2017-07-02, 06:14
Medlem
carass avatar
Oz
The Wire

Serier som är kult måste ses.
Citera
2017-07-02, 06:31
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jsa86-x
Hej skulle vilja ha tips på serier som liknar Twin Peaks.

Wayward Pines
Harper's Island
Riverdale
Citera
2017-07-02, 06:55
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Wayward Pines
Harper's Island
Riverdale
Riverdale? En CW-serie baserat på figuren som i Sverige är känd som Acke skulle vara lik Twin Peaks? Hur tänker du här?
Citera
2017-07-02, 10:52
Medlem
Sliths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Riverdale? En CW-serie baserat på figuren som i Sverige är känd som Acke skulle vara lik Twin Peaks? Hur tänker du här?

Jag skulle vilja säga att av de tre som är listade är Riverdale den som liknar TP mest. TV-serien liknar inte Acke alls. Skön stämning i Riverdale.
Citera
2017-07-02, 17:29
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slith
Jag skulle vilja säga att av de tre som är listade är Riverdale den som liknar TP mest. TV-serien liknar inte Acke alls. Skön stämning i Riverdale.
Det är ju en serietidningsserie så är det klart att det finns surrealism i det hela men jag kan inte påstå att jag riktigt tycker att det finns några likheter med Twin Peaks. Nåja, det är bara en åsikt liksom.
Citera
2017-07-05, 20:17
Medlem
Har fastnat för Engelska kriminalserie tex Sherlock, Line of duty, har precis kollat klart på Broadchurch som jag tyckte va bra jävligt spännande och svårt att sluta att kolla på för man måste veta med mördare är..

Så söker liknade serier, inga där dom löser ett mord varje avsnitt,, och ska INTE bara handla om själva brottet tex som Broadchurch,, smärtan för att förlora ett barn och hämnd.
Mmm...
Citera
2017-07-05, 20:54
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTSweden
Har fastnat för Engelska kriminalserie tex Sherlock, Line of duty, har precis kollat klart på Broadchurch som jag tyckte va bra jävligt spännande och svårt att sluta att kolla på för man måste veta med mördare är..

Så söker liknade serier, inga där dom löser ett mord varje avsnitt,, och ska INTE bara handla om själva brottet tex som Broadchurch,, smärtan för att förlora ett barn och hämnd.
Mmm...
Happy Valley - http://www.imdb.com/title/tt3428912/reference
The Fall - http://www.imdb.com/title/tt2294189/reference (utspelar sig iofs i Belfast men passar in annars)
Citera
2017-07-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ralph Wiggum
Happy Valley - http://www.imdb.com/title/tt3428912/reference
The Fall - http://www.imdb.com/title/tt2294189/reference (utspelar sig iofs i Belfast men passar in annars)

Belfast går bra ska ta en titta på dom tack
Citera
2017-07-06, 20:39
Medlem
Citat:

Mmm...

Gärna flera tips på deckare
Behöver inte vara amerikanska eller Engelska utan från flera länder..

Söker också en fantasy/horror/mystery serie liknade Penny dreadful/x-file
Senast redigerad av WTSweden 2017-07-06 kl. 21:29.
Citera
2017-07-06, 22:28
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Gärna flera tips på deckare
Behöver inte vara amerikanska eller Engelska utan från flera länder..

Söker också en fantasy/horror/mystery serie liknade Penny dreadful/x-file

Du kanske kan tänkas gilla serien Taboo (2017) med Tom Hardy, den har verkligen en mystisk stämning över sig.
Citera
2017-07-06, 23:44
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone

Måste erkänna att jag hunnit se endast första tre avsnitten av Riverdale, men som innehöll många replik referenser till Mörker, Skuggor och Hemligheter, Ondska och Godhet. Hoppades att TV-serien skulle bygga vidare och ta tillvara på dessa referenser på något sätt.
Citera
2017-07-06, 23:48
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caras
Måste erkänna att jag hunnit se endast första tre avsnitten av Riverdale, men som innehöll många replik referenser till Mörker, Skuggor och Hemligheter, Ondska och Godhet. Hoppades att TV-serien skulle bygga vidare och ta tillvara på dessa referenser på något sätt.
Well.. I serien om Unga Acke, när han var barn alltså, så roade han ju sig med att spöa småflickor så det finns ju ett visst mörker. Men jag tänker mer på surrealismen och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in