2023-08-05, 10:46
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Annika Strandhäll läste frisörlinjen på gymnasiet, och har ingen fullständig eftergymnasial examen. Hon har däremot läst en rad kurser vid Göteborgs universitet: däribland "Organisation och ledarskap" och "Arbets- och organisationspsykologi".

https://nyheter24.se/nyheter/politik/976776-lonen-barnen-utbildningen-7-fakta-om-annika-strandhall
Jag skulle säga att hennes utbildning ganska väl matchar min bild av Annika. Sammanfattningen är Ordentlig, inte Intelligent. Virrig, inte Fokuserad.

Bali förstår jag mig inte på. Han har lika kass utbildningsbakgrund som Strandhäll men han är uppenbart intelligent, rolig, och klarar konsekvensanalys briljant. Hans senaste artiklar i expressen är underbara och på pricken.
Citera
2023-08-05, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Finge jag välja politiker som företrädare så föredrar jag definitivt en som onanera ibland (som dom flesta av oss gör ibland, tro det eller ej) framför en som käkar piller som om det vore godis och häller i sig dunkavis med vin var och varannan kväll.
Tur att du inte får välja då. Vad gäller Hanif Bali vill han inte ens ha något ansvar, precis som de flesta som gnyr och gnäller högst, det är helt enkelt för mycket jobb för honom. Han vill leva lite mer som du, runka bort livet.
Senast redigerad av Alpoxen 2023-08-05 kl. 10:49.
Citera
2023-08-05, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
S är som WEF som vill utplåna medelklassen.

ja, säg vad man säga vill om S och svensk politik, men det står skrivet i tydlig skrift i logikens bok att inget parti som påstår sig värna om arbetarklassen någonsin skulle få för sig att förespråka massinvandring till ett land med redan begränsad industri och näringsliv. det är ett idiotsäkert recept på påtvingad arbetslöshet och bidragsberoende samtidigt som de arbeten som kvarstår söks av allt fler, vilket såklart leder till lönedumpning.

S är ett Skämt. det är förvisso hela vänsterfalangen, för samma problematik beskriven ovan gäller även V och MP. jag gillar inte högern heller, men deras agenda att krossa den offentliga sektorn går åtminstone hand i hand med importen av värdelösa invandrare.

lilla annika är en fullblodsidiot. hanif är en bara en blatte med stundom idiotiska drag - the lesser of two evils.
Senast redigerad av robinhoodvarUCsnut 2023-08-05 kl. 10:51.
Citera
2023-08-05, 10:50
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Och fick högsta betyg i det mesta. Förutom att just klippa hår vilket är lite lustigt. Vilka ämnen läste du som hon inte läste och framför allt, vilken inriktning valde du på Universitetet?
Jag har gått matematikerlinjen, alla mina barn har gått NA-linjen, och jag är ledsen men Frisörlinjen ligger i absoluta bottenträsket när det gäller Intelligens och Skärpa och att få högsta betyg där, på den tiden hade man nog bara VG och MVG, är bara tecken på Ordentlighet.

Men visst, du med din utbildningsbakgrund kan säkert vara imponerad.

Länka nu till en sida som bekräftar att hon tillhörde Sveriges simmarelit.
Citera
2023-08-05, 10:53
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Jag har gått matematikerlinjen, alla mina barn har gått NA-linjen, och jag är ledsen men Frisörlinjen ligger i absoluta bottenträsket när det gäller Intelligens och Skärpa och att få högsta betyg där, på den tiden hade man nog bara VG och MVG, är bara tecken på Ordentlighet.

Men visst, du med din utbildningsbakgrund kan säkert vara imponerad.

Länka nu till en sida som bekräftar att hon tillhörde Sveriges simmarelit.
Ja, matte kanske du är bra på, men du verkar i din självgodhet missat svensklektionerna.

Att detta är 2 politiker som skall vara med om att styra landet, säger lite hur illa det är. Vi har ledare som är självupptagna och skiter i allt annat än sin egen status.

