande. Dvs äventyr + bra drama. Bra handling och att man ser naturen/häftiga miljöer. En bättre version av The Witcher skulle också önskas.

- Bra thrillerserier/mysterier/kriminalare. Såsom The Fall. Eller Broadchurch. Brittiska och danska, primärt. Har sett i princip ”alla” kända, så föreslå nåt ganska obskyrt/mindre känd serie, gärna.

- Fantasy/historia. Såsom GoT, Vikings, Rome, The last Kingdom, (Harry Potter-filmserien, bara för att få in exempel på ljusare/barnsligare är oxå ok). Även här sett allt ”känt” så behöver nog vara mer obskyrt…

Extra tack om ni säger var era förslag sänds (kanal alt. vilken streamingservice).

Tusen tack! Har 2 regniga dar o behöver nåt! 😂🌸👍👍
Citera
2023-08-06, 21:53
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Desperat efter ngt bra att se, har inget just nu! Har sett sönder nästan allt jag hittat i världen..

Förslag på sånt jag gillat tidigare:

- Lost, The 100. Och liknande. Dvs äventyr + bra drama. Bra handling och att man ser naturen/häftiga miljöer. En bättre version av The Witcher skulle också önskas.

- Bra thrillerserier/mysterier/kriminalare. Såsom The Fall. Eller Broadchurch. Brittiska och danska, primärt. Har sett i princip ”alla” kända, så föreslå nåt ganska obskyrt/mindre känd serie, gärna.

- Fantasy/historia. Såsom GoT, Vikings, Rome, The last Kingdom, (Harry Potter-filmserien, bara för att få in exempel på ljusare/barnsligare är oxå ok). Även här sett allt ”känt” så behöver nog vara mer obskyrt…

Extra tack om ni säger var era förslag sänds (kanal alt. vilken streamingservice).

Tusen tack! Har 2 regniga dar o behöver nåt! 😂🌸👍👍
Lucifer och Grimm är två bra serier som platsar i din fantasy-lista. Om dom är så pass kända så att du har sett dom vet jag inte.
Day break kan jag också rekommendera.

Nått liknande Lost och The 100 har jag också efterfrågat men tyvärr inte fått något svar på...
Citera
2023-08-06, 22:33
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Lucifer och Grimm är två bra serier som platsar i din fantasy-lista. Om dom är så pass kända så att du har sett dom vet jag inte.
Day break kan jag också rekommendera.

Nått liknande Lost och The 100 har jag också efterfrågat men tyvärr inte fått något svar på...

Aah ok, Lucifer försökte jag faktiskt med förr men jag fastnade inte riktigt i den, även om jag ville gilla den så tyckte jag på nåt sätt det blev lite ”tramsigt” efter ett tag…. Grimm är däremot väldigt intressant förslag! Vet ej varför jag aldrig såg den, back in the day…. Men den har ju fått rätt bra betyg. Plus att det verkar vara en snygg kille i huvudrollen, aldrig fel… 😁

ska faktiskt ge Grimm ett försök nu! Tack för dina förslag. 👍👍🌸

Ja varför görs det inget mer som Lost och the 100… sorgligt! Älskade verkligen de serierna (även om de spårade ur senare).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in