Citat:
Ursprungligen postat av
Moduka
Tack! Jag har kollat videon och den är starkt berörande! Jag har nu klarat sju dagar och suget är nästan borta, det kan jag bemästra. Dock är mitt mående, fysiskt, helt åt skogen. Mår bättre av en bakfylla än nu. Det är det som gör det så tungt. Varje steg jag tar föregås liksom av en tanke. Vill bara lägga mig ner men just nu kan jag inte det. När jag googlat låter det så lätt. Efter några dagar ska man må bättre. Jag vet att det skulle kännas bättre att kunna utelämna sig åt någon men jag har inte den någon. Det är jag som är den någon för flera andra. Jag klarar inte att erkänna att jag är en bluff.
Det är grymt bra jobbat med sju dagar och jag vet att det är så sjukt mycket lättare sagt än gjort när ett missbruk eller överkonsumtion av en kemisk produkt ska avslutas. Du har fått många bra råd här i tråden också beträffande att införskaffa olika hälsotillskott, mineraler och vitaminer — de brukar påskynda tillfrisknandet. Och sedan tipset jag gav dig: se om musik kan hjälpa dig att relatera och begrunda ditt mående. Tips på artister är bland annat Dax från förra låten, Tom MacDonald, Jelly Roll, Colicchie, Vin Jay, Logan Michael, Tom Walker, Bmike, Mass of Man, Ollie, Jake Banfield och Jonah Kagen. Dessa har många låtar om missbruk, psykisk ohälsa eller en kombination av dem, utöver annat också. Men det gäller som sagt att hitta guldkornen som man själv kan relatera till. Bara ett råd och tips från mig som har blivit hjälpt av musik!
Jag citerar mig själv från tidigare i tråden och med ett inlägg med ytterligare en låt — denna om abstinens när den är som allra värst. Återigen vill jag påpeka: Du är inte ensam!
Citat:
Ursprungligen postat av
EchoesOfSilence
Alkoholen är ett jävla gissel. I mitt tycke är det en av de sämsta drogerna som finns men ändå skapar den ett sådant brutalt sug och närmst ett maniskt behov av att konsumera den — åtminstone för oss med denna problematik.
Jag har flera instanser omkring mig, och familj och släkt, som har fått nog av mitt drickande efter flertalet olyckor och slutenvård på sjukhus till följd av alkoholen, och där dessa instanser samt mina närstående egentligen bara har gett mig en sista chans… men likt förbannat kan jag inte låta bli. Vill återigen citera ett utdrag ur ”Withdrawls” av Tom MacDonald vilket så oerhört bra beskriver försöken att sluta:
”Is this the moment where I can't control it?
Got no appetite, I guess the party's over
I can't sleep at night, and I keep rolling over
'Cause my skin is itchy and the paranoia
Got me worried, sick, and it is so annoying
I been throwing up, it looked like motor oil
But I chose to quit, and now I can't avoid it
The right things to do are the hardest choices
Is this the moment when I need a donor?
Liver failing from the liquor pouring
All the room is spinning, it ain't vodka soda
What is almost killing me is being sober”
De sista två raderna är hemska på det sättet att de så fruktansvärt väl sätter ord på hur det upplevs att gå av framför allt alkohol och bensodiazepiner. Fy fan. Länk till låten:
https://youtu.be/KOtA6qCh8Vo
Jag har skrivit några inlägg bakåt i tråden om du vill läsa dem, där jag delvis beskriver mitt förhållande till alkohol. Både i samband med det ovan citerade inlägget men också än tidigare än så.
Vi kämpar tillsammans!