Landet ligger ju snart i ruiner av alla bomber, och fjollorna har sandlådekrig.
Citera
2023-08-05, 10:55
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Du kanske kan jämföra Strandhälls utbildning med Balis. Eller din egen för den delen men det skulle väl bli för plågsamt.Du är ju uppenbarligen dum som en jävla planka.

Har visserligen flera akademiska examina tack vare diverse stipendier, men jag skulle aldrig inbilla mig att jag vore kapabel att fatta beslut om väldigt svåra och komplicerade frågor inom naturvetenskapen.

Grundkravet för att få bli politiker borde vara minst en akademisk examen, eller likvärdigt, OCH 10 års arbetslivserfarenhet. Frågan är om inte grundkravet för att få rösta borde vara något liknande.
Citera
2023-08-05, 11:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Ja, matte kanske du är bra på, men du verkar i din självgodhet missat svensklektionerna.

Att detta är 2 politiker som skall vara med om att styra landet, säger lite hur illa det är. Vi har ledare som är självupptagna och skiter i allt annat än sin egen status.

Landet ligger ju snart i ruiner av alla bomber, och fjollorna har sandlådekrig.
Du kanske missat att Strandhäll satt i regeringen av och till 2014-2022 under våra värsta kriser någonsin och och att dagens regering bara suttit i 10 månader.

Berätta om ett enda beslut som du vet att Strandhäll tog under sin tid som minister. Med den yttersta makten över Sverige måste frisören och elitsimmaren ha uträttat storverk, du försvarar ju henne.

Bombområdet ansvarade justitieminister Morrgan Johanson (s) för 2014-2022. Låter som du är lite sur på honom.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-08-05 kl. 11:06.
Citera
2023-08-05, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Grundkravet för att få bli politiker borde vara minst en akademisk examen, eller likvärdigt, OCH 10 års arbetslivserfarenhet. Frågan är om inte grundkravet för att få rösta borde vara något liknande.
Då ska den akademiska examen vara kopplat till det man ansvarar för som minister.
Citera
2023-08-05, 11:52
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
Då ska den akademiska examen vara kopplat till det man ansvarar för som minister.

Det vore en fördel, men det allra viktigaste torde vara förmågan att inhämta kunskap samt att tänka kritiskt. Inga grenar som sossar excellerar i, direkt.
Citera
2023-08-05, 12:14
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazze1
Finge jag välja politiker som företrädare så föredrar jag definitivt en som onanera ibland (som dom flesta av oss gör ibland, tro det eller ej) framför en som käkar piller som om det vore godis och häller i sig dunkavis med vin var och varannan kväll.
Har nu sett i flera inlägg att Annika framställs som en miserabel blandmissbrukare. Jag kan bara inte tro det. Är inte detta bara usla trådsanningar som nu också denne Bali hakat på? Vad finns det för belägg för att det förhåller sig så att hon har missbruksproblem?
Citera
2023-08-05, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Nej, jag tycker inte alls om Strandhäll, inte ens lite, men här måste jag faktiskt försvara henne lite. Ett klassiskt fall om fultolkning och att alla på andra sidan den politiska skalan skriker efter högafflar i bästa MAGA-hillbilly-stil.

Jag uppfattar det som att hon ställer en retorisk fråga. Svaret är ju trots allt att hans föräldrar skickade hit honom för att han skulle vara trygg. Inte att han borde åka hem.
Exakt

Men folk vill ju bli upprörda, eller nåt.
Citera
2023-08-05, 12:41
Medlem
CyberIngmars avatar
Har msm hängt ut Strandhäll? Tänk valfri SDare som skriver liknande till en man eller kvinna med utländskt ursprung. Såg nu vad hon skrev om Sabuni.

Malcolm X varnade för vita som Strandhäll.

Utlänningar från främst MENA är enbart token för vita som Strandhäll. Röstar invandraren fel är det en babbe som egentligen ska åka hem

Senast redigerad av CyberIngmar 2023-08-05 kl. 12:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in